رژیم لاغری شکم + چطور لاغری شکم و پهلو بگیریم ؟

۳ نظر - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴

با توجه به سبک زندگی امروزی جا افتاده در میان مردم، عدم تحرک و مصرف بیش از حد غذاهای ناسالم مانند فست فود، بیشتر افراد از جمع شدن چربی و اضافه وزن مخصوصا در ناحیه شکم رنج می برند و همیشه به دنبال رژیم لاغری برای شکم و برنامه های ورزشی برای چربی سوزی آن می گردند. ما در این مقاله سعی کرده ایم، که بهترین رژیم لاغری برای شکم و روش های دیگر که به این رژیم کمک می کند تا شما به نتایج دلخواه تان در این زمینه برسید جمع آوری کرده ایم؛ مطمئنا هر کسی که به دنبال تناسب اندام می گرده، به دنبال روش هایی برای لاغری شکم نیز هست. لاغری شکم و پهلو نیازمند برنامه غذایی مناسب و ورزش هست که ما در این مقاله به بخش تغذیه می پردازیم و به شما بهترین روش برای لاغری شکم رو با رژیم غذایی خوب معرفی می کنیم. پس با مهسا آنلاین همراه باشید.

رژیم لاغری شکم

بهترین روش برای لاغری شکم چیست ؟

بدون شک، بهترین روش برای لاغری شکم، داشتن یه رژیم غذایی خوب است و برای لاغری شکم پهلو به همراه فعالیت ورزشی است  اما یه رژیم لاغری خوب، چطور باید طراحی بشه؟ رژیم لاغری شکم شامل یک رژیم غذایی سالم و متعادل و ورزش منظم است. این رژیم غذایی بر مصرف غذاهای کم کالری و پر فیبر و پروتئین بالا تمرکز دارد که این غذاها به شما کمک می کنند تا احساس سیری کنید و بدون احساس گرسنگی وزن کم کنید. بعضی از رژیم های غذایی که در دنیا وجود دارند، شما رو خیلی محدود میکنند و مصرف بعضی مواد غذایی که برای سلامتی بدن کلیدی هست رو پایین میارن در صورتیکه یه رژیم سالم باید از غذای سفره و در دسترس شما طراحی بشه و متناسب شرایط شما باشه تا بهتر بتوانید ازش پیروی کنید.

بهترین روش برای لاغری شکم :

روش های مختلفی برای رسیدن به تناسب اندام و بخصوص لاغری شکم وجود دارد، اما جامع ترین و بهترین روش برای لاغری شکم شامل موارد زیر است:

 

•    تغذیه سالم
•    ورزش
•    اصلاح سبک زندگی

نکات مهم در رژیم برای آب شدن شکم :

سریع ترین راه لاغری، شکم و پهلو ، اینه که مصرف مواد مغذی رو قطع نکنیم، در رژیم لاغری شکم و پهلوی خود به میزان کافی از کربوهیدرات ها، چربی ها، فیبر ها و ... استفاده کنیم. لازم به ذکر است که باید بدانیم، خواب کافی نیز یکی از شرایط سریع ترین راه لاغری است. در زیر بصورت تخصصی تر به این مباحث خواهیم پرداخت :

نقش کربوهیدرات ها در رژیم لاغری شکم و پهلو  :

مقدار کربوهیدرات مورد نیاز برای لاغری شکم به عوامل مختلفی مانند سن، جنسیت، سطح فعالیت بدنی و اهداف کاهش وزن بستگی دارد. به طور کلی توصیه می شود که افراد بالغ روزانه حدود 45 تا 65 درصد از کل کالری خود را از کربوهیدرات ها دریافت کنند. برای کاهش چربی شکم، می توانید مقدار کربوهیدرات دریافتی خود را تا حدود 35 تا 45 درصد از کل کالری خود کاهش دهید. این کار به شما کمک می کند تا کالری دریافتی خود را کاهش دهید و چربی بدن خود را کاهش دهید. کربوهیدرات ها نوعی موادمغذی هستن که مانند کلسترول هم مفید و هم مضر می باشند و دارای انرژی اضافی هستند.

