ورزش آنلاین در خانه + 9 مزیت ورزش در منزل

۳ نظر - ۱۴۰۲/۰۸/۱۸

این روزها ورزش آنلاین در خانه رواج و محبوبیت بسیاری در بین مردم پیدا کرده است چرا که به فرد این امکان را می دهد که در منزل به فعالیت ورزشی مورد علاقه خود بپردازد در دوران پاندمی کووید-۱۹، محدودیت‌های شدیدی برای حضور در مراکز ورزشی و تمرین در فضاهای عمومی،اعمال شد بسیاری از افراد به دنبال یافتن راهی برای داشتن یک سبک زندگی سالم و فعالیت های ورزشی مناسب بودند خوشبختانه با توسعه و پیشرفت فناوری و اینترنت، ورزش آنلاین در منزل به عنوان یک راهکار مناسب برای حفظ سلامتی و بهبود روحیه افراد در دسترس قرار گرفته است. برای آشنایی بیشتر با ورزش آنلاین در خانه با مهسا آنلاین همراه باشید

ورزش آنلاین در خانه
آن چه که در ادامه می خوانید

ورزش آنلاین در خانه چیست؟

ورزش آنلاین در خانه به معنای انجام فعالیت‌های ورزشی و تمرینات بدنی، در محیط خانه با استفاده از منابع و راهکارهای آنلاین است. در روزهایی که امکان حضور در باشگاه ورزشی یا مراکز تمرین فیزیکی وجود ندارد، ورزش آنلاین در منزل به عنوان یک راه برای حفظ سلامت و تناسب اندام گزینه ای مناسب است.ورزش آنلاین در خانه ممکن است شامل تمرینات بدنسازی، کاردیو، یوگا، پیلاتس، تمرینات استقامتی و تمرینات تعادل باشد. برنامه‌های ورزشی آنلاین می‌توانند از طریق ویدیوها، برنامه‌های تمرینی برخط(آنلاین)، برنامه‌های تلویزیونی، پادکست‌ها، برنامه‌های موبایل و دستگاه‌های تمرینی هوشمند ارائه شوند.

مزایای ورزش آنلاین در خانه :

1.    عدم نیاز به باشگاه
2.    کاهش هزینه
3.    نداشتن محدودیت زمانی
4.    ایجاد ارتباط و انتقال تجربه
5.    ایجاد امنیت و آرامش
6.    صرفه جوی در زمان به خاطر مسافت و وجود شرایط نامناسب اقلیمی
7.    رسیدگی به کارهای منزل و نگهداری از فرزندان
8.    برقراری ارتباطی آسان بین شاگرد و مربی
9.    انجام طیف گسترده ای از تمرینات

1. عدم نیاز به باشگاه

ورزش آنلاین در منزل این امکان را به افراد می‌دهد، که بدون نیاز به رفتن به باشگاه یا مراکز ورزشی، با شرکت در یک کلاس آنلاین ورزش یا با ورزش آنلاین در خانه با مربی خصوصی، در هر زمانی که بخواهند به ورزش بپردازند.

2. کاهش هزینه

ورزش آنلاین در منزل می‌تواند منجر به کاهش هزینه‌ها شود در ادامه به برخی از دلایل کاهش هزینه‌ها اشاره خواهیم کرد:

•    عضویت در باشگاه ورزشی: عضویت در باشگاه‌های ورزشی ممکن است هزینه‌های زیادی را در بر داشته باشد. شما مجبورید هزینه‌های بالای عضویت ماهیانه یا سالیانه را پرداخت کنید. با استفاده از ورزش آنلاین در منزل، و ثبت نام در یک باشگاه ورزشی آنلاین، می‌توانید در این هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید.

•    حمل و نقل: با ورزش آنلاین در خانه نیازی به رفت و آمد به سالن‌های ورزشی ندارید. و با شرکت در کلاس آنلاین در هزینه‌های مربوط به حمل و نقل نیز صرفه‌جویی می‌کنید.

•    هزینه لباس و تجهیزات ورزشی: ورزش آنلاین در منزل به شما این امکان را می‌دهد، تا با ورزش بدون وسیله در خانه و یا با استفاده از لباس و تجهیزات ورزشی موجود در خانه تمرین کنید. این به معنی عدم نیاز به خرید لباس و تجهیزات ورزشی خاص برای رفتن به سالن ورزشی است. در نتیجه، با ورزش آنلاین در خانه، هزینه های خرید لباس و تجهیزات ورزشی کاهش می یابد.

