چربی سوزی شکم و پهلو + چطوری از شر چربی های شکم پهلو خلاص شویم؟

۷ نظر - ۱۴۰۲/۱۲/۰۴

چربی سوزی شکم و پهلو یکی از مسائل امروزی مردم شده و مردم به دنبال بهترین روش برای آب کردن شکم و پهلو در خانه می گردن. چربی شکم و پهلو یکی از چالش برانگیزترین نواحی بدن برای کاهش وزن است. این به این دلیل است که چربی شکم اغلب به عنوان چربی احشایی شناخته می شود، که چربی ای است که در اطراف اندام های داخلی قرار دارد. چربی احشایی خطر ابتلا به بیماری های قلبی، دیابت نوع 2 و سایر مشکلات سلامتی را افزایش می دهد. در همین جا مهم است که بگیوییم بهترین چربی سوزی شکم و پهلو در تغذیه و ورزش خلاصه می شود و هیچ کسی نمی تواند بدون این دو عنصر اصلی به نتیجه برسد؛ پس با این مقاله از بلاگ مهسا آنلاین همراه باشید که بپردازیم به این که چطوری از شر چربی های شکم پهلو راحت شویم.

چربی سوزی شکم و پهلو

چرا چربی سوزی شکم و پهلو اهمیت زیادی داره؟

از بین بردن چربی شکم پهلو، هم روی سلامتی و هم روی زیبایی تاثیر زیادی داره. چاقی بالاتنه یا چاقی شکم و پهلو یک نوع چاقی هست که به شدت باعث بیماری میشه  چون ناحیه شکم، یه قسمت خیلی مهمی از بدن هست که اُرگان های مهم بدن مثل روده، معده، کبد و ... در آنجا قرار دارد و اگه یه کدام از این ارگان ها نباشد یا مشکل برایش پیس بیاید، ما شانسی برای زندگی کردن نداریم! حالا فکر کنید که یه توده بزرگ چربی در اطراف این اُرگان ها قرار بگیره، خب چی میشه؟! عملکرد این اُرگان ها به شدت مختل میشه و سلامت بدن هم به خطر می افته. برای همینه که می گیم بدترین نوع چربی، چربی شکم و پهلو هستش که باید هر چه زودتر چربی دور شکم و پهلو رو نابود کنیم.

فواید چربی سوزی شکم و پهلو

 

•    کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی
•    کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2
•    کاهش خطر ابتلا به سکته مغزی
•    کاهش خطر ابتلا به برخی از انواع سرطان
•    بهبود سلامت استخوان ها
•    بهبود سلامت روان
•    افزایش اعتماد به نفس

 
کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی


چربی احشایی می تواند باعث التهاب و آسیب به دیواره های رگ های خونی شود. این می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی، مانند بیماری عروق کرونر قلب و سکته مغزی را افزایش دهد.


کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2


چربی احشایی می تواند باعث مقاومت به انسولین شود. انسولین هورمونی است که قند خون را به سلول ها منتقل می کند. مقاومت به انسولین می تواند خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را افزایش دهد.


کاهش خطر ابتلا به سکته مغزی


سکته مغزی زمانی رخ می دهد که جریان خون به مغز قطع می شود. چربی احشایی می تواند خطر ابتلا به سکته مغزی را افزایش دهد. به این دلیل که چربی های احشایی جلوی خون رسانی رگ های مغزی را می گیرند و خطر سکته مغزی را بالا می برند.


کاهش خطر ابتلا به برخی از انواع سرطان


برخی مطالعات نشان داده اند که چربی احشایی با افزایش خطر ابتلا به برخی از انواع سرطان، مانند سرطان سینه، سرطان روده بزرگ و سرطان پروستات مرتبط است. و شما با چربی سوزی در ناحیه شکم پهلو جلوی این نوع سرطان ها را می گیرید.