ما دو نوع کربوهیدرات مفید و مضر داریم :

•    کربوهیدرات مفید : مواد غذایی مانند سبزیجات، میوه ها، حبوبات و غلات کامل که قند کمتری دارن 
•    کربوهیدرات مضر : نان های سفید ، نوشابه و شیرینی ، بستنی و ... که از دسته کربوهیدرات های ساده هستند و میتوانند باعث افزایش وزن شوند.

نقش چربی ها در رژیم لاغری شکم :

چربی ها یکی از سه گروه اصلی مواد مغذی هستند که برای سلامتی ضروری هستند. آنها برای عملکرد صحیح سلول ها، اندام ها و سیستم های بدن ضروری هستند. اما مهم این است که از کدام دسته از چربی باشند.

چربی ها به دو دسته اصلی تقسیم می شوند:

 

چربی های اشباع شده: چربی های اشباع شده به طور طبیعی در برخی از غذاهای حیوانی مانند گوشت قرمز، لبنیات پرچرب و روغن نارگیل یافت می شوند.

چربی های غیراشباع شده: چربی های غیراشباع شده به طور طبیعی در بسیاری از غذاهای گیاهی مانند آجیل، دانه ها، روغن زیتون و آووکادو یافت می شوند.

 

چربی های غیراشباع شده می توانند به احساس سیری کمک کنند. این امر می تواند به کاهش کالری دریافتی و کاهش وزن کمک کند.سعی کنید در رژیم لاغری از چربی های غیر اشباع شده استفاده کنید.

غذاهای مضر در رژیم آب کردن شکم : 

مضرات فست فود در رژیم لاغری شکم :

فست فود یکی از غذاهای پرطرفدار در جهان است. این غذاها معمولاً حاوی کالری، چربی، قند و سدیم زیادی هستند. مصرف زیاد فست فود می تواند منجر به افزایش وزن، چاقی و سایر مشکلات سلامتی شود. فست فود می تواند برای لاغری شکم مضر باشد. این غذاها معمولاً حاوی موارد زیر هستند:

 

  • کالری زیاد: فست فود کالری زیادی دارد. یک وعده غذایی فست فود می تواند حاوی بیش از 1000 کالری باشد. مصرف زیاد کالری می تواند منجر به افزایش وزن و چاقی شود.
  • چربی زیاد: فست فود اغلب حاوی چربی های اشباع شده یا ترانس است. این چربی ها می توانند باعث افزایش کلسترول بد و کاهش کلسترول خوب شوند. این امر خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را افزایش می دهد.
  • قند زیاد: فست فود اغلب حاوی قند زیادی است. قند زیاد می تواند باعث افزایش وزن و چاقی شود. همچنین می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی، دیابت نوع 2 و سایر مشکلات سلامتی را افزایش دهد.
  • سدیم زیاد: فست فود اغلب حاوی سدیم زیادی است. سدیم زیاد می تواند باعث افزایش فشار خون شود. فشار خون بالا می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی، سکته مغزی و سایر مشکلات سلامتی را افزایش دهد.

در رژیم لاغری مصرف نوشابه و آبمیوه رو محدود کن :

نوشابه ها و آبمیوه ها دو نوع نوشیدنی محبوب هستند که اغلب در رژیم های غذایی سالم توصیه نمی شوند. این نوشیدنی ها معمولاً حاوی کالری، قند و سدیم زیادی هستند. مصرف زیاد نوشابه ها و آبمیوه ها می تواند منجر به افزایش وزن، چاقی و سایر مشکلات سلامتی شود. آبمیوه ها و نوشابه های گاز دار، کالری و قند بشدت زیادی دارند که به غیر از ضررات دیگه این، نوشیدنی ها برای سیستم ایمنی بدن، دشمن سر سخت رژیم لاغری شکم هستند. برای نتیجه گیری سریع و بهتر، سعی کنید این نوع نوشیدنی ها را کامل از رژیم غذاییتون حذف کنید و برای آنها جایگزین های مناسبی انتخواب کنید.