3. نداشتن محدودیت زمانی

 ورزش آنلاین در منزل از نظر زمانی نیز بسیار انعطاف‌پذیر است. شما می‌توانید در هر زمانی که دوست داشتید، با یک برنامه ورزشی آنلاین به انجام فعالیت های  ورزشی بپردازید، همچنین به شما اجازه می‌دهد تا برنامه تمرینی خود را با توجه به برنامه روزانه و میزان انرژی و  وقتی که در اختیار دارید، تنظیم کنید.

4. ایجاد ارتباط و انتقال تجربه

یکی دیگر از مزایای ورزش آنلاین در خانه، امکان برقراری ارتباط و اشتراک گذاری تجربیات با افراد شرکت کننده در کلاس آنلاین ورزش است. شما می‌توانید در باشگاه ورزشی آنلاین، گروه ها و جوامع آنلاین ورزشی شرکت کنید، و با دیگران در مورد تمرینات، تکنیک‌ها و تجربیات خود صحبت کنید.

5. ایجاد امنیت و آرامش

برخی افراد ممکن است به دلایل مختلف، با قرار گرفتن در محیط‌های عمومی مانند باشگاه ها و سالن‌های ورزشی عدم امنیت و آرامش را تجربه کنند. برای این افراد، ورزش آنلاین در خانه با مربی خصوصی موجب می شود، تا بتوانند به صورت مستقل و در محیطی آرام و خصوصی، ورزش کنند.

6. صرفه جوی در زمان به خاطر مسافت و وجود شرایط نامناسب اقلیمی

در برخی مناطق، شرایط اقلیمی و آب و هوایی نامناسب، فاصله زیاد محل زندگی با سالن های ورزشی و... موجب می شود، که فرد برای رفتن به سالن های ورزشی دچار مشکل شود، برنامه ورزشی آنلاین در منزل، امکان انجام فعالیت های ورزشی برای افرادی که با این قبیل مشکلات مواجه هستند را فراهم می کند.

7. رسیدگی به کارهای منزل و نگهداری از فرزندان

بسیاری از بانوان و مادران به دلیل مراقبت از فرزندان و انجام دادن کارهای منزل، برای رفتن به سالن های ورزشی دچار مشکلاتی هستند. یکی دیگر از مزایای ورزش آنلاین در خانه اینست که به بانوان این امکان را می دهد، تا با شرکت در کلاس های آنلاین ورزشی، ضمن مراقبت از کودکان و انجام کارهای منزل به انجام فعالیت بدنی مناسب برای سلامت جسم و روان خود بپردازند.

8. برقراری ارتباطی آسان بین شاگرد و مربی

ورزش آنلاین در خانه امکان برقراری ارتباط بین مربی و شاگرد را تسهیل می بخشد. با استفاده از ابزارهای مختلفی مانند تماس تصویری، پلتفرم‌های آموزشی آنلاین و حتی شبکه‌های اجتماعی، مربیان می‌توانند با شاگردان ارتباط برقرار کنند. و توصیه ها، تمرینات و تکنیک‌های ورزشی را به آنها ارائه دهند. این روش امکان ارتباط در زمان و مکانی منعطف را فراهم می‌کند، مربی و شاگردان می‌توانند از راه دور با یکدیگر در تمرینات شرکت کرده، و مربی از پیشرفت شاگرد در طول زمان باخبر شود.

9. انجام طیف گسترده ای از تمرینات

با ورزش آنلاین در خانه، می‌توانید از طیف گسترده‌ای از تمرینات و برنامه‌های ورزشی استفاده کنید. از تمرینات کاردیومانند پیاده‌روی یا دویدن تا تمرینات قدرتی مانند وزنه‌برداری و تمرینات بدنسازی و... را می‌توانید در محیط خانه انجام دهید. 

تاثیرات ورزش آنلاین در خانه بر سلامت 

ورزش آنلاین در منزل می‌تواند تأثیرات بسیار مثبتی بر سلامت افراد داشته باشد. در ادامه  تعدادی از این تأثیرات را بررسی می‌کنیم:

1. سلامت قلب و عروق 
2. کاهش فشار خون 
3. کاهش قند خون 
4. افزایش قدرت عضلات 
5. بهبود مزاج و کاهش استرس
6. تناسب اندام و کاهش وزن 
7. بهبود کیفیت خواب

وسایل و تجهیزات مورد نیاز برای ورزش آنلاین در خانه

1. کامپیوتر یا تبلت
2. اتصال به اینترنت
3. مکان مناسب
4. استفاده از زیر انداز مناسب
5. تجهیزات ورزشی
6. پوشش مناسب
7. برنامه‌های ورزشی آنلاین

1. کامپیوتر یا تبلت

برای دسترسی به برنامه‌های ورزش آنلاین، نیاز به یک دستگاه کامپیوتر یا تبلت دارید. این دستگاه‌ها برای مشاهده و دنبال کردن رویدادهای ورزشی و برنامه‌های تمرینی اساسی هستند.