بهبود سلامت استخوان ها


چربی احشایی می تواند باعث افزایش تولید هورمون های التهابی شود. این هورمون ها می توانند خطر ابتلا به پوکی استخوان را افزایش دهند و این مشکل شاید در جوانی برای شما پیش نیاید اما حتما در بالاتر رفتن سن این مشکل به سراغ شما نیز می آید. 


بهبود سلامت روان


چاقی، به ویژه چاقی شکمی، با افزایش خطر ابتلا به افسردگی، اضطراب و سایر مشکلات سلامت روان مرتبط است که علاوه بر مختل کردن حال روانی شما مشکلات اعصابی را نیز برای شما می آورد.


افزایش اعتماد به نفس


کاهش چربی شکم و پهلو می تواند باعث شود قد شما بلند تر دیده شود و همچنین می توانید لباس های بهتری انتخاب کنید و استایل بهتری داشته باشید  به همین ترتیب موجب افزایش اعتماد به نفس شما می گردد.

چربی سوزی شکم پهلو در خانه

دیگه همتون جمله "هیچ جا خونه خود آدم نمیشه" رو شنیدین! برای آب کردن چربی شکم پهلو، اصلا لازم نیست به باشگاه برین و به خودتون سختی بدین و هزینه های اضافی پرداخت کنین، بلکه از بین بردن چربی شکم پهلو در خانه با رعایت موارد اصولی قابل تحقق هست. فقط کافیست یک اراده قوی برای تغییر داشته باشین و به اصول لاغری پایبند بمونید. سه تا فاکتور مهم برای خلاص شدن از شر چربی های شکم بهلو که باید هر سه تاشون رو رعایت کنید:

 

1-ورزش کردن

2-خواب مفید و اندازه

3-رژیم غذایی سالم

1- ورزش کردن

برای خلاص شدن از چربی های شکم و پهلو در خانه، لازمه که تمرینات ورزشی رو انجام بدین که عضلات شکم و پهلوتون درگیر بشه و سریعتر به لاغری برسید. در مطالب زیر ما به شما بهترین ورزش ها برای لاغری شکم و پهلو در خانه رو معرفی می کنیم که در ادامه مطلب با آن می پردازیم. 

انواع حرکات ورزشی برای چربی سوزی شکم و پهلو در خانه:

انجام حرکت کرانچ:

  ابتدا روی کمر دراز بکشید و زانو ها را به حالت 90 درجه شکسته قرار داده و پاها را روی زمین بزارین، دست ها را کنار گوش ها یا روی سینه قرار بدین و شانه ها را به اندازه 45 درجه از زمین بلند کرده و پس از یک ثانیه به حالت قبل برگردین؛ انجام دادن حرکت کرانچ برای تناسب در عضلات شکمی خیلی موثر است.

انجام حرکت کرانچ زانو 90:

برای انجام حرکت کرانچ زانو 90:

1.   ابتدا روی تشک ورزشیتون به پشت دراز بکشید

2.   زانو هارو بصورت 90 درجه بالا ببرید و نگه دارید

3.   قسمت بالا تنه رو از زمین جدا بلند کنید و دوباره به حالت اول برگردونید و این کار رو تکرار کنید.

انجام حرکت کرانچ همراه بالا اومدن پا:

برای انجام این حرکت:

1.    رو زمین یا تشک ورزشیتون دراز بکشین

2.    دست هاتونو به سمت بالا دراز کنین و بعدش سر و قسمت بالای کمر رو از زمین بلند کنین

3.    پاها رو از لگن جدا کنید و به سمت بالا بیاین

4.    وقتی پاشنه ها زمین را لمس کردن ، دوباره به سمت بالا حرکت دهید

5.    بالا تنه و پایین تنه هماهنگ حرکت می کنند و فشار هم به بالای شکم و هم به زیر شکم وارد می شود.