بهترین غذاها در رژیم لاغری شکم : 

بعضی افراد میپرسن "چی بخوریم لاغر شیم". در جواب این افراد، ما لیستی از مواد غذایی سالم که کالری موردنیاز روزانه مارو تامین میکنن رو آوردیم که باید در هر رژیم لاغری شکم و پهلو وجود داشته باشند:


•    رزوراترول : این ماده غذایی در شکلات تلخ، بادام و میوه ها وجود داره و از جمع شدن توده چربی در بدن جلوگیری میکند.
•    میوه های قرمز : میوه های قرمز مثل سیب و حتی توت فرنگی میتوانند به عنوان میان وعده های، سالم در رژیم چربی سوزی قرار بگیرند.
•    کولین و لاغری : بعضی محققان ادعا دارن که مصرف کولین می تونه به کاهش تجمع چربی ها کمک بکنه. کولین در مواد غذایی مثل تخم مرغ یافت می شود.
•    بعضی ادویه ها : طبق تحقیقات انجام شده، ادویه هایی مثل دارچین و زنجبیل می توانند در کاهش وزن مفید باشن.
•    مصرف پروتئین ها : پروتئین ها شما رو سیر نگه میدارن و باید در رژیم لاغری شکم و پهلو گنجانده بشن. پروتئین ها رو می تونید در مواد غذایی مثل تخم مرغ، آجیل ها و دانه ها، بعضی حبوبات مثل عدس و ... پیدا کنید.
•    گوشت : مصرف گوشت بدون چربی می تواند متابولیسم ( سوخت و ساز ) شما رو بالا ببره. سعی کنید گوشت مرغ، گوشت گاو، بدون چربی و گوشت بوقلمون استفاده کنید.
•    ماهی ها : ماهی ها منابع سرشار از پروتئین و امگا 3 هستن که برای احساس سیری بسیار عالی است. امگا 3 برای چربی سوزی و سلامت قلب خیلی مفیده.
•    حبوبات : بعضی حبوبات مثل عدس، نخود فرنگی و لوبیا دارای فیبر و پروتئین عالی هستند. استفاده از عدس در غذایی مثل عدسی اونم در وعده صبحانه، شما رو سیر نگه میداره.
•    فیبرها : فیبر به عنوان بی رحم ترین چربی سوز و بهترین جایگزین قند اضافه در مواد غذایی نامرغوب شناخته می شه؛ فیبر موجود در میوه ها و سبزیجات به عنوان سیر کننده قوی عمل میکنند و با کاهش اشتها باعث می شوند کمتر پرخوری کنید.

یک رژیم چربی سوزی باید چه ویژگی هایی داشته باشه ؟

هر فردی باید بر اساس شرایط زندگی و نیازهای خودش رژیم لاغری و چربی سوزی بگیره تا بتونه به صورت راحت تر ازش پیروی کنه . یک رژیم چربی سوزی باید از غذای در دسترس و داخل سفره و بر طبق نیازهای غذایی طراحی بشه تا پیروی ازش آسون تر باشه. در ادامه ویژگی های، یک رژیم غذایی، مطلوب را معرفی می کنیم.

  • کاهش کالری دریافتی: برای کاهش چربی بدن، باید کالری دریافتی خود را کاهش دهید. این کار را می توانید با کاهش اندازه وعده های غذایی، انتخاب غذاهای کم کالری تر و حذف غذاهای پرکالری مانند غذاهای فرآوری شده، غذاهای شیرین و غذاهای چرب انجام دهید.
  • افزایش مصرف پروتئین: پروتئین به شما کمک می کند تا احساس سیری کنید و از پرخوری جلوگیری کنید. همچنین به حفظ توده عضلانی در حین کاهش وزن کمک می کند.
  • افزایش مصرف فیبر: فیبر به شما کمک می کند تا احساس سیری کنید و از پرخوری جلوگیری کنید علاوه بر آن به بهبود هضم و سلامت گوارش کمک می کند.
  • تنوع غذایی: مصرف طیف گسترده ای از غذاهای سالم به شما کمک می کند تا تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن خود را دریافت کنید.

همچینین دقت کنید شما برای لاغری، علاوه بر یه رژیِم چربی سوزی به فعالیت منظم ورزشی هم نیاز دارید. چون تغذیه و ورزش مکمل همدیگه هستن.

