خواص باور نکردنی پودر مورینگا برای لاغری

۰ نظر - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲

افراد امروزه به دنبال مواد مغذی و مکمل های گیاهی هستند تا بتوانند بدون آسیب رساندن به سلامتیشان از آنها در رژیم های غذایی خود استفاده کنند و به هدف خود برای کاهش وزن و لاغری برسند. از طرفی گیاهان و مواد طبیعی زیادی وجود دارد که باعث از بین بردن چربی های اضافه بدن به مرور زمان می شوند، به صورتی که حتی در بعضی از مواقع افراد به سراغ عطاری ها می روند تا پودر گیاهان مختلف برای لاغری و چربی سوزی را تهیه کنند. یکی از این پودر های گیاهی  از گیاهی به نام مورینگا تهیه می شود که باعث لاغری و چربی سوزی می شود. علاوه بر خواص پودر مورینگا برای لاغری، این پودر و گیاه فواید بسیاری بر روی بدن و سلامیتی دارد که ما در این مقاله از مهسا آنلاین به این پودر معجره آسا می پردازیم.

پودر مورینگا برای لاغری

پودر مورینگا چیست؟ 

پودر مورینگا از درختی به همین نام تهیه می شود و در برخی از مناطق به نام گز روغنیان نیز شناخته می شود. گیاه مورینگا بومی کشور هندوستان است اما قابلیت کشت در تمامی مناطق گرمسیری را نیز دارد. این درخت می تواند به طول 10 تا 14 متر برسد و تا سال های زیاد سبز باقی می ماند، همچنین درخت مورینگا در برابر خشکسالی مقاوم است و می تواند برای پاکسازی آب و خاک نیز مفید باشد.

تاریخچه پودر مورینگا

 

گیاه مورینگا از 2000 سال پیش از میلاد مسیح در کشور هند، کاربرد غذایی و دارویی داشته به قدری که در آن زمان افراد به گیاه مورینگا درخت معجزه نیز می گفتند. گیاه مورینگا پس از مدتی در کشور های دیگری مانند یونان و مصر نیز مصرف  بهداشتی می شد و با گذشت زمان زمینه ورود این گیاه به اروپا نیز مهیا شد. در اوایل ورود این گیاه به اروپا از آن به عنوان کرم ضد افتاب و درمان سوختگی استفاده می شد ولی با مرور زمان به دیگر خواص این پودر معجره آسا پی بردند.

انواع محصولات مورینگا

مورینگا به عنوان یک گیاه شناخته می شود اما از عصاره و برگ و دانه این درخت می توان محصولات متفاوتی تولید کرد که هر کدام خواص مخصوص به خود را دارد. برخی از محصولات مورینگا شامل موارد زیر می شود:


•     قرص مورینگا
•    روغن مورینگا
•     پودر مورینگا

قرص مورینگا


از گیاه مورینگا علاوه بر پودر، قرص های گیاهی نیز تهیه می کنند و افراد ورزشکار می توانند به عنوان یک مکمل گیاهی از آنها استفاده کنند؛ زیرا مقدار بالایی ویتامین در آن وجود دارد و می تواند ویتامین های مورد نیاز بدن را تامین کند و به لاغری کمک می کند.


پودر مورینگا


از آسیاب کردن دانه، ریشه و برگ گیاه مورینگا پودر مورینگا تهیه می کنند که امروزه یکی از پر مصرف ترین پودر های گیاهی برای لاغری به شمار می رود و کمک شایانی به بدن انسان می کند و شایع ترین نوع موجود برای مصرف است. 


روغن مورینگا 


یکی دیگر از روش های استفاده از مورینگا به صورت روغن های گیاهی است؛ زیرا درصد بالایی از خاصیت گیاه را به صورت مستقیم وارد مواد غذایی ما می کند و باعث جذب بیشتر مواد مغذی و معدنی در بدن می شود.

خواص پودر مورینگا بر روی سلامتی 

پودر مورینگا خواص باور نکردنی بر روی بدن دارد به طوری که در گذشته بر این باور بودند که این پودر فقط مناسب پاکسازی بدن است و می تواند سموم را از بدن خارج کند و یا کارکرد بدن را تقویت کند، اما امروزه با تحقیقات جدید به فواید باور نکردنی آن بر روی بدن دست پیدا کردند برخی از این فواید شامل موارد زیر می شود:

•    تنظیم فشار خون و قند خون
•    کمک به دستگاه گوارش
•    پاکسازی بدن از سموم 
•    کمک به لاغری و کاهش وزن
•    کمک به تامیین ویتامین و فیبر مورد نیاز بدن
•    کمک به کبد آسیب دیده
•    جلوگیری از سرطان
•    تقویت سیستم ایمنی و محافظت از مغز


تنظیم فشار خون و قندخون


پودر مورینگا به دلیل دارا بودن مقدار بالایی آنتی اکسیدان می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی فشار خون و قند خون داشته باشد؛ زیرا با انسولین تولید شده مقابله می کند و می تواند سرعت جریان خون در بدن را نیز تنظیم کند و به دستگاه عروقی بدن کمک برساند.


