بهترین رژیم لاغری

۰ نظر - ۱۴۰۲/۰۷/۲۳

رژیم های زیاد و متعددی برای لاغری و رژیم گرفتن وجود دارد که اکثر افراد به دنبال بهترین رژیم برای لاغری هستند. معمولا اکثر رژیم ها تمرکز بر روی کاهش اشتها و کم کردن خوراک دارند؛ در حالی که دیگر رژیم ها محدودیت سازی می کنند. باید به این نکته توجه داشت که هر فردی باید رژیم مختص خودش را دریافت کند و هر رژیمی را نمی توان خود سرانه انتخاب کرد. به طور قاطعانه نمی توان گفت که بهترین رژیم لاغری فلان رژیم است، درادامه رژیم هایی را معرفی خواهیم کرد که جز بهترین رژیم های غذایی برای لاغری به حساب می آیند و پرطرفدارترین رژیم لاغری محسوب می‌شوند و هم استاندارد و هم توسط علم ثابت شده اند.

بهترین رژیم غذایی برای لاغری

بهترین رژیم های غذایی برای لاغری:

1.    رژیم لوکارب
2.    رژیم مدیترانه ای
3.    رژیم کتوژنیک

1.    رژیم لوکارب

علمی ترین رژیم، بهترین رژیم لاغری رژیم لوکارب می باشد. فرق رژیم لوکارب با رژیم کتوژنیک در آزادی بیشتر آن است. در رژیم کم کربوهیدرات در روز فقط می توان 20 الی 150 کالری کربو هیدرات استفاد کرد و هدف اصلی بر پروتئین و مصرف چربی جای کربوهیدرات با کم کردن کربوهیدرات ورود اسید های چرب به بدن راه پیدا می‌کنند و سوخت بدن را تشکیل می‌دهند. به عنوان مثال میتوانید از کربوهیدرات های سالم استفاده کنید. 
انتخاب بین رژیم لوکارب و رژیم کتوژنیک کاملا سلیقه ای بوده و با توجه به وضعیت، سبک زندگی خود یک کدام را انتخاب کنید اینگونه نباشد که چون پرطرفدارترین رژیم لاغری می باشد آن را انتخاب کنم.
متخصصین با انجام پژوهش بر روی افراد چاق نشان داده است که رژیم پر پروتئین مؤثر تر از رژیم کم کربوهیدارت می‌باشد. که این رژیم چربی سوزی دور شکم و پهلو را به خوبی انجم می‌دهد، همچنین رژیم پر پروتئین اشتها را کم میکند و این کار باعث می‌شود احساس گرسنگی نکنید و کمتر کالری دریافت کنید.

2.    رژیم مدیترانه ای

رژیم مدیترانه هم جز بهترین رژیم لاغری و پرطرفدارترین رژیم لاغری محسوب می‌شود.این رژیم از بیماری های قلبی یشگیری میکند. استفاده از میوه ها و سبزیجات به ندرت استفاده می‌شود. منشا گرفته شده از اطراف دریای مدیترانه. که برخی از آنها فرانسه یونان اسپانیا و ایتالیا می‌باشند. غذاها در این رژیم به 4 گروه تقسیم می‌شوند غذاهای مجاز، غیر مجاز، مصرف پایین، و محدود.

3.    رژیم کتوژنیک

رژیم کتوژنیک جز بهترتین رژیم لاغری و محبوب ترین رژیم لاغری میباشد. رژیم کتوژنیک سطح انسولین را پایین می آورد و تغییر در سوخت ساز قند به کتون را انجام می دهد. کتون شامل اسید های چرب است که بدن انهارا به عنوان انرژی دریافت می‌کند. هدف این رژیم رسیدن به وضعیت متابولیکی و نگه داشتن وزن است که گفته شد انسولین را پایین می‌آورد و سسبب می شود اسید های چرب آزاد شده و به کتون تبدیل شوند. در رژیم کتوژنیک باید تمام غلات را کنار گذاشته و همچنین مصرف میوه ها محدود می‌شود. فواید آن کاهش وزن بهبود التهاب فشارخون بالا دیابت و کلسترول می‌باشد.

ارسال نظر