خواص تخم کتان برای لاغری

۰ نظر - ۱۴۰۲/۱۰/۱۵

طبق تحقیقات انجام شده توسط محققان، امروزه افراد تلاش می کنند تا به جای رژیم ها و روش های دشوار و پر خطر از مواد مغذی و طبیعی استفاده کنند تا به لاغری وتناسب اندام برسند. یکی از این مواد طبیعی و مغذی دانه کتان است. دانه کتان یک سوپر غذا است که تاثیر بسیار زیادی بر روی بدن ما دارد و می تواند مواد مورد نیاز بدن انسان را تامین کند. این دانه معجزه آسا علاوه بر فوایدی که برای سلامتی دارد، می تواند باعث کاهش وزن افراد نیز شود. از این رو بسیاری از افراد از تخم کتان برای لاغری استفاده می کنند تا به وزن دلخواه خود برسند.حال با ما در این مقاله از مهسا آنلاین همراه باشید تا به تمامی خواص تخم کتان برای لاغری و سلامتی و... بپردازیم.

تخم کتان برای لاغری

تخم کتان چیست؟

به صورت کلی تخم کتان دارای دو نوع زرد و قهوه ای است که هر کدام از آنها کاربرد و موارد مصرف مخصوص به خود را دارند. دانه کتان یک نوع دانه طبیعی و سرشار از مواد مغذی است که کاربرد بسیاری در صنایع صنعتی و غذایی دارد ؛به عنوان مثال از تخم کتان زرد در تولید روغن های صنعتی و غذا های پرندگان استفاده می شود و  نوع قهوه ای آن از دیر هنگام در زمینه پزشکی و تغذیه مورد استفاده قرار می گیرد.

تاریخچه تخم کتان

تخم کتان تاریخچه بسیار طولانی دارد و اولین موارد استفاده از این دانه به کشور مصر باستان و ساحل های مدیترانه باز می گردد که از آن به عنوان یک دانه مقوی برای سلامتی استفاده می شد، خواص دانه کتان از 6000 هزار سال پیش برای انسان ها شناخته شده بود و از آن زمان تا کنون از این گیاه و دانه پر خاصیت آن استفاده های بسیاری می کنند.

به چند روش می توان از تخم کتان استفاده کرد؟

در حالت طبیعی ما نمی توانیم به  صورت مستقیم از دانه کتان استفاده کنیم به دلیل اینکه بدن و معده ما نمی تواند این دانه را تجزیه کند و مواد مغذی آن را جذب کند. اما نگران نباشید؛ زیرا روش های دیگری نیز برای مصرف دانه کتان وجود دارد.

این روش ها شامل موارد زیر می باشد:


پودر دانه کتان


یکی از این روش ها پودر کردن و آسیاب کردن دانه کتان است. شما می توانید از تخم کتان آسیاب شده در بسیاری از غذا های خود استفاده کنید و تمامی مواد مغذی آن را جذب کنید؛ زیرا مواد پودر شده راحت تر جذب بدن ما می شوند، بناراین سعی کنید تا خودتان تخم کتان را تهیه کرده و با هر روشی که دوست دارید آسیاب کنید و در رژیم غذایی خود استفاده کنید.


روغن تخم کتان


یکی دیگر از این روش ها استفاده از روغن دانه کتان است. روغن کتان از بذر کتان و به روش پرس سرد بدست می آید. روغن گیری به این روش باعث می شود تا تمامی مواد مغذی موجود در دانه به بهترین نحوه استخراج شود. روغن کتان علاوه بر فوایدی که برای لاغری دارد می تواند به سلامت پوست و مو افراد نیز کمک کند؛ زیرا سرشار از مواد پروتئینی و آنتی اکسیدان های مفید است.

خواص تخم کتان بر بدن

دانه کتان به دلیل سرشار بودن از مواد مغذی مثل فیبرو امگا 3 به عنوان یک سوپر غذا نیز شناخته می شود. دانه کتان علاوه بر فوایدی که بر روی سیستم گوارش ما دارد می تواند نقش مهمی در حفظ سلامتی ما ایفا کند.


برخی از خواص تخم کتان شامل موارد زیر می باشد:


•    کاهش سطح کلسترول
•    کمک به کارکرد کلیه
•    کمک به کنترل بیماری دیابت
•    کمک به کاهش وزن
•    بر طرف کننده التهاب های روده
•    کاهش دهنده التهاب پوست
•    کمک به کارکرد سیستم گوارش

ارسال نظر