انجام حرکت کرانچ پا صاف:

برای انجام حرکت کرانچ پا صاف:

1.    رو زمین دراز بکشین و پاها کاملا صاف باشد

2.    دست ها هم بصورت کاملا صاف قرار می گیره

3.    سرشانه و گردن رو از زمین جدا می کنین و به سمت بالا میایید.

 انجام حرکت کرانچ همراه زیر شکم:

برای انجام این حرکت:

1.    روی زمین دراز می کشین ، دست و پاها کاملا صاف باشه

2.    دست ها و پاها رو هماهنگ با هم بالا میارین و دوباره برمی گردین.

2- خواب مفید و اندازه

دیگه کمتر کسی پیدا می شه که از خواص خواب برای چربی سوزی شکم و پهلو چیزی ندونه! خواب کافی به شما کمک می کنه تا همیشه پر انرژی بمونید و وقتی ورزش می کنید خسته نشید. حتما توصیه می شه شبانه حداقل 8 ساعت بخوابید تا روز بعد، پر نشاط به سمت کارهاتون برید.

خوابیدن روی هورمون های کورتیزل که ترشح زیادش باعث افزایش چربی تو شکم پهلو می شه رو تاثیر بسیار زیادی داره و یادتون باشه که بیشتر از اونیکه ساعت خواب مهم باشه، کیفیت خوابتون که مهمه برای همینه که همیشه می گن اگر قصد چربی سوزی شکم و پهلو رو دارید، خوب بخوابید.

3- رژیم غذایی سالم

توی ویدیو هم اشاره کردیم که غذا و تغذیه یکی از مهمترین عنصرهای تجمع چربی تو ناحیه شکم و پهلو هست.

بعضی از افراد هستن که همه بدنشون لاغره و فقط شکم و پهلو دارند، این افراد نیاز به کاهش کالری روزانه ندارن بلکه باید روی کیفیت مواد غذاییشون کار کنند؛ پیشنهاد می کنیم اگر چربی شکم پهلو دارید قبل از هرکاری از یک کارشناس تغذیه، رژیم غذایی بگیرید.

برای چربی سوزی شکم، هم ورزش کن و هم تغذیه خوب داشته باش و هم خوب بخواب

بهترین چربی سوز شکم پهلو اینه که باید ورزش و تغذیه رو کنار هم داشته باشی چون ورزش و تغذیه مکمل همدیگه هستن؛ یعنی اگه شما ورزش کنی ولی تغذیه خوبی نداشته باشی( یا برعکس)نتیجه نمیگیری. پس باید چکار کرد؟! باید برای خودت، یه برنامه غذایی چربی سوزی شکم و پهلو داشته باشی و علاوه بر اون بطور منظم هم ورزش کنی. دقیقا بهترین چربی سوز شکم پهلو، ورزش و تغذیه در کنار هم هستن و اگه این اصل کلی رو رعایت کنی، حتما به نتیجه میرسی!

 

چگونه می توانم نتایج سریع تری را ببینم؟


اگر می خواهید نتایج سریع تری را ببینید، باید ورزش منظم و رژیم غذایی سالم را با هم ترکیب کنید. همچنین می توانید برخی از تغییرات سبک زندگی دیگر را نیز در نظر بگیرید و با پیروی از این نکات، می توانید چربی شکم و پهلو خود را کاهش دهید و سلامت کلی خود را بهبود بخشید:


•    کاهش مصرف شکر و کربوهیدرات های تصفیه شده
•    افزودن فیبر به رژیم غذایی خود
•    کاهش مصرف الکل




عوارض چربی سوزی شکم و پهلو

چربی سوزی شکم و پهلو به طور کلی یک فرآیند ایمن است، اما برخی از عوارض احتمالی وجود دارد که باید از آنها آگاه باشید.