کمک به دستگاه گوارش


مورینگا یک محرک عالی برای دستگاه گوارش است و می تواند از بسیاری از مشکلات معده جلوگیری کند و به روده در دفع راحت تر نیز کمک کند و باعث می شود سرعت حرکات غذا از معده به روده افزایش پیدا کند و مانع ایجاد مشکلاتی مانند یبوست برای شما می شود.


پاکسازی بدن از سموم 


مورینگا و پودر مورینگا از زمان گذشته به عنوان یک پاکسازی کننده طبیعی یاد می شد و دکتر های سنتی همچنان از این پودر برای پاکسازی سموم ایجاد شده توسط فلزاتی مانند جیوه و سرب استفاده می کنند، همچنین این پودر به دلیل داشتن مقدار زیادی ویتامین تمامی سم های غذایی را در بدن از بین می برد.


کمک به لاغری و کاهش وزن


از آنجایی که پودر درخت مورینگا سرشار از مواد مغذی است و به عنوان یک غذایی کامل شناخته می شود یک گزینه عالی برای افرادی است که رژیم های غذایی  دارند و طبق آن باید غذا مصرف کنند. پودر مورینگا باعث می شود افراد بتوانند انرژی مورد نیاز خود را در طول روز تامین کنند و از وزن خود بکاهند.


کمک به تامین ویتامین و فیبر مورد نیاز بدن


بدن انسان همواره به مقدار بالایی ویتامین نیاز دارد تا بتواند نیاز تمامی قسمت های بدن را رفع کند. از طرفی پودر مورینگا سرشار از ویتامین و فیبر های مورد نیاز بدن است که  ما می توانیم با مصرف روزانه این پودر تمامی آنها را دریافت کنیم.


کمک به کبد آسیب دیده


با توجه به تحقیقات انجام شده پودر و عصاره مورینگا تاثیر باورنکردنی بر روی کبد می گذارد و حتی برخی افراد معتقدن به اندازه داروی مخصوص کبد تاثیر گذار است و می تواند باعث کارکرد بهتر کبد شود.


جلوگیری از سرطان


سرطان یکی از عاملان کشنده است که هر ساله جان تعداد بالایی از افراد را می گیرد و یک بیماری کشنده به حساب می آید و درمان مشخصی ندارد، اما باید بدانید که می توان از وقوع این بیماری با مصرف مواد مغذی جلوگیری کرد که مورینگا یکی از مواد مغذی است. پودر مورینگا باعث می شود سلول های سرطانی نتوانند در بدن رشد کنند و همچنین درصد ابتلای افراد به سرطان هایی مثل سرطان تخمدان نیز می تواند کاهش دهد.


تقویت سیستم ایمنی و محافظت مغز


پودر مورینگا مقدار بالایی ویتامین ث دارد که کمک بسیاری به سیستم  ایمنی بدن می کند، همچنین مورینگا به دلیل دارا بودن ترکیبات مغذی مغز را از حملات و بیماری های عصبی محافظت می کند.

پودر درخت مورینگا چگونه باعث لاغری می شود؟

مورینگا یک گیاه عالی برای لاغری است به دلیل اینکه مقدار مشخصی از این مواد می تواند متابولیسم بدن را افزایش دهد و به سوخت و ساز بدن نیز سرعت دهد هر چند یکی سری دیگر از عوامل نیز باعث شده است که پودر مورینگا برای لاغری مناسب باشد از جمله این عوامل می توان به موارد زیر اشاره کرد:


•    کم کالری بودن
•    افزایش انرژی
•    رفع گرسنگی
•    کاهش اشتها

 

کم کالری بودن


پودر مورینگا به دلیل گیاهی بودن از کالری بسیار کمی برخوردار است به همین دلیل می تواند مقدار بالایی ویتامین به بدن برساند و با این حال تاثیری بر روی کالری مصرفی نداشته باشد و باعث کاهش وزن و لاغری شود.


افزایش انرژی


مقدار بسیاری مواد معدنی و مغذی در پودر مورینگا وجود دارد که باعث افزایش انرژی در طول روز می شود همچنین این مکمل گیاهی و طبیعی نقش بسیار زیادی در کاهش خستگی بدن دارد؛ از طرفی پودر مورینگا می تواند بسیار سرعت سوخت و ساز بدن را افزایش دهد و به افراد ورزشکار کمک کند.


