رژیم لاغری سرد و خشک و ویژگی های آن

۰ نظر - ۱۴۰۲/۰۲/۰۲

اصول رژیم لاغری طبع سرد و خشک شامل باید ها و نباید هایی است که دربرگیرنده دارو های گیاهی ، حبوبات ، میوه ها و ورزش هایی میشود که اگر در چهارچوب این باید ها و نباید ها این رژيم را پیش نبرید عواقبی بدی برای شما خواهد داشت.
مزاج سرد و خشک

هر کسی دارای مزاجی (طبع) است طبع ها ۴ گونه هستند:
1.    طبع سرد و خشک (مزاج سوداوی)
2.    طبع سرد و مرطوب (مزاج بلغمی)
3.    طبع گرم و خشک (صفراوی)
4.    طبع گرم و مرطوب (مزاج دموی)
هرکدام از طبع های بالا خوبی و بدی های خود را دارند. طبع هرکسی در ژن اوست . اصول رژیم لاغری سرد و خشک و ویژگی های آن در رفتار ، ویژگی های روانی و فیزیکی و توانایی های او اثر میگذارد ولی میتوان آن را با یک رژيمی برای مزاج سوداوی تغییر داد. افرادی که زیاد چیزهایی با طبع سرد (برای نمونه : شیر) میخورند برای درس خواندن بی حوصله میشوند وبرخی دیگر دچار دل درد میشوند چون خنثی کننده (خنثی کننده غذای سرد ، غذای گرم میشود) آن را نمیخورند که در این مقاله میخواهیم در مورد راه های درمان طبع سرد و خشک با داروی گیاهی برای شما راهکار هایی ارائه دهیم.

ویژگی رفتاری کسانی که رژیم لاغری طبع سرد و خشک میگیرند:

معایب طبع سرد و خشک چند مورد است. که یکی ازاین ایراد های افراد با طبع سرد و خشک ، درونگرایی است. این افراد تشنگی و اشتهای آنها هیچ هماهنگی با شرایط عادی روز ندارد و خواب آنها منظم نیست اینها از دیگر معایب طبع سرد و خشک میباشد. و اگر رژيمی بجز رژیم لاغری سرد و خشک بگیرند برای آن های زیان آور است و نمیتوانند خود را درمان کنند. مزایای طبع سرد و خشک هم چند مورد است که یکی از آنها تندرو نبودن آنان است . از دیگر مزایای طبع سرد و خشک متمرکز بودن افراد دارای این مزاج است . این ویژگی ها زیاد است ولی ما مهمترین مزایای طبع سرد و خشک را گفتیم.

ویژگی فیزیکی کسانی که رژیم لاغری طبع سرد و خشک میگیرند:

افراد با طبع سرد و خشک لاغر هستند و موی سرشان فرفری است . یکی از معایب طبع سرد و خشک در اندام این دسته از افراد این است که پوست آنان به دلیل خشکی مزاج کمی چروکیده است و اندام بزرگی ندارند و موی سر آنان دیر رشد میکند . یکی از مزایای طبع سرد و خشک این است که این افراد کمتر اضافه وزن میگیرند . پس برای درمان طبع سرد و خشک باید طبق اصول رژیم لاغری سرد و خشک پیش بروند . در تیتر پایین ما در مورد این رژیم با داروی گیاهی توضیحاتی دادیم.

اصول رژیم لاغری طبع سرد و خشک:

شاید فکر کنید یکی از اصول رژیم لاغری سرد و خشک با داروی گیاهی این است که خوراکی های سرد و خشک بخورید ولی برعکس در راهکارهای درمان افراد با طبع سرد و خشک اینکار اشتباه است و باید از اینگونه غذاها ، غذاهای مانده ، چیزهای ترش دوری کنید. رژیم درمان طبع سرد وخشک با داروی گیاهی شامل خوردنی هایی مانند زنجبیل ، گردو ، انجیر از بهترین خوراکی های گرم برای بدن هستند .غذاهایی که بدن را خشک میکنند صفرای بدن را سیاه میکنند که بیماری هایی مانند آرتروز ( درد بدن ) ، کم اشتهایی و یبوست و ... را باعث میشود که شما با خوردن انجیر ، کشمش مویز ، زنجبیل،  سیب و ... آن را درمان کرد. برای بدن خشک و بی رطوبت، خوردن خیار ، کاهو ، هندوانه و گوجه .اگر شما در این رژیم لاغری هستید ، نوشیدن دو لیوان آب و پیاده روی را در روز فراموش نکنید.

و در پایان کار اصول رژیم مزاج سوداوی با داروی گیاهی که در بالا گفتیم همراه با درمان طبع سرد و خشک گفته شد. میتوانید از ما در رژیم لاغری سرد و خشک و ویژگی های آن در دیدگاه کاربران راهنمایی بخواهید و مقاله های دیگر ما را در مورد رژيم لاغری ( مانند رژيم لاغری برای کسانی که فشار خون بالا دارند یا رژیم برای دیگر مزاج ها ) را بخوانید.

تیم فنی و حرفه ای مهسا آنلاین در صدد است که بهترین رژیم های غذایی ، بهترین رژیم های لاغری و بهترین تمرین های ورزشی را برای شما جمع 
آوری نماید. به نظر شما رژیم لاغری سرد و خشک چه موارد دیگه ای لازم بود گفته بشود ؟ممنون میشم داخل نظرات ذکر شود تا مقاله رو تکمیل تر در خدمت دیگر غزیزان قرار بدهیم

ارسال نظر