8 حرکت فوق العاده شکم پهلو با توپ پیلاتس برای لاغری در خانه

۲ نظر - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹

هدف از لاغری با توپ پیلاتس، رسیدن به شکل بدنی ایده ال در ناحیه شکمی، و در نتیجه زیبایی تناسب اندام به روشی مؤثر و ساده است. ورزش با توپ پیلاتس ورزشی هیجان انگیز برای لاغریست که تمرکز خاصی بر روی تقویت عضلات مرکزی بدن دارد، و همچنین بهبود درد در ناحیه کمر.در جامعه امروزی، لاغری شکم و داشتن عضلات در این ناحیه از بدن، هدفی مشترک بسیاری از افراد است. عضلات شکم به‌عنوان بخشی مهم از بدن است که، نقشی حیاتی در شکل ظاهری ما دارند. در این مقاله از سری مقالات شکم و پهلو مجله مهسا آنلاین به بررسی فواید و مزایای ورزش با توپ و نیز چند حرکت ورزشی با توپ جیم بال جورکس برای لاغر شدن می‌پردازیم.  

ورزش با توپ پیلاتس

توپ پیلاتس، راهی جالب برای سلامتی، و لاغر شدن

پیلاتس یک ورزشی است که علاوه بر حفظ تناسب ‌اندام، باعث کاهش وزن و چربی‌سوزی، و همچنین بهبود گودی کمر و دیسک کمر نیز می‌شود. این ورزش به‌ویژه می‌تواند به کاهش سایز کمر شما کمک کند. با توپ پیلاتس می‌توانید سایز دور کمر خود را کاهش دهید.ایا از کمردرد و مشکلات گودی کمر رنج می‌برید؟ پس ورزش با توپ بزرگ پیلاتس را امتحان کنید. اما قبل از شروع هر برنامه ورزشی، حتماً با پزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که ورزش با توپ پیلاتس برای شما مناسب است.

فواید ورزش کردن با توپ پیلاتس

•    باعث تقویت عضلات شکم، و ایجاد فرمی ایده ال برای تناسب اندام می‌شود. 
•    ورزش با توپ پیلاتس باعث افزایش انرژی و گردش خون،  و بهبود تعادل و کاهش تنش و درد می‌شود. 
•    برای کاهش وزن این تمرینات به عضلات بدن کمک می‌کنند تا تقویت شوند و چربی های محیطی را میسوزانند.
•    تمرین با توپ پیلاتس به استقامت بدن کمک می‌کند و در نتیجه می‌تواند در استحکام استخوان‌ها و کاهش کمر درد و دیسک مؤثر باشد.

کیت هادسون و رازهای تناسب اندام او، با توپ پیلاتس

در طول چندین سال گذشت، مجله ووگ بریتانیا به بررسی عوامل مرتبط با زیبایی، تناسب‌اندام، استایل عالی و سریع‌ترین راه‌های رسیدن به لاغر سدن و حفظ سلامتی در میان بازیگران، مدل‌ها، نوازندگان و دیگر اشخاص معروف پرداخته است.  این مجله به موارد مختلفی از جمله علاقه کارلی کلاس به دویدن تا علاقه کیت هادسون به پیلاتس پرداخته و عوامل مهمی را درباره ی حفظ و بهبود تناسب‌اندام شگفت انگیز آن‌ها بیان کرده است.

"ورزش با توپ پیلاتس یک سفر تفریحی، به سمت تناسب اندام و تندرستی است".


کیت هادسون، با انتشار تجربیات خود به تأکید بر اهمیت پیلاتس و تأثیرات بزرگ آن بر تناسب‌اندامش اشاره کرده است. او این ورزش را بسیار محبوب و جذاب می‌داند و بیان می‌کند: «علاقه‌مندی من به پیلاتس بسیار است. این ورزش دارای انعطاف و نتایج عالی زیادی است، و من از تمرینات متنوع آن لذت می‌برم.»همچنین او تأکید می‌کند که پیلاتس به‌ویژه قابلیت انجام تمرین‌های متنوع و مختلف را به افراد ارائه می‌دهد، و اضافه می‌کند: «با پیلاتس شما می‌توانید به تمرینات گوناگونی پرداخته، و به استایل دلخواه و سلامت بدن خود برسید.»

