خواص عرق بوقناق برای لاغری

۰ نظر - ۱۴۰۲/۱۲/۱۲

روش های طبیعی بسیاری برای رسیدن به لاغری و تناسب اندام وجود دارد که در تمامی آنها مصرف مواد طبیعی و سالم مانند عرقیجات، سبزیجات همواره پیشنهاد شده است. از بهترین مواد طبیعی و سالمی می توان به عرق بوقناق اشاره کرد. عرق بوقناق یکی از مواد گیاهی است که از زمان‌ قدیم در طب سنتی به عنوان یک درمان طبیعی برای بیماری هایی همچون قند خون و.. مورد استفاده قرار می‌ گرفت. این گیاه علاوه بر اینکه فواید بسیاری برای سلامتی دارد دارای خواص بسیاری برای لاغری است. از خواص عرق بوقناق برای لاغری می توان به کاهش قند در بدن و از بین بردن چربی های بدن اشاره کرد. با ما در این مقاله از مهسا آنلاین همراه باشید تا به تمامی خواص عرق بوقناق برای لاغری و سلامتی بپردازیم.

عرق بوقناق برای لاغری

عرق بوقناق چیست؟

عرق بوقناق از پر مصرف ترین عرقیجات در طب سنتی است و افراد و طبیان زیادی از این گیاه برای کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام استفاده می کنند. عرق بوقناق از بخارگیری گیاهی به نان بوقناق  Eryngium billardieri به دست می آید؛ البته عرق بوقناق را می توان از گل گیاه دیگر همچون ملونه نیز تهیه کرد. عرق بوقناق، نه فقط یک روش طبیعی برای لاغری است، بلکه یک راهکار سنتی و مؤثر برای بهبود وضعیت کلی بدن و سلامتی است. عرق بوقناق با خصوصیات ضد التهابی و آنتی‌اکسیدانی که دارد می‌تواند به کاهش التهاب‌های بدن و سیستم گوارش کمک کند خواص عرق بوقناق برای لاغری فقط به کاهش قند خون خلاصه نمی شود و می توان گفت که مصرف منظم و متعادل این عرق می‌تواند به دستیابی به وزن ایده‌آل و حفظ سلامتی کلی بدن کمک کند.

تاریخچه عرق بوقناق

عرق بوقناق به عنوان یکی از ترکیبات گیاهی است که از زمان قدیم توسط طبیبان برای درمان انوع  بیماری مورد استفاده قرار می گیرد. تاریخچه مصرف این گیاه به دوران باستان باز می گردد که در آن زمان از این ترکیب برای درمان بیماری های پوستی و همچنان بیماری های ساده ای همچون سرما خوردگی و سرفه مورد استفاده قرار می گرفت با گذشت زمان متخصصان متوجه تاثیر بوقناق بر روی قند خون شدند و با انجام آزمایشات گوناگون به این نتیجه رسیدند که این ترکیب گیاهی به دلیل اینکه می تواند باعث کاهش چربی و قند خون شود در نهایت باعث لاغری و تناسب اندام شود.

خواص عرق بوقناق برای لاغری

عرق بوقناق به دلیل بخارگیری سرشار از مواد مغذی و مفید برای سلامتی است این ترکیب گیاهی سرشار از پروتئین، ویتامین های گروه بی و همچنین انواع آنتی اکسیدان ها است که علاوه بر حفظ سلامتی باعث لاغری و تناسب اندام افراد نیز می شود.


برخی از خواص عرق بوقناق برای لاغری


•    کاهش قند خون
•    چربی سوزی و کاهش سطح چربی در بدن
•    دفع سموم بدن
•    افزایش جذب مواد مغذی در بدن
•    کاهش اشتها و افزایش احساس سیری


کاهش قند خون


از اصلی ترین خواص عرق بوقناق برای لاغری می توان به کاهش قند خون اشاره کرد. عرق بوقناق با کاهش قند در بدن از ترشح انسولین در پانکراس جلوگیری می کند همین موضوع باعث می شود تا بدن انسان برای تامین انرژی مورد نیاز به جای استفاده از قند از چربی های ذخیره شده در بدن استفاده کند.


چربی سوزی و کاهش سطح چربی در بدن


مصرف عرق بوقناق علاوه بر کاهش سطح کلسترول در بدن می تواند سرعت متابولیسم بدن را افزایش دهد و به تمامی افراد به ویژه ورزشکاران کمک کند تا در مدت زمان کمتر چربی سوزی و کاهش وزن بیشتری داشته باشد.


دفع سموم بدن


یکی دیگر از خواص عرق بوقناق برای کاهش وزن دفع سموم در بدن است. این ترکیب معجزه آسا با از بین بردن مواد مضر در بدن و کاهش مواد سمی باعث بهبود عملکرد سیستم گوارش و همچنین تقویت معده می شود.


افزایش جذب مواد مغذی در بدن


افزایش مواد مغذی در بدن علاوه بر اینکه به حفظ سلامت کمک می کند می تواند  باعث افزایش ویتامین های مورد نیاز بدن و همچنین جذب تمامی مواد موجود غذا ها در روده شود. عرق بوقناق با افزایش این مواد در بدن علاوه بر اینکه جذب مواد را سرعت می بخشد به سلامت معده و روده نیز کمک می کند.


کاهش اشتها و افزایش احساس سیری


عرق بوقناق سرشار از پروتئین ها و آنتی اکسبیدان های است این مواد مغذی با کاهش اشتها می توان میزان کالری مصرفی افراد را در طول را کاهش دهدو همچنین با کاهش قند خون در بدن می تواند احساس سیری را افرایش دهد و باعث شود که فرد مدت زمان بیشتری سیر بماند.

 

خواص عرق بوقناق برای سلامتی

عرق بوقناق علاوه بر اینکه دارای فواید بسیاری برای لاغری است خواص بسیاری نیز برای سلامتی است. عرق بوقناق با افزایش مواد مغذی در بدن می تواند باعث تقویت سیستم گوارش بدن و همچنین کاهش سموم بدن شود. از دیگر خواص عرق بوقناق برای سلامتی می توان به موارد زیر اشاره کرد.

برخی از خواص عرق بوقناق برای سلامتی شامل موارد زیر می شود.


•    کمک به درمان دیابت
•    کمک به درمان یبوست
•    کمک به تقویت پوست
•    کاهش ریسک ابتلا به سرطان
•    درمان و رفع سنگ کلیه

ارسال نظر