نوشیدنی های چربی سوز در رژیم لاغری شکم :

برخی از نوشیدنی ها ممکن است به چربی سوزی کمک کنند. این نوشیدنی ها معمولاً حاوی موادی هستند که می توانند متابولیسم را افزایش دهند، احساس سیری را تقویت کنند یا از ذخیره چربی جلوگیری کنند. برخی از نوشیدنی های چربی سوز عبارتند از:

  • آب: آب یکی از بهترین نوشیدنی ها برای سلامتی است. آب به دفع سموم از بدن کمک می کند و می تواند به کاهش اشتها و افزایش متابولیسم کمک کند.
  • چای سبز: چای سبز حاوی ترکیباتی به نام کافئین و کاتچین است که می توانند متابولیسم را افزایش دهند.
  • قهوه: قهوه نیز حاوی کافئین است که می تواند متابولیسم را افزایش دهد.
  • آب لیمو: آب لیمو می تواند به کاهش اشتها و افزایش متابولیسم کمک کند.
  • زنجبیل: زنجبیل می تواند به افزایش متابولیسم و کاهش التهاب کمک کند.
  • اسموتی میوه و سبزیجات: اسموتی میوه و سبزیجات می تواند به شما کمک کند تا فیبر بیشتری دریافت کنید که می تواند به کاهش اشتها و افزایش متابولیسم کمک کند.

اثرات قهوه در رژیم لاغری شکم و پهلو :

قهوه، حاوی ماده ای به نام، کافئین هست که سوخت و ساز بدن رو افزایش میده و باعث خارج شدن توده های چربی از بدن می شود. امروزه، کافئین در بیشتر مکمل های لاغری یافت میشه و به عنوان، بی رحم ترین چربی سوز ازش یاد می کنند. اما در روز باید چقدر قهوه بخوریم؟ یک مطالعه نشان داد که نوشیدن 3 فنجان قهوه در روز می تواند به کاهش چربی شکم کمک کند. این مطالعه نشان داد که نوشیدن قهوه با کاهش توده چربی زیرجلدی و چربی احشایی، دو نوع چربی شکم، مرتبط است. همونطور که می دانید در مصرف هر چیزی باید حد اعتدال رو رعایت کرد؛ درمورد مصرف قهوه باید بگیم که مصرف 3 فنجان اسپرسو در روز برای کاهش وزن مجاز و ایمن هست. چون زیاده روی در مصرف کافئین، باعث تداخل در خواب، اظطراب و افسردگی می شود.

بی رحم ترین چربی سوز ، چای سبز :

چای سبز به عنوان یکی از دمنوش های لاغری در سطح جهان شناخته می شود؛ چای سبز با کافئینی که داره، سوخت و ساز بدن رو بالا میبره و میتونه با مصرف مناسب برای کاهش وزن مفید باشه. مقدار مجاز مصرفی چای سبز در روز، نهایتا 4 فنجان است و مقدار بالای آن می تواند به کاهش قند خون، اضطراب و بی خوابی منجر بشه اما در مصرف زیاد از آن حتما خودداری کنید تا دچار مشکلات متعدد نشوید.

مصرف زنجبیل در رژیم لاغری شکم :

زنجبیل با طبع گرمی که داره دمای بدن و سوخت و ساز رو بالا می بره و همین امر باعث می شود ، چربی های اطراف شکم و پهلو رو از بین ببره. میزان توصیه شده مصرف زنجبیل تا 2 گرم در روز همراه غذا یا چای مجاز است.

اصلاح سبک زندگی و رژیم لاغری شکم  : 

برای پیروی از یک رژیم چربی سوزی و یا لاغری باید یه سری تغییرات رو در سبک زندگیتون، ایجاد کنید که ما به نمونه هایی از اونها اشاره می کنیم :

بهترین روش برای لاغری شکم اینه که خواب کافی داشته باشید : 

خواب به عنوان مهمترین، عامل نتیجه گیری در رژیم چربی سوزی شکم شناخته می شود. کسانی که خواب ناکافی دارند و شبانه کمتر از 8 ساعت می خوابند، در خطر ابتلا به چاقی قرار می گیرند.

تاثیر آب در لاغری : 

نوشیدن آب کافی به میزان حداقل 8 لیوان روزانه، در یک رژیم لاغری بسیار ضروری است. سعی کنید همیشه قبل از خوردن غذا یک لیوان آب بنوشید.