زمانبندی برای تمرین با توپ پیلاتس

زمان ورزش با توپ پیلاتس به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله علاقه شما در انجام تمرینات، تجربه قبلی شما در پیلاتس، و وضعیت جسمانی کلی شما. به‌طور کلی، توصیه می‌شود هر هفته حداقل ۲ تا ۳ جلسه به این ورزش اختصاص دهید. برای چربی سوزی و بهبود کمر درد و گودی کمر، پیشنهاد می‌شود در هر جلسه ی تمرینات با توپ پیلاتس ، حرکات را به‌مدت ۳۰ تا ۴۵ دقیقه انجام دهید.اگر تازه با این ورزش آشنا هستید، می‌توانید با جلسات کوتاه‌تر شروع کنید و به‌تدریج، زمان انجام تمرینات را افزایش دهید.همچنین، مهم است به نظم و انضباط در انجام تمرینات با توپ پیلاتس توجه کنید، تا بهترین نتایج را برای کاهش وزن، تقویت عضلات شکم خود، و تندرستی به‌دست آورده و خیلی راحت لاغر و خوش‌فرم شوید.

8 حرکات ورزشی با توپ پیلاتس برای تناسب اندام:

1.    تمرین درازکش با توپ
2.    تمرین توپ دوچرخه کرانچ
3.    اکستنشن های کرانچ با توپ
4.    تمرین شکل هشت با توپ
5.    تمرین پل با توپ
6.    تمرین لیفت پا پل با توپ
7.    تمرین برگشت پا با توپ
8.    تمرین فایر هیدرانت با توپ

1. تمرین درازکش با توپ:

به وضعیت خوابیده بر زمین درآیید و زانوهای خود را خم کنید. توپ پیلاتس را با دست چپ بر روی ران راست خود قرار دهید و دست راست خود را به پشت سرتان ببرید.پاهای راست خود را به زاویه ۹۰ درجه از زمین بالا ببرید، و آرنج راست خود را به توپ وصل کنید.
پاهای چپ خود را به طور رومیزی بالا برداشته و با توپ ارتباط برقرار کنید.بازوی چپ خود را به پشت سر ببرید و آرنج خود را به توپ وصل کنید.هنگامی که پاها و بازوها توپ را در موقعیت خود نگه می‌دارند، قسمت بالایی بدن خود را به طرف داخل و بیرون جابجا کنید و از صاف بودن پشت خود مطمئن شوید.لطفاً توجه داشته باشید که در هنگام انجام تمرین، ناف خود را به ستون فقرات خود فشار دهید و در طول تمرین شکم و پشت خود را فعال نگه دارید.

2. تمرین توپ دوچرخه کرانچ:

از وضعیت خم در زمین شروع کنید. آرنج و زانوهای خود را به توپ متصل کنید. آرنج چپ خود را به توپ بچسبانید و زانوی راست خود را در حالت صاف نگه دارید.بالاتنه خود را به سمت راست بچرخانید و هم‌زمان پاهای چپ خود را صاف کنید.سپس به حالت عادی بازگردید و به سمت دیگر بچرخید، در حالی که پاهای راست خود را صاف می‌کنید و توپ را بین آرنج راست و زانوی چپ خود نگه دارید.به صورت تناوب این حرکات را انجام داده و سعی کنید توپ را رها نکنید.

3.اکستنشن های کرانچ با توپ:

به پشت دراز بکشید، دست چپ را پشت سر، بازوی راست را در حالی که توپ در دست دارید، پشت سرتان دراز کنید، پای چپ را صاف و پای راست را خم کنید.  در حالی که زانوی چپ خود را به سمت قفسه سینه خم می کنید، توپ را خم کنید و به سمت بیرون پای چپ خود برسید. پای چپ خود را به عقب دراز کنید تا توپ را به حالت اولیه برگردانید، قبل از جابجایی به سمت دیگر، حرکت را در همان سمت تکرار کنید.

4.تمرین شکل هشت با توپ:

روی تشک دراز شوید و یک پا را به سمت آسمان ببرید، و پا دیگر را صاف و بالای زمین معلق کنید.توپ را در یک دست بگیرید و آن را بین پای بلند شده خود ببرید، سپس توپ را به دست دیگر منتقل کنید و به صورت تناوب پاها را بلند کنید تا توپ در حالت شکل هشت بین پاها حرکت کند.همچنین، با بچرخاندن بالاتنه‌تان، مواظب حفظ توازن و حرکت صحیح‌ شانه‌هایتان باشید.

