لاغری سریع در 7 روز با رژیم غذایی جنرال موتورز

۱ نظر - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰

با توجه به تحقیقات اخیر در 30 کشور، بیش از 45 درصد افراد به دنبال راه‌های مختلف برای لاغری، از جمله رژیم‌های غذایی می‌گردند. افراد به دلیل تمایل کمتر به فعالیت ورزشی و نیاز به دستیابی سریع‌تر به وزن مطلوب، به رژیم‌های کوتاه‌ مدتی مانند رژیم غذایی جنرال موتورز روی آورده‌اند. یکی از پرطرفدارترین رژیم‌های این دست، رژیم GM یا جنرال موتورز است که در 7 روز به ادعای برخی افراد که از رژیم لاغری جنرال موتورز استفاده کردند، می‌تواند 6 تا 8 کیلوگرم وزن را کاهش دهد. این مقاله از مهسا آنلاین به بررسی کارآیی، فواید، و مضرات این رژیم پرداخته و سوالات اساسی را مورد بحث قرار می‌دهد.

رژیم جنرال موتورز

رژیم غذایی جنرال موتورز چیست؟

رژیم غذایی جنرال موتورز یا رژیم gm نوعی رژیم سریع و کارآمد به شمار میرود که ادعا می کند، طی 7 روز می تواند باعث کاهش وزن قابل توجهی شود. رژیم جنرال موتورز از 7 بخش تشکیل شده و هر کدام از این بخش شامل مواد غذایی محدود است. در واقع رژیم غذایی جنرال موتورز با حذف کردن برخی از مواد غذایی، باعث می شود تا بدن شما از چربی موجود برای تامیین انرژی استفاده کند

 تاریخچه رژیم جنرال موتورز 

رژیم جنرال موتورز توسط دکتران تایید نشده و منشا علمی ندارد، اما با توجه به گفته برخی از متخصصان و خبرنگاران در زمینه بهداشت و لاغری، رژیم غذایی جنرال موتورز در سال 1985توسط شرکت جنرال موتور با کمک متخصصان تغذیه و وزارت سلامت بهداشت آمریکا ارائه شد. هدف آنها از رژیم جنرال موتورز بهبود سلامت کارمندان و کارگران بود، اما بعد از مدتی متوجه تاثیر مفید آن در کاهش وزن شدند و تصمیم گرفتن این رژیم را در اختیار عموم قرار دهند تا دیگران نیز بتوانند از رژیم لاغری جنرال موتورز استفاده کنند.

رژیم جنرال موتورز چگونه باعث لاغری میشود؟

رژیم هایی که اغلب دارای سبزیجات و میوه جات هستند، به دلیل داشتن کالری کم می تواند تاثیر بسزایی در کاهش وزن و لاغری داشته باشند. رژیم جنرال موتورز علاوه بر محدود کردن غذای مصرفی، میزان استفاده از سبزیجات را بالا می برد و در نتیجه بدن با کمبود کالری مواجه می شود و چربی های اضافه را از دست می دهد.

  فواید رژیم لاغری جنرال موتورز

هر کدام از رژیم های غذایی، دارای فواید مخصوص به خود هستند که آنها را از یک دیگر متمایز می کند. رژیم لاغری جنرال موتورز هم دارای ویژگی های قابل توجه ای است که به آنها می پردازیم:


•    کاهش وزن سریع
•    دفع سموم بدن
•    کمک به سوخت و ساز بدن
•    جلوگیری از بروز برخی از بیماری ها

کاهش وزن سریع

رژیم غذایی جنرال موتورز به دلیل اینکه از کالری کمی برخورد دار است، باعث کاهش وزن زیاد در مدت زمان کمی می شود و چربی های اضافه بدن را از بین می برد.

دفع سموم بدن


کمتر مصرف کردن کالری، سبب از بین رفتن سموم بدن می شود. البته باید گفت که نمی توان از این رژیم به صورت متدوال برای سم زدایی بدن استفاده کرد؛ زیرا سم زدایی در مدت طولانی باعث بروز مشکلات جبران ناپذیر در بدن می شود.


کمک به سوخت و ساز بدن


رژیم جنرال موتورز باعث افزایش متابولیسم می شود؛ زیرا کالری مفید و ویتامین مورد نیازبدن برای سوخت و ساز  را تامیین می کند ،که در نهایت باعث کاهش وزن و لاغری می شود.


