خواص جو دوسر برای لاغری و کاهش وزن

۰ نظر - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱

جو دوسر یک نوع غلات است که در حال حاضر مورد استفاده افراده زیادی مانند ورزشکاران قرار گرفته است. جو دوسر نوعی غلات اس که برای لاغری بسیار مناسب است و حتی ورزشکاران برای حجم گرفتن از این ماده غذایی استفاده می کنند. جو دوسر برای لاغری می تواند موثر باشد به شرطی شما میزان و مقدار مصرف آن را بلد باشید.باید گفت که خواص جو دوسر برای لاغری خلاصه نمی شو؛زیرا جو دوسر دارای خواص برای بدن است که می توانید در ادامه با مهسا آنلاین به جواب تمام سوالاتتان برسید. 

جو دوسر

جو دوسر چیست؟

و دوسر یک نوع غلات است که امروزه بیشتر برای مصرف بدنسازها و برای رسیدن به لاغری افراد چاق استفاده می شود. نام علمیه این میوه(avena)است. این ماده دارای مواد مغذی بسیار زیادی از جمله فیبر، آنتی اکسیدان، آهن و ... است که در ادامه به خواص جو دوسر برای لاغری و همچنین خواص آن به بدن می پردازیم. لاغری با جو دوسر امکان پذیر است و رسیدن به لاغری دور از دست نیست. در سال 2021 حدوده 23 میلیون تن جو دوسر تولید شده است.

 چرا جو دوسر برای لاغری؟

جو دوسر یکی از بهترین و موثر ترین غلات ها برای لاغری است؛ زیرا طی تحقیقات که انجام شده نشان می دهد که مصرف جو دوسر در صبح باعث افزایش احساس سیری می شود و میزان کالری که در روز مصرف می کنید را پایین می آورد.

به چه دلیل جو دوسر برای لاغری مناسب است؟

اما ممکن است برایتان سوال شود که چگونه جو دوسز می تواند به لاغری کمک کند؟اصلا لاغری با جو دوسر امکان پذیر است؟ باید پاسخ داد که جو دوسر به دلیل مقادیری که در داخلش وجود دارد باعث جلوگیری از چاقی و همچنین باعث صاف شدن شکمتان می شود.  مواد معدنی ای که در جو دوسر وجود دارد و باعث لاغری می شود شامل موارد زیر است:


1.    کالری کم جو دوسر 
2.    منبع زیادی از انرژی
3.    کربوهیدرات کم جذب
4.    قند کم 
5.    پروتئین بسیار بالا 
6.    فیبر بسیار زیاد آن

ترکیبات خوش طعم تر و بیشتر برای لاغری با جو دوسر

جو دوسر خاصیت های زیادی برای بدن دارد و حتی برای لاغری هم خاصیت دارد اما با این غلات نمی توانید به مقدار زیاد به لاغری برسید. جو دوسر برای لاغری بهتر است که با افزایش فیبر و پروتئین این غلات به جای اینکه به آن شکر یا عسل اضافه کنید از اضافه کردن میوه جات و سبزیجات به آن اضافه کنید که شامل موارد زیر است:


•    موز 
•    توت فرنگی 
•    آجیل
•    تمشک 
•    توت یا توت خشک
•    دانه چیا 
•    دارچین

استفاده از oatmeal در صبحانه برای لاغری

یکی از مهمترین وعده های غذایی مهم صبحانه است که بعضی از افراد با نخوردن صبحانه دچار بیماری های مختلفی مانند کلسترول بالا، چاقی و مشکلات قلبی می شوند. پس هرگز از خوردن صبحانه پرهیز نکنید و حتما وعده صبحانه را مهم ترین وعده خود بدانید. و برای لاغری بیشتر ب جو دوسر ازoatmealاستفاده کنید که با استفاده oatmeal شما میزان گلوکز خون و پروتئین بدن را افزایش می دهید که علاوه بر جلوگیری از گرسنگی باعث تقویت انرژی بدن نیز می شود.

جمع بندی

این غلات وحشی می تواند به افرادی که دنبال لاغری و همچنین حجم برای بدنساز ها بسیار مناسب است. خواص جو دوسر عبارتند از فیبر، آهن، کلسیم، آنتی اکسیدان و... نصفی از خاصیت جو دوسر است. این غلات می تواند یک وعده بسیار قوی برای صبحانه شما باشد.بیشتر مردم دنیا از حبوبات و غلات در زندگی روزمره خود استفاده می کنند و از خاصیت آن ها اطلاع خاصی ندارند. یکی از این غلات ها که بسیار خاصیت زیادی برای بدن دارد جو دوسر است. خواص جو دوسر برای بدن انسان متفاوت است که ما در ادامه این مقاله در مهسا آنلاین به خواص،معایب و خواص جو دوسر برای لاغری می پردازیم.

ارسال نظر