گیاهان داروی برای لاغری

۲ نظر - ۱۴۰۲/۰۸/۰۲

برخی از گیاهان دارویی علاوه بر اینکه خواص مخصوص به خود را دارند میتوانند تاثیر بسیار شایانی برای لاغری هم داشته باشند. این روزها، گیاهان دارویی برای درمان بیماری های مختلف از جمله چاقی توسط افراد گوناگون توصیه و مصرف میشود و محبوبیت زیادی بین مردم پیدا کرده اند، اول از همه باید بگیم شما زمانی از این گیاهان دارویی برای لاغری نتیجه میگیرید که یه برنامه منظم ورزشی و تغذیه ای هم داشته باشید تا بتونید تاثیر این گیاهان دارویی برای چربی سوزی رو بیشتر حس کنید. 
برای از بین بردن چربی های شکم و پهلو، چندین گیاه دارویی نظیر زردچوبه، فلفل قرمز، زیره سبز،زنجبیل و ... برای لاغری وجود دارند که در ادامه این مقاله از مجله سلامتی مهسا آنلاین به بررسی دقیق آنها میپردازیم.

گیاهان داروی برای لاغری

نقش گیاهان دارویی در لاغری

در برخی از گیاهان دارویی باعث افزایش متابولیسم بدن و در نهایت باعث کاهش وزن میشوند، اما چگونه این گیاهان دارویی باعث لاغری میشوند، این است که آنها یک اثر thermogenic یا گرمازا بر روی متابولیسم بدن میگذارندو از دلایل دیگر این است که این دسته از گیاهان باعث میشوند که احساس سیری به ما دست دهد و گرسنگی را کاهش میدهند.

3 گیاه دارویی برای لاغری

•    زیره
•    زنجبیل
•    دانه چیا

زیره

زیره یکی از محبوب ترین ادویه ها برای آشپزی در سراسر جهان است، زیره که از دانه های گیاه زیره سبز تهیه میشود، که از خانواده گیاه جعفری به حساب می آید در چین، هند و مکزیک رشد می کند، و همچنین عنصر اصلی ادویه پودر کاری می باشد.
زیره  به علت طبع گرمی که دارد متابولیسم بدن را افزایش میدهد و سطح کلسترول را کاهش می دهد که در نهایت باعث چربی سوزی نیز می باشد، به هضم غذا، سلامت دستگاه گوارش و رفع اختلالات گوارشی کمک میکنه و ازش به عنوان بی رحم ترین چربی سوز یاد میشه.
شما میتونید زیره سبز را مثل ادویه داخل غذا بریزید و حتی می توانید آن را مثل دمنوش استفاده کنید.

 زنجبیل 

زنجبیل یکی از بهترین داروهای گیاهی برای لاغری است و همچنین خواص بسیاری برای  بهبود التهاب معده ، زخم معده و همچنین بهبود زخم  دارد.
زنجبیل بخاطر طبع گرمی که دارد، سوخت و ساز بدن رو بالا میبرد و همین امر باعث می شود به عنوان یک داروی گیاهی لاغری قوی شناخته شود. میزان توصیه شده مصرف زنجبیل بصورت ایمن، مقدار 2 گرم در روز همراه چای و غذا می باشد.


زنجبیل برای چه کسانی مناسب نیست


•    کسایی که به زنجبیل آلرژی دارن.
•    کسانی که داروهای ضدانعقادی مصرف میکنن ، باید زنجبیل رو با احتیاط و کم مصرف کنن.
•    افزایش مصرف زنجبیل خطر خونریزی داخلی رو افزایش می دهد.

دانه چیا

دانه چیا به علت فیبر بالای که دارد باعث کاهش اشتها و سیری طولانی مدت می شود و هضم غذا را کند می کند، ترشح گلوکز در خون را به تاخیر می اندازد که این امر برای کاهش وزن یا مدیریت وزن بسیار مهم است،  از دیگر خواص دانه چیا برای لاغری منبع سرشاری از پروتئین های گیاهی است که برای ساخت عضله بسیار مفید و حیاتی می باشد.
به طور کلی محدودیتی برای اینکه در روز چقدر دانه چیا مصرف کنیم وجود نداره اما مصرف آن بطور ایمن تا 2 قاشق غذاخوری در روز همراه آب و ماست توصیه میشه.


دانه چیا برای چه افرادی توصیه نمی شود


•    اگر دانه چیا رو بیش از حد مصرف کنید، به جای کاهش وزن، افزایش وزن خواهید داشت بخاطر وجود چربی بالایی که در این ماده غذایی وجود دارد.
•    با مصرف زیاد دانه چیا ممکنه به مشکلات گوارشی مثل اسهال مواجه شوید.
•    مصرف دانه چیا همراه با داروهای ضدانعقاد خون توصیه نمی شود.
•    مصرف دانه چیا برای کسایی که مشکل هضم دارند، میتواند به یبوست منجر شود.

نظرات همراهان مهسا آنلاین

پریسا عرشی
۱۴۰۲/۰۸/۰۸

سلام و عرض ادب . ممنونم بابت مطالب مفید و گروه عالیتون .‌ من چند ماهه که صبح ناشتا همراه آب ولرم و عسل ولیمو که داخل رژیمم هست یک قاشق دانه چیا هم میریزم و بعد نیم ساعت میخورم .اشتهام نصف شده .

مهساآنلاین :


پروانه النچری
۱۴۰۲/۰۸/۰۸

توضیحات کامل بود و عالی من دانه چیا استفاده میکنم ولی زنجبیل میخورم حالم بد میشه.. ممنون مهساجون

مهساآنلاین :


ارسال نظر