جلوگیری از بروز برخی از بیماری ها


انباشته شدن چربی ها در بدن، باعث بروز بیماری مختلف می شود که یکی از اصلی ترین دلایل آن مصرف پایین سبزیجات است. یکی از اساسی ترین عضو ها در رژیم جنرال موتورز که به لاغری کمک می کند ،سبزیجات است. سبزیجات یکی از بهترین منابع غذایی است که باعث پاکسازی کبد، کلیه و معده می شود.

معایب رژیم غذایی جنرال موتورز

همانطور که این رژیم فوایدی برای بدن دارد، معایبی نیز دارد. رژیم لاغری جنرال موتورز به دلیل کم کالری بودن، مشکلاتی برای بدن ایجاد می کند که  باعث می شود، بعضی افراد نتوانند از این رژیم استفاده کنند. برخی از معایب شامل موارد زیر می شود:


•     احساس ضعف و گرسنگی
•     فاقد تاییدیه علمی و پزشکی
•    کاهش وزن موقتی
•    دوره ای بودن 
•    کاهش انرژی در بدن


احساس ضعف و گرسنگی


احساس ضعف و گرسنگی یکی از دلایل اساسی است که افراد به سراغ این رژیم نمی روند؛ به دلیل اینکه رژیم غذایی جنرال موتورز شما را از مصرف بیشتر مواد مغذی و اصلی منع می کند و بدن شما نمی تواند انرژی مورد نیاز خود را دریافت کند و امکان دارد شما درطول روز احساس ضعف و گرسنگی داشته باشید.


فاقد تاییدیه علمی و پزشکی


شاید رژیم لاغری جنرال موتورز به عنوان یکی از معروف ترین رژیم ها در جهان به شمار برود، اما باید گفت که بر خلاف تصورات، هیچ سازمان علمی بر روی این رژیم تحقیقاتی انجام نداده است و مدرکی مبتنی بر ثبات این رژیم وجود ندارد.


کاهش وزن موقتی


دلیل اصلی کاهش وزن طی رژیم جنرال موتورز خشک شدن و از بین رفتن آب موجود در بدن است و تقریبا چربی از بین نمی رود. بدن هنگامی که کالری کمی دریافت کند، شروع به مصرف دیگر مواد مغذی در بدن می کند و باعث از بین رفتن مولکول های گلیکوژن می شود که آب زیادی در خود نگه می دارد و یکی از اساسی ترین مولکول ها در عضله سازی است. هنگامی که دوره رژیم غذایی جنرال موتورز تمام شود، امکان دارد تمامی وزن از دست رفته باز گردد.


دوره ای بودن


 رژیم جنرال موتورز یکی از سخت ترین رژیم ها  به شمار می رود و مدت زمان زیادی نمی توان از این رژیم لاغری استفاده کرد؛ زیرا پروتئین مورد نیاز بدن را نمی تواند تامین کند و باعث بروز مشکلاتی در سلامتی می شود، ولی اگر فاصله زمانی رعایت شود می توان از رژیم لاغری جنرال موتورز چندین مرتبه استفاده کرد.


کاهش انرژی در بدن


بدن انسان برای تولید انرژی نیاز به کالری دارد، از آنجایی که در رژیم جنرال موتورز کالری کمی وارد بدن می شود، بدن نمی تواند انرژی مورد نیاز خود را تامیین کند، در نتیجه باعث افت انرژی بدن  و بی حالی در طول روز می شود.

برنامه غذایی 7 روزه رژیم جنرال موتورز

رژیم غذایی جنرال موتورز شامل برنامه های گوناگونی است که اصلی ترین آن رژیم غذایی زیر است:


روز 1


•    فقط از میوه جات استفاده کنید.
•    می توانید از هر چقدر دوست دارید میوه مصرف کنید.
•    می توانید از هر نوع میوه ای به غیر موز استفاده کنید.


روز 2


•    از سیب زمینی می توانید در وعده صبحانه استفاده کنید.
•    فقط از سبزیجات خام و پخته استفاده کنید.
•    می توانید هر مقدار سبزیجات که دوست دارید مصرف کنید.

 

روز 3


•    فقط اجازه استفاده از سبزیجات و میوه جات را دارید.
•    می توانید هر مقدار که دوست دارید از سبزیجات و میوه جات استفاده کنید.
•    در این روز اجازه استفاده از سیب زمینی و موز را ندارید.


روز4


•    در این روز فقط می توانید از شیرو موز در وعده های خود استفاده کنید.
•    تعداد موز در این روز دلخواه است اما تعداد پیشنهادی 6 تا 8 عدد در روز است.
•    میزان شیری که باید مصرف کنید 3 تا 4  لیوان شیر پر چرب است.