2. اتصال به اینترنت

 برای دسترسی به ویدیوها و برنامه ورزشی آنلاین، نیاز به اتصال اینترنت پایدار دارید. اطمینان حاصل کنید که اتصال اینترنت خانه شما قوی و پایدار است.

3. مکان مناسب

برای انجام تمرینات ورزشی، نیاز به یک مکان مناسب دارید. این مکان می‌تواند یک اتاق خالی، سالن ورزشی کوچک یا حتی نیمکت و فضای باز در حیاط باشد.

4. استفاده از زیر انداز مناسب

برای ایمنی و حفاظت از زانوها و مفاصل، یک زیراندازمناسب  را در نزدیکی مکان تمرین خود قرار دهید.

5. تجهیزات ورزشی

هر چند ورزش بدون وسیله در خانه امکان پذیر است، اما ممکن است بسته به نوع ورزشی که قصد دارید انجام دهید، به برخی تجهیزات ورزشی از قبیل، توپ ورزشی، مچ‌بندها، وزنه‌ها، سینه‌بندها، بندهای مقاومتی، تردمیل، دوچرخه ثابت، صندلی شیبدار و ... نیاز داشته باشید. که اگر با مهسا آنلاین کلاس برگزار کنید فقط شما به 2 عدد باتری آب معدنی یا باتری شیر نیاز دارید.

6. پوشش مناسب

انتخاب پوشش مناسب برای ورزش آنلاین در منزل مهم است. از لباس‌ها و کفش‌های ورزشی مناسب و راحت استفاده کنید. همچنین، در صورت لزوم از لوازم جانبی مانند کلاه، دستکش و ... استفاده کنید.

7. برنامه‌های ورزشی آنلاین

 برای انجام ورزش آنلاین در خانه، می‌توانید از برنامه‌ ورزشی آنلاین، یا شرکت در کلاس آنلاین ورزش و... استفاده کنید. در اینترنت می‌توانید به تمرینات ورزشی مختلفی دسترسی پیدا کنید، که متناسب با نیازها و سطح تمرینی شما باشد. همچنین، برخی از برنامه‌های ورزش آنلاین امکان ارتباط زنده با مربیان را نیز فراهم می‌کنند.

سخن پایانی

ورزش آنلاین در خانه به عنوان یک راهکار مناسب برای انجام فعالیت های بدنی و تناسب اندام، به منظور سلامت جسم و روان یک پدیده جدید در عصر تکنولوژی و اینترنت است. افرادی که به هردلیلی نمی توانند در سالن های ورزشی حضوریابند با ورزش آنلاین با مهسا آنلاین در منزل به راحتی میتوانند، با مربی ورزشی ارتباط برقرارکرده و امکان دسترسی آسان به تمرینات ورزشی را داشته باشند.

نظرات همراهان مهسا آنلاین

عاطفه دهقان
۱۴۰۲/۰۸/۰۸

سلام مهسا جون الان دقیق ۲ ساله دارم آنلاین با شما ورزش میکنم از رفت وآمد به باشگاه واقعا راحت شدم توی خونه به محض اتمام ورزش حمام دم دسته،تخم ورغ آبپز روی گاز در حال پختن تازه گاهی لابه لای ورزش پیازداغم هم میزنم من که خیلی اوکی هستم خصوصا باتو مهسا جون

مهساآنلاین :


هدیه رادمنش
۱۴۰۲/۰۶/۱۲

سلام مهسا جون کلاس های آنلاینتون به صورت لایو برگزار میشه یا ویدئو

مهساآنلاین : سلام هدیه عزیزم کلاس ها به صورت آنلاین داخل اپلیکیشن برگزار میشه و همونجا ذخیره میشه که اگه به لایو نرسیدی و یا خواستی جند بار بببینی داخل پنل کاربریت قرار میگیره


کاربر مهمان
۱۴۰۲/۰۲/۲۷

واقعا مهسا جون از وقتی با شما آشنا شدم و با شما ورزش میکنم این دغدغه باشگاه رفتن از دوشم انداخته شده

مهساآنلاین : خواهش میکنم با ورزش آنلاین در خانه راحت میتونی با خیال راحت هر زمانی از شبانه روزت رو ورزش کنی


ارسال نظر