لاغری بدون ورزش کردن

۰ نظر - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸

در دنیای امروز، بسیاری از ما به دلایل مختلفی، نمی‌توانیم وقت خود را برای ورزش بگذاریم. این دلایل می‌تواند شامل انجام کارهای روزمره، اختصاص وقت به خانواده، شیوع بیماری یا به دلایل دیگری باشد. اما همگی می‌خواهیم وزن ایده‌آل داشته باشیم. برای رسیدن به این هدف، یکی از راه‌ها انجام فعالیت‌هایی ورزشی است. هرچند که بدون شک ورزش کردن بسیار مفید است، اما می‌توانید بدون انجام دادن ورزش به وزن دلخواه برسیم. این مقاله از مجله مهسا آنلاین به چگونه لاغر شدن بدون ورزش می پردازیم و یک برنامه غذایی هفتگی برای لاغری بدون ورزش را به شما عزیزان هم ارائه می دهیم.

لاغری بدون ورزش

5 روش کاربردی برای لاغری بدون ورزش کردن

1.    کاهش مصرف کالری


راهکار اول برای لاغری بدون ورزش، کاهش مصرف کالری است. با این حال، به جای کوتاه کردن وعده‌های غذایی خود، بهتر است به منظور بدست آوردن نتیجه مطلوب، سعی کنید میزان کالری مصرفی‌تان را کاهش دهید. برای مثال، ممکن است به جای میل کردن شیرینی، دسر کم کالری مانند یک کاکائو داغ یا یک نسکافه با دو قاشق چایخوری شکر داشته باشید. باید از مصرف چیپس و غذاهای چرب و نیمه‌آماده خودداری کنید و به جای آن‌ها، سعی کنید غذاهای سالم ‌مانند سالاد، سوپ، ماهی و مرغ تازه میل کنید.

2.    مصرف شیرینی‌های بدون قند

همه‌ی ما دوست داریم شیرینی‌ و دسر بخوریم. با این حال، داشتن شیرینی‌های بدون قند برای رسیدن به هدف اصلی می‌تواند به شما کمک کند. شیرینی‌های بدون قند کمترین کالری را دارند، همچنین جایگزین خوبی برای کاهش مصرف کالری بیش از حد می‌باشند.

3.    نوشابه‌های غیر قندی

وقتی به دنبال تحریک سریع هستید، پیشنهاد می‌شود که به جای نوشابه، چای ترش خنک یا آب میوه بهره ببرید. 

4.     رعایت محدودیت قند

تنظیم برنامه غذایی‌تان می‌تواند به شما کمک کند که به وزن فیزیکی مناسبتان برسید. محدود کردن مصرف قند، به شما کمک می‌کند که کمتر چربی از دست بدهید و به سلامت بدن خود برسید. منابع غنی قند را می‌توان جایگزین منابع دیگری کرد. 

5.     نظارت بر وقت خواب

خواب کافی در طول شب به شما کمک می‌کند تا بیشتر انرژی داشته باشید. با داشتن انرژی بیشتر، می‌توانید به درستی تمرینی که می خواهید را انجام دهید. همچنین، با خوابیدن کافی، انقباضات و استراحت عضلانی شما بهتر انجام می‌شوند، انرژی بهتری تولید می‌کنید و هورمون‌های چاقی را دفع می‌کنید. بهترین روش برای بیشتر خوابیدن، برنامه ریزی برای خواب است.  استرس، نور نامناسب و سر و صدا می‌تواند شما را از خواب خوب دور کند.

ارسال نظر