5 تا از بهترین روغن ها برای لاغری

۰ نظر - ۱۴۰۲/۱۱/۰۷

بدن انسان در طول روز برای تامین انرژی لازم خود نیازمند دریافت انواع مختلفی مواد مغذی است. یکی از مواد مغذی چربی ها هستند، چربی یک درشت مغذی است که یکی از اصلی ترین مواد مورد نیاز بدن می باشد. چربی ها بر خلاف تصور اکثریت جامعه فواید بسیاری برای بدن دارند . یکی از بهترین منابع تامین چربی های بدن به شکل مایع هستند که به آنها روغن می گویند. مصرف درست این روغن ها نه تنها مضر نیست بلکه برای لاغری و سلامتی نیز فوایدی دارد. با این حال روغن های بسیاری وجود دارند که برای سلامتی مضر هستند و امکان دارد چربی های نامناسب به بدن ما برساند، اما برخی از روغن های گیاهی وجود دارند که خواص بالایی برای لاغری و کاهش وزن دارند. با ما در این مقاله از مهسا آنلاین همراه باشید تا به بهترین روغن ها برای لاغری و کاهش وزن بپردازیم.

روغن برای لاغری

روغن چیست؟

روغن ها که همان چربی مایع در دمای اتاق هستند سرشار از چربی های مختلف از جمله کلسترول، تریگلیسیرید و... هستند. روغن ها انواع مختلفی دارند و به صورت معمول در بیشتر غذاها از آنها استفاده می کنند. لازم به ذکر است که روغن ها دارای دو نوع کلی خوراکی و غیر خوراکی هستند که از نوع صنعتی آن برای کارهای هنری و ... استفاده می کنند. روغن از مواد گوناکونی به وجود می آید و هر کدام از آنها فواید و مضرات مخصوص به خود دارند که در ادامه به آنها می پردازیم.

انواع مختلف روغن

همانطور که گفته شد روغن ها شامل دو نوع خوراکی و صنعتی هستند. روغن های خوراکی به صورت معمول از چربی های نباتی(گیاهی) و حیوانی بدست می آیند. روغن های نباتی از موادی همچون گیاهان، دانه ها و ریشه ها و روغن حیوانی از چربی موجود در جانوران تهیه می شوند. روغن ها دارای دو نوع چربی اشباع و غیر اشباع هستند که چربی های غیر اشباع سالم ترین نوع از چربی است و مصرف درست و اصولی آن در وعده های غذایی می تواند برای سلامتی و لاغری بسیار مناسب باشد.

چرا بر خلاف تصور مردم مصرف روغن ضروری است؟

به باور بسیاری از افراد یکی از دلایل افزایش وزن و چاقی مصرف روغن های خوراکی است، اما باید این نکته را به یاد داشته باشید که چربی موجود در روغن ها یکی از مواد مورد نیاز بدن است و افراد باید در طول روز و در رژیم های غذایی خود از آنها استفاده کنند تا بتوانند انرژی مورد نیاز خود را تامین کنند.


دیگر دلایل نیاز مصرف روغن شامل موارد زیر می شود:


1.    روغن ها سرشار از ویتامین های محلول در چربی هستند و مصرف آنها می تواند بسیاری از چربی ها مورد نیاز بدن را تامین کند.


2.    این روغن ها فواید بسیاری برای کاهش شتها دارند؛ زیرا بیشتر روغن های خوراکی غیر اشباع دیر هضم بوده و مصرف به اندازه آنها می تواند سبب کاهش اشتها شود.


3.    مصرف روغن های گیاهی غیر اشباع یکی از بهترین گزینه ها برای جایگزین کردن مواد چرب و مضر جامد است از جمله کره حیوانی و...


4.    استفاده کردن از روغن های مناسب برای سرخ کردن و تهیه غذاها می تواند به جذب بیشتر مواد مغذی کمک کند و مزه غذا را نیز بهتر کند.

 

بهترین روغن های مناسب برای لاغری

روغن های نباتی تنوع بسیاری دارند و هر کدام از آنها خواص مختص به خود دارند، اما نقطه مشترک بین تمامی این روغن های خاصیت این روغن ها برای لاغری و کاهش وزن است؛ البته لازم به ذکر است که مصرف بی رویه بهترین روغن های مناسب برای لاغری نیز می تواند برای سلامتی افراد ضرر داشته باشد و باعث چاقی و اضافه وزن شود.


برخی از بهترین روغن ها برای لاغری شامل موارد زیر است:


•    روغن زیتون 
•    روغن کنجد 
•    روغن نارگیل 
•    روغن آواکادو 
•    روغن کانولا 

ارسال نظر