بهترین حرکات ورزشی برای دیسک گردن

۰ نظر - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳

ما در طول روز با انجام کار های مختلفی باعث به حرکت در آوردن تمامی نواحی بدنمان می شویم. کار هایی مانند تمیز کاری، آشپزی، استفاده از گوشی، حمل وسایل سنگین و بسیاری دیگر از کار های روزمره ممکن است به دلیل نداشتن تحرک و استراحت کافی به مرور زمان برای ما مشکل ساز شود که یکی از شایع ترین این مشکلات دیسک گردن است. دیسک گردن مشکلی خطرناک است است که علاوه بر درد غیر قابل تحمل، کارکرد بدن را مختل می کند و باعث بروز مشکل در  تمامی ابعاد زندگی شما می شود، اما باید بدانید جلوگیری و درمان دیسک گردن با انجام حرکات ورزشی و رعایت نکات قابل انجام است.می پرسید چگونه؟ با ما در این مقاله از مهسا آنلاین همراه باشید تا به تمامی موضوعات مرتبط با دیسک گردن از جمله علت آن، حرکات ورزشی مناسب دیسک گردن، بهترین روش های درمان و... بپردازیم

دیسک گردن

در چه صورتی شما از دیسک گردن رنج می برید؟

دیسک گردن یک بیماری ارتوپدی است که مربوط به ستون فقرات می شود. این بیماری قسمت فوقانی ستون فقرات درگیر می کند که شامل 7 مهره می باشد. در بین تمامی مهره های ستون فقرات صفحه ای قرار می گیرد که فشار هایی که به ستون مهره می آید را جذب می کند. زمانی که به صفحات مهره های گردن شما به هر دلیلی آسیبی برسد، می گویند شما از دیسک گردن رنج می برید و فردی که به دیسک گردن دارد دیگر نمی تواند به راحتی گردن خود را خم  کند و یا به چپ و راست بچرخاند.

علل بروز دیسک گردن چیست؟

دیسک گردن مشکلی است که ممکن است به مرور زمان برای هر فردی دردسر ساز شود.دیسک های کمر و گردن با توجه به نحوه حرکت انسان حرکت می کنند تا از بروز آسیب نخاعی جلوگیری کنند، اما با مرور زمان و افزایش سن این صفحات فرسوده می شوند و کم کم شروع به از بین رفتن می کنند. هر چند گذشت زمان تنها علت بروز بیماری دیسک گردن نیست. بلکه عوامل و علل مختلفی وجود دارند که می توانند به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم موجب این بشوند و افراد را مجبور به مراجعه به دکتر و درمان دیسک گردن کنند.

این عوامل شامل موارد زیر می شود: 


•    بیماری زمینه ای مربوط به ستون مهره
•    استعمال دخانیت
•    اضافه وزن
•    کم تحرکی
•    افزایش سن
•    ناهنجاری های استخوانی

افراد بیشتر در چه سنینی گرفتار دیسک گردن می شوند؟

هماهنطور که گفته شد بیماری دیسک گردن در هر سنی می تواند مشکل ساز شود با این حال تحقیقات نشان داده است که درصد بالایی(60 درصد) از افرادی که دچار این بیماری می شوند بالای 40 سال سن دارند؛ زیرا صفحات موجود در بین مهره های گردن فرسوده شده و رگ های عصبی تحت فشار قرار گرفته اند. دیسک گردن در ابتدا فقط با احساس درد در ناحیه شروع می شود و با گذشت زمان درد آن افزایش پیدا می کند و در مواقعی انعطاف پذیری و قدرت چرخش خود را از دست می دهد.

بروز چه علائمی به ما در تشخیص و درمان دیسک گردن کمک می کند؟

بیماری دیسک گردن در بعضی مواقع علائمی ندارد و افراد نمی توانند آن را به راحتی تشخیص بدهند. هر چند به هنگام تشدید دیسک گردن علائم گوناگونی را می توان تشخیص داد که این علائم شامل دو بخش ابتدایی و پیشرفته می شوند و در واقع هر کدام از آنها نشان دهنده میزان پیشرفت دیسک گردن در بدن است.

 

علائم دیسک گردن ساده (در مراحل ابتدایی)


1.    فرد درد خفیفی در گردن و کمر خود احساس می کند.
2.    به هنگام حرکت دچار مشکل می شود و دامنه حرکتی خود را از دست می دهد.
3.    فرد در برخی مواقع احساس سوزن سوزن در سر انگشتان خود دارد.
4.    امکان دارد هنگام چرخاندن بدن خود با مشکل مواجه می شود.


علائم دیسک گردن پیشرفته


1.    فرد شروع به از دست دادن تعادل به هنگام راه رفتن می کند.
2.    امکان از دست دادن بخشی از عضلات موجود در دست ها و پا ها
3.    کاهش هماهنگی بین دست ها شانه ها و بازو ها
4.    میزان کنترل فرد در قسمت فوقانی بدن خود کمتر می شود.

 

نکته: در صورت داشتن هر کدام از این علائم سریعا به دکتر متخصص مراجعه کنید.

ارسال نظر