 


روز 5


•    300 گرم پروتئین به بدن خود برسانید، می توانید از گوشت قرمز، مرغ و ماهی استفاده کنید.
•    استفاده کردن از6 عدد گوجه به همراه گوشت توصیه می شود.
•    اگر نمیتوانید گوشت مصرف کنید از جایگزینی مانند برنج قهوه ای یا سویا استفاده کنید.

 


روز 6


•    همان 300 گرم پروتئین را مصرف کنید.
•    در این روز همراه با گوشت و مرغ می توانید از سبزیجات نیز استفاده کنید.
•    همه نوع سبزیجات را مصرف کنید به غیر از سیب زمینی.

 


روز 7


•    روز آخر رژیم فقط از میوه جات و برنج تشکیل شده است.
•    میزان کمی از برنج  باید استفاده کنید؛ بهتر است از برنج قهوه ای به جای برنج سفید استفاده کنید.
•    مصرف سیب زمینی در این روز ممنوع است.

رژیم هایی مانند رژیم جنرال موتورز جزو رژیم های لاغری هستند که می توانند در یک هفته مقدار زیادی از وزن شما را کاهش دهند؛ رژیم جنرال موتورز علاوه بر کاهش وزن شما در کوتاه مدت باعث پاکسازی بدن شما از سموم نیزمی شود. این رژیم شما را به درک کامل از مواد غذایی مفید و مغذی مانند سبزیجات و میوه جات می رساند و شما را متوجه کاربرد آن  در بدن می کند و می تواند به شما در راه رسیدن به هدف خود که همان لاغری است کمک کند.

از چه مواد غذایی دیگری می توان در رژیم  جنرال موتورز استفاده کرد؟

رژیم غذایی جنرال موتورز استفاده خیلی از مواد غذایی را منع کرده است .هر چند بعضی از مواد غذایی تاثیری بر روی رژیم جنرال موتورز نمی گذارد و از آنها می توان در میان وعده های روزانه استفاده کرد. از دیگر مواد غذایی که می توان در رژیم جنرال موتورز به آن اشاره کرد:


•    انواع آبمیوه های طبیعی
•    روغن کنجد و زیتون
•    انواع چای های طبیعی و قهوه

رژیم جنرال موتورز چه خطراتی برای بدن دارد؟

رژیم های لاغری اکثرا اصولی هستند و مشکلی برای افراد به وجود نمی آورد. اما امکان دارد برای بعضی از افراد که بنیه ضعیف تری داشته باشند ،چالش بر انگیز باشد و مشکلاتی برایشان به وجود بیاورد.این مشکلات عبارت اند از:


1.    احساس ضعف بدنی
2.    بی حالی
3.    سرگیجه 
4.    معده درد

اصول و مقررات رژیم لاغری جنرال موتورز

هر رژیمی مقررات مخصوص به خودش را دارد و افراد باید با توجه به این مقررات از رژیم ها استفاده کنند، تا بهترین نتیجه را بگیرند، رژیم جنرال موتورز هم دارای شرایطی مشابه است.
قانون های رژیم لاغری جنرال موتورز شامل موارد زیر می شود:


1.    باید در طول روز 8 تا 12 لیوان آب مصرف کنید تا دچار کم آبی نشوید.
2.    نباید در این یک هفته از نوشابه ها و یا نوشیدنی های انرژی زا استفاده کنید.
3.    مصرف حبوبات ممنوع است.
4.    مواد غذایی را باید طبق روز های مشخص شده مصرف کنید.

بهترین زمان برای ورزش کردن در رژیم جنرال موتورز چیست؟

ورزش کردن همواره یکی از کار هایی است که، به افراد پیشنهاد می شود در کنار رژیم انجام دهند. در رژیم لاغری جنرال موتورز شما در 3 روز اول مجاز نیستید هیچگونه حرکت ورزشی انجام دهید، اما ورزش کردن در 4 روز باقی مانده کاملا اختیاری است. دلیل این قانون این است که در 3 روز اول مواد غذایی خیلی کمی به بدن می رسد و امکان دارد فرد با ورزش کردن دچار مشکل شود.

رژیم جنرال موتورز برای چه افرادی مناسب است؟

 رژیم غذایی جنرال موتورز برای افرادی که قصد دارند در مدت زمان کم و با هزینه مناسب لاغر شوند، گزینه مناسبی است. از طرفی رژیم جنرال موتورز می تواند به افرادی که دچار مشکلات گوارشی هستند کمک کند.البته لازم به ذکر است، رژیم لاغری جنرال موتورز روش تضمینی برای حل مشکلات معده و روده نیست، پس  اگر از مشکلات گوارشی رنج می برید سعی کنید به سراغ روش های دیگر از جمله پرهیز غذایی بروید.

