فواید مصرف کدو سبز برای لاغری

۰ نظر - ۱۴۰۲/۱۰/۲۹

سبزیجات یکی از اصلی ترین منابع غذایی به شمار می رود و با توجه به تحقیقات متخصصان تغذیه، بهترین راه دریافت مواد مغذی و ویتامین های مورد نیاز بدن مصرف سبزیجات است. از این رو اضافه کردن سبزیجات به برنامه غذایی خود یک گام اساسی جهت افزایش کیفیت زندگی افراد است. بسیاری از سبزیجات علاوه بر خواصی که برای سلامتی دارند برای کاهش وزن نیز مفید هستند که یکی از این سبزیجات کدو است. مصرف کدو برای لاغری پیشنهاد بسیاری از پزشکان و افراد معروف است؛ زیرا کدو سبز سرشار از مواد مغذی است و می تواند از افزایش چربی خون جلوگیری کند و به لاغری و چربی سوزی کمک می کند. کدو سبز علاوه بر خواصی که برای لاغری دارد می تواند ویتامین مورد نیاز بدن را تامین کند و قند خون را کاهش دهد. حال ما در ادامه این مقاله از مهسا آنلاین به تمامی خواص کدو برای لاغری و سلامتی و بهترین راه های مصرف آن می پردازیم.

کدو برای لاغری

کدو سبز چیست؟

کدو سبز یا کدو مسمایی (zucchini) یک نوع سبزیجات از خانواده کدو ها است. این میوه سبز رنگ در بوته ها رشد می کند و می تواند به طول یک متر نیز برسد، اما معمولا کشاورزان آنها را در اندازه های کوچکتر برداشت می کنند. کدو سبز به صورت معمول برای آشپزی استفاده می شود. دانه و تخم کدو سبز مانند دیگر کدو ها قابل مصرف است و یک منبع مناسب برای تامین ویتامین ث است. 


جالب است بدانید: کدو سبز از نظر گیاه شناسی بعنوان یک میوه نارس شناخته می شود؛ زیرا بر خلاف دیگر گیاهان کدو از از تورم تخمدان گیاه و گل به وجود می آید.

تاریخچه کدو سبز

کدو سبز مانند دیگر کدو ها بومی قاره آمریکا بوده و در آنجا کشت می شود، اما یکی از نکات قابل ذکر این است که کدو سبز یک نوع کدو استوانه ای است و تا قبل از رسیدن چیده می شود. در واقع اولین کشت کدو سبز در کشور ایتایلیا و شهر میلان در اوایل قرن 19 بوده است. هر چند برخی از محققان بر این باورند که مهاجران ایتالیایی دانه کدو سبز را از کشور آمریکا به ایتالیا بردند و شروع به کشت آن کردند. با این حال طبق اطلاعات ثبت شده در سال 1928، کدو سبز یکی از محصولات کشت شده در  کشور آمریکا بوده است.

خواص کدو برای لاغری

کدو سبز همانند دیگر سبزیجات سرشار مواد مغذی و طبیعی است و می تواند به لاغری و کاهش وزن افراد کمک کند. کدو به دلیل دارا بودن مقداری بالایی فیبر و آب می تواند به عنوان یک وعده سبزی کامل استفاده شود و در طولانی مدت به لاغری و تناسب اندام افراد کمک کند.


از دیگر خواص کدو سبز برای لاغری می توان به موارد زیر اشاره کرد:


•    کاهش قند خون
•    کمک به هضم راحت تر غذا
•    کاهش اشتها و احساس گرسنگی

کاهش قند خون


دیابت یکی از دلایل چاقی و اضافه وزن است و دیابت نوع 2 ارتباط مستقیم با رژیم غذایی افراد دارد. مصرف کدو در طول روز باعث می شود تا میزان قند دریافتی خون کاهش پیدا کند و بدن میزان کمتری انسولین تولید کند و در نهایت باعث کاهش وزن و لاغری شود.


کمک به هضم راحت تر غذا


کدو سبز سرشار از فیبر های محلول و غیر محلول است که باعث کارکرد بهتر سیستم گوارش می شود. این فیبر ها باعث هضم بهتر غذا در معده شده و به جذب بیشتر مواد مغذی در روده ها کمک می کند.


کاهش اشتها و احساس گرسنگی


کدو سبز یکی از سبزیجات ابدار است و بالای 90 درصد آن را آب تشکیل داده است. همین موضوع باعث می شود تا مصرف آن سبب کاهش اشتها و افزایش احساس سیری شود و کمتر احساس گرسنگی داشته باشد. همچنین این سبزی به دلیل کالری کمی که دارد یک گزینه مناسب برای رژیم های غذایی متنوع می باشد.

فواید کدو سبز برای سلامتی

کدو سبز به دلیل سرشار بودن از مواد مغذی و معدنی خواص بسیاری برای سلامتی افراد دارد و می تواند از بروز بیماری ها جلوگیری کند و عملکرد اعضای داخلی بدن را تقویت کند. کدو شامل دیگر خواص است که در ادامه به آنها می پردازیم.


از دیگر خواص کدو برای سلامتی می توان به موارد زیر اشاره کرد:


•    کمک به سلامت استخوان
•    تقویت بینایی
•    کاهش ریسک ابتلا به سرطان
•    منبع آنتی اکسیدان
•    کمک به عملکرد بهتر قلب و ریه
•    جلوگیری از اسم

ارسال نظر