عوارض جانبی شایع چربی سوزی شکم و پهلو هستند که معمولا خفیف است و با گذشت زمان از بین می رود. این عوارض عبارتند از:


•    خستگی
•    کاهش انرژی
•    سردرد
•    گرفتگی عضلات
•    یبوست یا اسهال

 

عوارض جانبی جدی


عوارض جانبی جدی چربی سوزی شکم و پهلو بسیار نادر هستند، اما ممکن است رخ دهند. اگر هر کدام از این بیماری ها را داشتید جتما به پزشک مراجعه کنید. این عوارض جدی عبارتند از:


•    سوء تغذیه
•    کاهش وزن بیش از حد
•    اختلالات هورمونی
•    بیماری های قلبی
•    دیابت


راه های کاهش خطر عوارض


برای کاهش خطر عوارض چربی سوزی شکم و پهلو، مهم است که یک برنامه کاهش وزن سالم و پایدار را دنبال کنید. این برنامه باید شامل موارد زیر باشد:


•    کاهش تدریجی وزن
•    رژیم غذایی سالم و متعادل
•    ورزش منظم

سخن پایانی

اگه قصد چربی سوزی شکم پهلوتونو داری، بهتره از همین الان با مهسا آنلاین استارت بزنی؛ درسته که توده های چربی در شکم، خیلی سرسخت هستن اما بقول مهسا آنلاینی ها با استارت و استمرار هر  تغییری امکان پذیر است. چربی سوزی شکم و پهلو در خانه با انجام ورزش و داشتن تغذیه خوب قابل تحقق است. همین الان می تونی با انجام حرکات چربی سوزی شکم و پهلو که در بالا گفته شده استفاده کنی و استارت بزنی، همونطور که گفته شد از نظر علمی و تجربی بهترین چربی سوز شکم پهلو، انجام حرکات ورزشی و داشتن یه تغذیه سالم و حرفه ای است. برای چربی سوزی شکم و پهلو چه کارهایی دیگه باید انجام دهیم ممنون می شم پیشنهاد خود رو داخل بخش نظرات زیر بنویسید تا هم ما مطلب رو کامل کنیم هم بقیه دوستان از خواندنش استفاده کنند.

نظرات همراهان مهسا آنلاین

هایده غفاری
۱۴۰۲/۱۲/۰۱

سلام مهسا جون ممنون از آموزش های ریگان عالی که در اختیارمون میزاری

مهساآنلاین :


سارا۸ ایزدی
۱۴۰۲/۱۱/۱۲

سلام مهسا عزیزم ۳ ساله من با شما روش میکنم کاملا بدنم فرم گرفته واز اون شلی در اومده از همه مهمتر روحیه ام هست که واقعا خوب شده ودر کل حالم با تو عالیه ممنونم و خدا رو شکر میکنم که با شما آشنا شدم

مهساآنلاین :


فاطمه روحی
۱۴۰۲/۰۹/۱۴

شما عالی هستید مهسا جون من سه ساله با شما ورزش میکنم و همیشه به داشتن مربی چون شما افتخار میکنم

مهساآنلاین : ممنون از نظر خوبیت فاطمه عزیزم انشاالله که با هم به اندام ایده آل تون برسید و بتونید توی لول بالا اونو نگهداری کنید.


سمیه مهاجر
۱۴۰۲/۰۸/۲۲

شماخودتون همه فن حریفید.ممنونم

مهساآنلاین : ممنونم سمیه جان شما لطف دارید


سمیه مهاجر
۱۴۰۲/۰۸/۲۲

من فیش روبرای شماارسال کردم.

مهساآنلاین : ممنون و سپاس


سمیه مهاجر
۱۴۰۲/۰۷/۲۵

سلام شمابی نظیرید؛منتهامیدونم این ماه تخفیف تایمش تموم شده؛دوره ی بعدروبه منم اطلاع بدید؛منم میخوام شرکت کنم انشاالله

مهساآنلاین :


پروانه النچری
۱۴۰۲/۰۷/۱۵

عالی مهساجون .. تمرینات ورزشی و سلامتی بدن فقط با تیم مهسا آنلاین

مهساآنلاین :


ارسال نظر