چه مواد غذایی در رژیم جنرال موتورز مضر است؟

ما برای رعایت هر رژیم غذایی باید از مصرف یک سری غذا ها دوری کنیم، این مواد غذایی اغلب دارای مقدار بالایی کلسترول و چربی های مضر هستند و مصرف این منابع غذایی علاوه بر آسیب رساندن به رژیم برای سلامتی و بدن ما نیز مضر است. رژیم جنرال موتورز هم به دلیل دوره ای بودن دارای یک لیست از مواد غذایی است که نباید در این دوره مصرف شوند.
 این مواد غذایی عمدتا دارای موارد مشابهی هستند از قبیل:


•    نمک و قند
•    غذا های فراوری شده
•    فست فود
•    غذاهای سرخ شده و چرب
•    انواع شیرینیجات

آیا رژیم جنرال موتورز ارزش امتحان کردن را دارد؟

رژیم جنرال موتورز رژیمی مناسب برای طولانی مدت نیست و اگر درست انجام نشود امکان دارد مشکلاتی برای افراد ایجاد کند. این رژیم فرد را با گرسنگی زیادی روبه رو می کند، پس برای افراد تازه کار توصیه نمی شود. رژیم غذایی جنرال موتورز برای افرادی مناسب است که به دنبال روش های جدید برای لاغری هستند و یا نیاز به کاهش وزن در مدت زمان کوتاه دارند. 

از چه رژیم هایی می توانیم به جای رژیم جنرال موتورز استفاده کنیم؟

رژیم های زیادی در دنیا وجود دارد و هر کدام از آنها زمانی موثر واقع می شود که متناسب با فرد باشد. شما برای اینکه بتوانید رژیمی مناسب برای بدنتان پیدا کنید ،حتما باید به متخصصان تغذیه مراجعه کنید؛ البته اگر شما به دنبال رژیم غذایی خاصی نیستید و فقط می خواهید برنامه غذایی خود را تنظیم کنید، باید از مصرف بیش از اندازه برخی از مواد غذایی مانند غذا های چرب و سرخ کردنی، غذا های دارای مواد افزودنی مانند چیپس، پفک، بستنی و... خودداری کنید.

سوالات مرتبط با رژیم جنرال موتورز

1.  دوره رژیم لاغری جنرال موتورز چند روزه است؟


پاسخ: رژیم  غذایی جنرال موتورز به دلیل سختی بالا در دوره های کوتاه مدت کاربرد دارد و استفاده می شود که اغلب این دوره ها یک هفته ای است.


2. چرا رژیم جنرال موتورز شناخته شده نیست؟


پاسخ: رژیم لاغری جنرال موتورز به دلیل اینکه هیچ تحقیق علمی بر روی آن صورت نگرفته، رژیم شناخته شده ای به حساب نمی آید، اما در جهان دارای شهرت زیادی است.


3.با رژیم لاغری جنرال موتورز چقدر می توان وزن کم کرد؟


پاسخ: تحقیقاتی مبنی بر کارکرد اصولی این رژیم بر روی افراد منتشر نشده است، اما می توان گفت که رژیم جنرال موتورز عموما باعث کاهش وزن 6 تا 8 کیلو گرم در یک هفته می شود.

سخن نهایی

رژیم های زیادی هستند که ادعا می کنند می توانند شما را در کوتاه مدت لاغر کنند، اما شما باید به یاد داشته باشید که اگر وزنی در طول این رژیم ها از دست بدهید، همیشگی نیست و قطعا امکان بازگشت وزن وجود دارد.گرچه باید گفت که رژیمی مثل رژیم جنرال موتورز شما را به خوردن سبزیجات و میوه جات دعوت می کند و باعث دفع سموم و پاکسازی بدن شما نیز می شود، اما از طرفی شما را از مصرف مواد مغذی دیگر منع می کند و باعث بی حالی شما می شود، پس اگر به دنبال تناسب اندام هستید سعی کنید با مشورت متخصصان  تغذیه، رژیمی متناسب با سوخت و ساز بدن خودتان اتنخاب کنید، تا به مشکلی در وزن کم کردن و لاغری بر نخورید.

نظرات همراهان مهسا آنلاین

عادله قهرمانی
۱۴۰۲/۱۱/۲۹

ممنون از مقاله خوبتون من از رژیم استفاده کردم و واقعا به نتیجه رسیدم. با تشکر از شما مهسا جون

مهساآنلاین :


ارسال نظر