راهکار های مناسب برای درمان جوش صورت

۰ نظر - ۱۴۰۲/۱۰/۲۱

صورتی زیبا و صاف خواسته همه افراد در جهان است و اکثر آنها برای رسیدن به آن هزینه زیادی پرداخت می کنند تا همیشه  پوستی صاف و زیبا داشته باشند. با این حال یکی از مواردی که باعث می شود افراد به این امر دست نیابند، جوش صورت است که به دلایل فراوانی به وجود می آید. جوش صورت یکی از شایع ترین بیماری های پوستی است که سالانه افراد زیادی را مجبور می کند تا به پزشکان متخصص پوست و مو برای درمان جوش ها مراجعه کنند. جوش های صورت اغلب یک مشکل آزار دهنده در افراد بشمار می آید که باعث می شود تا فرد اعتماد به نفس خود را از دست بدهد، اما شما باید بدانید که درمان جوش های صورت با استفاده از روش های مختلف قابل انجام است و شما می توانید با رعایت کردن و استفاده از یکسری نکات ساده، جوش های خود را از بین ببرید. حال شاید برایتان سوال باشد که دقیقا چه روش هایی وجود دارد که از بین بردن جوش های صورت را امکان پذیر می کند که ما در این مقاله از مهسا آنلاین به معرفی این روش ها می پردازیم.

درمان جوش صورت

جوش صورت چیست؟

جوش صورت یا آکنه پوستی نوعی بیماری پوستی است که بر اثر تجمع سلول های مرده و چربی های تولید شده توسط غده های چربی در زیر پوست، سبب انسداد فولیکول های موی موجود در صورت و در نتیجه باعث بروز جوش های صورت می گردد.جوش های صورت ،گوناگونی بسیاری دارند؛ اما به صورت کلی شامل جوش های چرکی، سر سیاه، پوستول، آکنه، کیست و پاپول می شوند که مبتلا شدن به این جوش ها با توجه به ژنتیک و علل به وجود آمدن آنها ، متفاوت است.

علل به وجود آمدن جوش صورت چیست؟

اصلی ترین دلیل به وجود آمدن جوش های صورت بلوغ جنسی است؛ زیرا در هنگام بلوغ، تعداد هورمون های آندروژن به شدت افزایش پیدا می کند و سبب بروز جوش ها می شود، البته لازم به ذکر است که با توجه به نوع جوش دلیل به وجود آمدن آن متفاوت است و حتی ساختار بدن خود فرد نیز ممکن است در بروز این جوش ها تاثیرگذار باشد. با این حال یکسری دلایل کلی وجود دارد که نقشی مهم در به وجود آمدن جوش ها دارند.


برخی از دلایل اصلی به وجود آمدن جوش های صورت به غیر از بلوغ جنسی، شامل موارد زیر می شود:


1.    تغییرات هورمونی
2.    ژنتیک
3.    بیماری های عفونی
4.    کمبود مواد مغذی مورد نیاز بدن
5.    رژیم های غذایی
6.    اضطراب و استرس

به صورت معمول چه افرادی دچار بیماری آکنه صورت می شوند؟

همانطور که اشاره شد، بیماری آکنه یکی از شایع ترین بیماری ها در جهان است و تعداد بالایی از افراد به آن مبتلا هستند. اما به صورت معمول، این بیماری بیشتر در نوجوان ها رخ می دهد؛ زیرا بیشترین تغییرات هورمونی و بلوغ در این سن رخ می دهد. در نتیجه تعداد بالایی از نوجوانان را درگیر می کند، اما لازم به ذکر است که در بزرگسالان نیز بسته به سبک زندگی و غذا های مصرفی امکان مبتلا شدن به این بیماری وجود دارد. 

مناسب ترین روش های درمان جوش صورت

 درمان جوش های صورت ، به منظور خشک کردن چربی ها و از بین بردن چربی های زیر پوستی است ، که باعث جوش های صورت شده اند. از این رو، راه ها و روش های مختلفی وجود دارد که افراد با استفاده از آنها ، می توانند جوش های آزار دهنده خود را از بین ببرند و آکنه های خود را درمان کنند.


برخی روش های درمان جوش صورت، شامل موارد زیر می شود:


•    درمان به صورت خانگی
•    استفاده از جراحی های زیبایی
•    مصرف داروهای مناسب
•    استفاده از روش های پزشکی طبی و گیاهی
•    رعایت نکات مناسب برای درمان جوش

ارسال نظر