5.تمرین پل با توپ:

روی تشک دراز شوید و زانوهای خود را خم کنید. پاهای خود را روی تشک صاف کنید و توپ را زیر زانوی راست خود قرار دهید.با فشرده نگه داشتن توپ زیر زانوی راست، باسن خود را به حالت پل بردارید. سپس به زمین برگردید.این تمرین را برای ۱۰-۱۵ تکرار انجام داده و سپس به طرف دیگر بروید.در طول انجام این تمرین، توجه داشته باشید که در حالت پل، باسن شما به عنوان نقطه اصلی اجرای حرکت محسوب می‌شود.

6. تمرین لیفت پا پل با توپ:

روی تشک دراز شوید و زانوهای خود را خم کنید. پاهای خود را روی تشک صاف کنید و توپ را پشت زانوی راست خود فشرده کنید.باسن خود را از زمین بلند کنید تا باسنتان بالا برود. در همان زمان، توپ را همچنان فشرده نگه دارید و پای راست خود را به زاویه ۹۰ درجه بالا ببرید.سپس به انگشتان پای راستتان ضربه‌ای بزنید و باسنتان را به زمین بیاورید.تمرین را برای ۱۰-۱۵ تکرار تکرار کنید، سپس به پای چپ بروید و تمرین را ادامه دهید.

7. تمرین برگشت پا با توپ:

در وضعیت چهارپا در زمین قرار بگیرید، بازوهای خود را روی شانه‌هایتان قرار دهید و توپ را پشت زانوی چپ خود فشرده کنید.پای چپ خود را با زاویه ۹۰ درجه به سمت بالا ببرید و زانوی خود را به زمین بیاورید، این حرکت را برای ۱۰-۱۵ تکرار تکرار کنید.سپس به پای دیگر بروید و تمرین را ادامه دهید.در این تمرین نیز مهم است که در حین اجرا باسن خود را به عنوان نقطه اصلی کنترل حرکت در نظر بگیرید و تا حد امکان از ایجاد فشار در ناحیه پشتی خود پرهیز کنید.

8. تمرین فایر هیدرانت با توپ:

در وضعیت دراز بر زمین دراز شده و دست چپ خود را پشت سرتان دراز کنید. دست راست خود را با توپ در دست پشت سرتان قرار دهید.پای چپ خود را صاف کنید و پای راست خود را با زاویه ۹۰ درجه به سمت بالا ببرید. آرنج راست خود را به موازات لبه جلویی تشک بیاورید.هنگامی که توپ را فشرده نگه دارید، زانوی چپ خود را به سمت بیرون بکشید.سپس زانوی خود را به زمین برگردانید و تمرین را برای ۱۰-۱۵ تکرار تکرار کنید.با پرهیز از قوسانی کردن کمر خود و با تمرکز بر روی عضلات کمر و شکم، این تمرین را انجام دهید تا به نتایج بهتری دست پیدا کنید.

نتیجه گیری

ورزش با توپ یک انتخاب اسان برای لاغریست، راهی مؤثر برای کالری سوزی، و حفظ تندرستی و سلامتی است.  ورزش با توپ پیلاتس دارای حرکات بدنسازی نیز می باشد،  و برای عضله سازی و چربی سوزی نیز یک راه شگفت‌انگیز است.توپ تناسب اندام پیلاتس در ورزش هایی مانند یوگا و ایروبیک هم کاربرد دارد و همچنین نام های مختلفی دارد، مثلا توپ تایوانی ضد انفجار، توپ پیلاتس برند تراباند، و توپ تعادلی، توپ بدنسازی، حتی توپ پیلاتس خاردار..توصیه می‌شود قبل از شروع تمرینات ورزشی با توپ سوئیس بال،  در صورت بروز هرگونه درد یا عدم راحتی با یک مربی پیلاتس صحبت کنید تا به شما راهنمایی کند و از صحیح انجام دادن آن‌ها اطمینان حاصل شود.  این ورزش برای بهبود کیفیت زندگی و سلامت شماست اگر دوست داشتید دوستانتان را هم با این مقاله‌ی ما آشنا کنید، تا بعد از مدتی شکل و حالتی بسیار زیبا و سلامت را در خود ببینند، لاغری شکم پهلو با توپ پیلاتس یک مسیر اسان و ممکن است.

نظرات همراهان مهسا آنلاین

زهرا زارعان
۱۴۰۲/۰۷/۲۳

رژیمم هست داخل پکیجتون؟

مهساآنلاین : بله


پروانه النچری
۱۴۰۲/۰۷/۱۵

حرکات ورزشی با توپ عالیه عالی من خیلی دوست دارم

مهساآنلاین :


ارسال نظر