رژیم قلیایی چیست؟

۰ نظر - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹

یکی از بهترین رژیم‌های امروزی که موفق به جلب توجه بسیاری از افراد شده و اکثراً از نتایج مثبت آن راضی هستند، رژیم قلیایی یا آلکارین (Alkaline) است. این رژیم به خوبی توانسته است بدن را در حالت تعادل تغذیه‌ای قرار دهد، که می‌تواند به بهبود سلامت کلی بدن و جلوگیری از بسیاری از بیماری‌ها کمک کند.

برخی از مطالعات نشان می دهد که مصرف غذاهای اسیدی، بدن را به یک محیط مناسب برای رشد سرطان تبدیل می‌کند. بنابراین، توصیه می‌شود میزان مصرف غذاهای قلیایی را افزایش داده و غذاهای اسیدی را به حداقل برسانیم. به طور تقریبی، تا 60 تا 70 درصد از ترکیب غذایی را از منابع قلیایی تأمین کنیم و 30 تا 40 درصد غذاهای اسیدی را مصرف کنیم.
در این مقاله از مجله تغذیه مهسا آنلاین، به بررسی نحوه عملکرد، فواید، و عوارض این رژیم غذایی محبوب پرداخته خواهد شد.

رژیم قلیایی
آن چه که در ادامه می خوانید

نحوه عملکرد رژیم آلکالین

رژیم غذایی آلکالاین با تأکید بر حفظ تعادل قلیایی در بدن، از طریق مصرف خوراکی‌های با خاصیت قلیایی، به افراد این امکان را می‌دهد که شیمی بدن خود را به سمت یک حالت آلکالی تغییر دهند. این روش، با انتخاب دقیق منابع غذایی قلیایی و ترکیب هوشمندانه آنها به منظور کاهش اسیدیته شیمیایی بدن، بر اساس اصول رژیم غذایی قلیایی عمل می‌کند. در این راستا، جلوگیری از مصرف خوراکی‌های اسیدی نظیر گوشت قرمز و محصولات لبنی نیز مورد توصیه قرار می‌گیرد. این رژیم نه تنها به بهبود سلامتی جسمانی کمک می‌کند بلکه می‌تواند در پیشگیری از برخی بیماری‌ها نیز نقش داشته باشد. با این حال، معقولانه است که پیش از اقدام برای شروع این رژیم غذایی پرطرفدار، با متخصص تغذیه، پزشک و یا مربی ورزشی خود مشورت کنید.

از جمله افراد مشهوری که این رژیم غذایی قلیایی را توصیه کرده اند می توان به ویکتوریا بکهام، کیت هادسون و تام برادی اشاره کرد.

ارسال نظر