بهترین ورزش ها برای لاغری بازو

۱ نظر - ۱۴۰۲/۱۰/۰۶

چاقی در هر یک از نواحی بدن می تواند سبب کاهش اعتماد به نفس و خجالت زدگی افراد شود؛ زیرا  چربی های اضافه در هر جای بدن باعث می شود فرد نتواند به درستی زندگی خود را مدیریت کند و دچار مشکلات متعددی شود. یکی از این نواحی که چاق بودن آن موجب آزار افراد می شود بازو ها هستند. بازو ها  یک عضو مهم در بدن هستند که نقشی اساسی در ظاهر هر فرد دارد و چاق و افتاده بودن آنها همواره یک موضوع ناخوشآیند برای افراد به ویژه زنان به حساب می آید، اما جای نگرانی نیست؛ زیرا شما می توانید با استفاده از ورزش های مناسب برای لاغری بازو، چربی های اضافه دست و بازوی خود را لاغر کنید و به تناسب اندام مورد نظر خود برسید. حال با ما در این مقاله از مهسا آنلاین همراه باشید تا با هم به روش های مختلف برای لاغری بازو و همچنین حرکات ورزشی برای لاغری کردن بازو ها و... بپردازیم.

لاغری بازو ها

چه عللی موجب چاقی بازو ها می شود؟

بدن انسان چربی های دریافتی خود را در نواحی مختلفی از بدن ذخیره می کند، اما این چربی های ذخیره شده در همه جای بدن یکسان نیست و امکان دارد با توجه به عوامل گسترده ای در  نواحی مانند بازو ها چربی های بیشتری ذخیره شوند. با این حال به غیر از طبیعت بدن هر فرد علل و عوامل دیگه نیز در ذخیره شده چربی ها در بازو ها نقش دارند.
 
برخی از این دلایل شامل موارد زیر می باشد:
 
• جنسیت
• ژنتیک
• سن و سال
• بی تحرکی 
• پرخوری و تغذیه نامناسب
• سوخت و ساز بدن و تغییرات هورمونی
 
 
جنسیت
 
جنسیت یکی از عوامل اصلی چاقی بازوهای افراد است؛ زیرا ساختار بدنی بانوان بسیار با آقایان تفاوت دارد به صورتی که زنان به نسبت مردان بیشتر دچار چاقی می شوند و به دلیل پایین بودن سرعت متابولیسم زنان بیشتر چربی های دریافتی آنها در بدنشان دخیره می شود.
 
ژنتیک
 
ژنتیک هر فرد با دیگری متفاوت است به طوری که امکان دارد بعضی افراد هر چقدر هم که زحمت بکشند نتوانند چاق شوند و بعضی به دلیل استعداد چاقی که دارند سریع دچار اضافه وزن شوند. چاقی بازو ها نیز مثالی دیگر از ژنتیک است به طوری که بعضی افراد بازو های بزگتری دارند و بعضی میزان بیشتری چربی در بازو هایشان ذخیره می شود که این موضوع لاغر کردن بازو ها را دشوار تر می کند.
 
سن و سال
 
با افزایش سن و سال چربی های موجود در بدن شروع به سفت شدن می کند و عضلات فرم خود را از دست می دهند و شروع به تحلیل رفتن می کنند. به طوری که با گذشت زمان، چربی های بیشتری در بازو ها ذخیره می شوند.
 
بی تحرکی
 
بی تحرکی و نداشتن فعالیت کافی در طول روز باعث می شود تا تمامی کالری های مصرفی جذب بدن شوند و با مرور زمان این چربی ها در سراسر بدن پخش شوند و از آنجایی که فعالیتی برای از بین بردن این چربی های انجام نمی گیرد، این چربی ها به توده های چربی تبدیل شده و باعث چاقی می شوند.
 
پرخوری و تغذیه نامناسب
 
پر خوری یکی از مخرب ترین عاملان چاقی در سراسر بدن است به دلیل اینکه هر چه مصرف غذا ها بیشتر باشد، کالری ها و مواد مضر بیشتر وارد بدن می شود و میزان چربی در بدن افزایش پیدا می کند و در نتیجه باعث چاقی در سراسر بدن به ویژه در بازو ها می شود.
 
سوخت و ساز بدن و تغییرات هورمونی
 
سوخت و ساز هر فرد با دیگری متفاوت است به طوری که ممکن است فرد با انجام دادن حرکات ورزشی و رعایت رژیم غذایی وزنی از دست ندهد و فردی به دلیل شروع به کاهش وزن کنند به همین دلیل مراجعه به دکتر های تغذیه و ورزشی گامی مهم در زمینه لاغری بازو و بدن است. از طرفی امکان دارد تغییرات هورمونی سوخت و ساز بدن را مختل کند و سبب تشکیل توده های چربی در بازو ها بشود.

 

چرا افراد به دنبال لاغر کردن بازو خود هستند؟

چربی های موجود در بازو های افراد امکان دارد باعث شود فرد از بدن خود خجالت بکشد و سعی کند خودش را از جامعه مخفی کند؛ زیرا بازو ها نقشی اساسی در ظاهر و اعتماد به نفس افراد دارد، به همین دلیل افراد به دنبال روش های مختلف هستند تا از شر چربی های اضافه موجود در بازو های خود خلاص شوند. با این حال باید به این نکته اشاره کرد که به صورت معمول بیشتر افرادی که به دنبال لاغری های بازو های خود هستند بانوان هستند؛ زیرا زنان به مراتب بیشتر از مردان به ظاهر خود اهمیت می دهند و همواره به دنبال لاغر کردن بازو های خود و تناسب اندام هستند.

روش های مناسب برای لاغری بازو

روش های زیادی برای لاغر کردن بازو ها وجود دارد که هر کدام از آنها تاثیرات خود را در راه رسیدن به لاغری و از بین چربی های بازو دارند. این روش ها گوناگونی زیادی دارد از عمل های جراحی گرفته تا حرکات ورزشی که استفاده از هر یک از آنها به فرد بستگی دارد. در واقع هدف از این روش ها کاهش چربی های موجود و شکل دهی عضلات بازو است که با توجه به هر روش سرعت و نتیجه بخشی آنها متفاوت است. 

برخی از روش های لاغری بازو شامل موارد زیر است:


1.    انجام حرکات ورزشی مناسب برای لاغری بازو
2.    استفاده از رژیم های غذایی جهت لاغر کردن بازو
3.    رعایت نکات مهم برای داشتن لاغری سریع بازو ها
4.    انجام عمل های جراحی برای از بین بردن چربی های بازو

نظرات همراهان مهسا آنلاین

مینا مبارکی
۱۴۰۲/۱۰/۱۰

در دوره فیتنس وهیت مهسا آنلاین برای لاغری بازو ها و جلوگیری از افتادگیشون برنامه ریزی شده ؟

مهساآنلاین : بله به صورت کامل در پکیج در نظر گرفته می شود


ارسال نظر