اهمیت ورزش در لاغری : 

 نتیجه گرفتن از یک رژیم لاغری نیازمند فعالیت ورزشی منظم است. اگه قصد لاغری دارید، باید در روز به میزان منظم ورزش کنید و در کنارش تغذیه خوب هم داشته باشید. برای موفقیت در رژیم لاغری شکم، سعی کنید از یک مربی ورزشی، یک برنامه ورزشی منظم تهیه کنید.

تاثیر صبحانه در لاغری : 

رژیم لاغری شکم بدون صبحانه؟! فکرش رو هم نکنید! صبحانه به عنوان یه وعده مهم غذایی در روز هست. مطالعات مختلفی نشون دادن کسانی که صبحانه سالم مصرف می کنند کمتر با چاقی و اضافه وزن مواجه می شوند. نمونه ای از صبحانه سالم رو در زیر می بینید:


1. استفاده از تخم مرغ که به بمب پروتئین معروفه و باعث می شود برای رفع گرسنگی به سمت میان وعده های ناسالم نروید.
2. سعی کنید در وعده صبحانه از لبنیاتی مثل شیر کم چرب استفاده کنید. چون انرژی مورد نیازتون برای انجام فعالیت های روزانه رو افزایش می دهد و حتی از پوکی استخوان هم جلوگیری می کنه.
3. استفاده از غذای، عدسی در وعده صبحانه توصیه می شود. چون عدس حاوی فیبره و اشتها رو کاهش می دهد.
4. استفاده از مغزها: مثل گردو ، بادوم و پسته در وعده صبحانه یک انتخاب ایده آل هست.

برنامه ریزی برای لاغری :  

برای رسیدن به موفقیت در هر زمینه ای، داشتن یه برنامه خوب از لازمات شروع است. برنامه ریزی در رژیم چربی سوزی بهتون کمک می کند که هدفتون از رژیم گرفتن چیه؟ چرا میخواین لاغر بشین؟ و یا برنامه های روزانه تون رو چجور انجام بدین و این برنامه ریزی ها هم به شما کمک می کند تا سریع تر پیشرفت کنید و هم می تواند انگیزه شما را زنده نگه دارد.

تاثیر استرس و عصبانیت در لاغری : 

داشتن استرس در زندگی هر فردی مهمه، اما باورتون می شه بهتون بگم داشتن استرس باعث می شه شما پرخوری کنید و شاید به پرخوری عصبی گرفتار بشید؟ برای خلاص شدن از استرس بهتره به سراغ ورزش هایی مثل یوگا که برای آرامش عالی است بروید.

سخن آخر : 

چاقی شکم و پهلو همیشه دغدغه افراد زیادی بوده و برای همین، همه به دنبال بهترین روش برای لاغری شکم می گردند. مهمترین اصل در رژیم لاغری شکم، داشتن یه برنامه غذایی سالم به همراه ورزش منظم هست تا بتوانید به هدفتون برسید. از اینکه این مقاله رو از سایت مهسا آنلاین خواندید از شما ممنونیم! نظر خودتون رو داخل کامنت ها با ما در میون بزارید.

نظرات همراهان مهسا آنلاین

فاطمه یعقوبیان
۱۴۰۲/۱۱/۲۱

سلام مقاله تون در مورد رژیم لاغری بسیار عالی هست. کاملا درسته.

مهساآنلاین :


مریم شاهی
۱۴۰۲/۱۱/۱۸

سلام مهسا جون همیشه کلاسات پر انرژی و عالی بوده و با نتیجه‌ای خوب ولی من بخاطر رفت و آمد زیاد و درگیری با مدرسه بچهام خیلی عقب افتادم ولی این ماه بهمن میخوام بترکونم دمت گرم دو سه ماه ثبت نام نکردم خودم جریمه کردم ولی دلم همش سر کلاسات بود

مهساآنلاین :


زهرا مرادی
۱۴۰۲/۰۴/۲۶

بدون درنگ میتونم بگم مهساکارش درسته نه حرف داره ونه حریف مرسی از انرژی که باجون و دل برامون میزاری مهسا جون

مهساآنلاین :


ارسال نظر