رفع گرسنگی


احساس گرسنگی یکی از عواملی است که باعث می شود افراد به سراغ مصرف غذا های پر کالری و نامناسب بروند، اما مصرف پودر مورینگا برای لاغری می تواند این حس را از بین ببرد؛ زیرا این ماده غذایی یکی از بهترین مواد برای سیر کردن معده است و می تواند تا ساعت ها افراد را سیر نگه دارد و از گرسنگی جلوگیری کند.


کاهش اشتها 


هنگامی که فردی اشتهای زیادی در طول روز داشته باشد همواره در طول روز به فکر غذاهای چرب و مضر است و هنگام مصرف غذا به میزان کالری دریافتی خود فکر نمی کند و همین موضوع سبب افزایش وزن می شود، اما پودر گیاهی مورینگا با از کاهش اشتها در طول روز باعث می شود تا فرد کمتر غذاهای چرب مصرف کند.

چگونه می توانیم از پودر مورینگا در برنامه غذایی خود استفاده کنیم؟

روش های متعددی برای مصرف مورینگا وجود دارد؛ زیرا تنوع موجود در این محصول باعث شده است که بتوانیم از آن در بیشتر وعده های غذایی خود استفاده کنیم. با این حال استفاده از پودر مورینگا در یک سری وعده های غذایی می تواند تاثیر آن را در  لاغری بیشتر کند.

 برخی از این وعده ها و خوراکی های غذایی شامل موارد زیر می شود:


•میان وعده ها


از آنجایی که پودر مورینگا طمع خاصی ندارد و تاثیری در مزه غذا ها ایجاد نمی کند یک گزینه مناسب برای افرادی است که باید در طول روز از میان وعده ها استفاده کنند. این میان وعده ها برای هر فرد می تواند متفاوت باشد، بعضی افراد از میان وعده های پروتئینی استفاده می کنند و بعضی افراد از ساندویچ های مغذی، که شما می توانید از این پودر همانند یک ادویه در میان وعده دلخواه خود استفاده کنید.


• آب


ساده ترین راه استفاده از پودر مورینگا، اضافه کردن آن به نوشیدنی های مختلف و ساده هستند که بهترین و در دسترس ترین آن آب است. شما با اضافه کردن پودر مورینگا به آب یک ترکیب مغذی و بدون کالری بدست می آورید که خواص بالایی برای لاغری و سلامتی دارد.


• ماست و سالاد


ماست و سالاد هر دو در کنار وعده غذایی روزانه شما حضور دارند و امکان دارد شما باید از آنها در طول روز برای تامین کالری مورد نیاز خود استفاده کنید. پودر مورینگا یکی از بهترین مواد و ادویه هایی است که شما می توانید به سالاد و ماست خود اضافه کنید؛ زیرا سرشار از ویتامین و فیبر است و می تواند کمک کند تا شما با مصرف مقدار کمتری غذا سیر شوید.
نکته: معمولا افرادی که از رژیم های غذایی استفاده می کنند باید از سالاد های بدون چربی استفاده کنند؛ پس به یاد داشته باشید مصرف سالاد های چرب به همراه سس فایده ای برای رژیم شما ندارد، حتی اگر از پودر و روغن مورینگا استفاده کنید.


• سوپ


سوپ ها بسته به ترکیبات موجود در آنها می توانند به تامین مواد مغذی مورد نیاز بدن کمک برسانند به همین دلیل شما می توانید با ترکیب کردن روغن و یا پودر مورینگا با انواع سوپ ها به لاغری و کاهش وزن خود کمک کنید.  

 

پودر مورینگا در مقایسه با دیگر مواد مغذی

با توجه به تحقیقات انجام شده در دهه گذشته پودر مورینگا علاوه بر لاغری می تواند در تامین مواد معدنی و مورد نیاز بدن نیز موثر باشد به صورتی که شما با مصرف 100 گرم از این گیاه یا پودر می توانید تا 40 درصد از پروتئین روزانه خود را تامین کنید. جالب است بدانید شما می توانید با جایگزینی پودر مورینگا به جای شیرهمون مقدار کلسیم  طبیعی دریافت کنید.

 بسیاری از مواد طبیعی وجود دارد که میزان بالایی مواد مغذی در آنها وجود دارد که ما این مواد را با گیاه شگفت انگیز مورینگا مقایسه می کنیم.


در هر 100 گرم پودر و برگ خشک شده مورینگا:


•    19 میلی گرم ویتامین A وجود دارد.(10 برابر بیشتر از هویج)
•    2003 میلی گرم کلسیم وجود دارد.(17 برابر بیشتر از شیر)
•    3/17 میلی گرم ویتامین C وجود دارد.(2/1 برابر بیشتر از پرتغال)
•    1/27  گرم پروتئین وجود دارد.(9 برابر بیشتر پروتئین ماست)
•    1324 میلی گرم پتاسیم وجود دارد.(15 برابر بیشتر از موز)
•    2/28 میلی گرم آهن وجود دارد.(25 برابر بیشتر از اسفناج)

ارسال نظر