چگونه چربی سوزی در بدن اتفاق میافتد

۱ نظر - ۱۴۰۲/۰۲/۳۰

پیش از اینکه بخواهیم در مورد مراحل چربی سوزی چیزی بگوییم ، باید فرق میان چربی و کالری را بدانیم . تفاوت این است که چربی منبع ذخیره انرژی است ولی کالری خود انرژی است . حالا برویم سراغ چگونگی چربی سوزی و چگونگی کالری سوزی : زمانی که بدن به انرژي نیاز داشته باشد به سراغ کالری ها میرود ولی اگر کالری مورد نیاز را پیدا نکند به سراغ چربی ها میرود . یعنی بدن ابتدا کالری میسوزاند و سپس به سراغ چربی سوزی میرود . ولی در پایان چربی سوزی تاثیر بیشتری در لاغری دارد.
چگونه چربی سوزی در بدن اتفاق میافتد

مقدمه

شاید برای شما سوال باشد که چگونه چربی سوزی در بدن اتفاق میافتد . و اگر این سوال در ذهنتان است پس به شما تبریک  میگوییم برای پیگیری سلامتی تان . پیش از اینکه بخواهیم در مورد مراحل چربی سوزی چیزی بگوییم ، باید فرق میان چربی و کالری را بدانیم . تفاوت این است که چربی منبع ذخیره انرژی است ولی کالری خود انرژی است . حالا برویم سراغ چگونگی چربی سوزی و چگونگی کالری سوزی : زمانی که بدن به انرژي نیاز داشته باشد به سراغ کالری ها میرود ولی اگر کالری مورد نیاز را پیدا نکند به سراغ چربی ها میرود . یعنی بدن ابتدا کالری میسوزاند و سپس به سراغ چربی سوزی میرود . ولی در پایان چربی سوزی تاثیر بیشتری در لاغری دارد. 
در ادامه برای فهمیدن چگونگی چربی سوزی در بدن با ما هراه باشید:

چگونگی تبدیل چربی به انرژی با رژيم غذایی :

در فرآیند چربی سوزی با رژيم های غذایی ، شما موادی مانند پروتئین و فیبر مصرف میکنید که اینها بی اشتهایی کاذب به شما میدهند و هضم را کند میکنند تا زمانی که بدن شما هضم را کامل انجام دهد اگر نیاز به انرژي داشته باشد چون هنوز هضم انجام نشده و شما سیر هستید مواد جدیدی که وارد بدن نمیشود و بدنتان فرآیند چربی سوزی و فرآیند کالری سوزی را آغاز میکند. این مراحل چربی سوزی دربدن با رژيم غذایی بود ولی چگونگی چربی سوزی در بدن ارتباطی با روشی که پیش میبرید ( رژیم ، ورزش جراحی و قرص ) ندارد . . مثلا رژيم مدیترانه ای شما را به خوردن موادی با چربی کم تشویق میکند

چگونگی تبدیل چربی به انرژی با قرص های چربی سوزی :

بین مراحل چربی سوزی با قرص های چربی سوزی یک ویژگی مشترک وجود دارد و آن هم این است که این قرص ها اشها را کم میکنند . اشتها کم شود دلیل بر این نمیشود که بدن نیازی به انرژي نداشته باشد و چون شما چیزی نمیخورید انرژی دریافت نمیکند و سپس شروع به چربی سوزی میکند

چگونگی چربی سوزی در بدن با ورزش :

شما با ورزش ابتدا فرآیند کالری سوزی را شروع میکنید بعد بدن مراحل چربی سوزی را آغاز میکند . حالا برویم سراغ چگونگی کالری سوزی ؟ شما برای ورزش نیاز به انرژي دارید و این همان کالری میباشد وقتی که بدنتان کالری را بسوزاند میرود سراغ چربی های اضافه بدن . پس چگونگی تبدیل چربی به انرژي با ورزش این روند را دارد.

سخن پایانی :

ما در مورد چگونگی تبدیل چربی به انرژي با ورزش ، رژيم غذایی و قرص را گفتیم . ولی اینگونه نیست که شما یک روش را بکار ببرید شما دست کم باید رژيم غذایی و ورزش را در کنار هم داشته باشید . چکیده ای در مورد چگونگی چربی سوزی در بدن :
بدن زمانی مراحل چربی سوزی را پیش میبرد که بدن انرژي دریافت نکند و ناچار می شود که از کالری بدن استفاده کند و زمانی که کالری ها تمام شود چربی های ذخیره شده را تبدیل به انرژي میکند.
تیم مهسا آنلاین در راه سلامتی شما با مواد مفید و رژيم های مناسب شرایط بدن شما گام برمیدارد . اگر این سوال شما که چگونه چربی سوزی در بدن اتفاق میافتد هنوزبرطرف نشده میتوانید آنرا در بخش کامنت ها بپرسید . 

نظرات همراهان مهسا آنلاین

لیلا یعقوبی
۱۴۰۲/۰۵/۲۹

سلام.وقتی ما ورزش رو شروع میکنیم،از چه زمانی به بعد وارد چربی سوزی میشیم؟در ضمن ورزش صبح چربی سوزی بیشتر هستش یا عصر؟

مهساآنلاین :


ارسال نظر