کره بادام زمینی برای لاغری+خواص و زمان مصرف برای کاهش وزن

۰ نظر - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴

مهمترین و اصلی ترین بخش برای کاهش وزن و لاغری تغذیه است، علاوه بر ورزش شما باید تغذیه مناسبی را برای لاغری انتخاب کنید، یکی از پایه ترین تغذیه در رژیم غذایی، کره بادام زمینی برای لاغری است. کره بادام زمینی سرشار از پروتئین و مواد مغذی است و خواص زیادی به غیر از چربی سوزی برای بدن دارد.

کره بادام زمینی

کره بادام زمینی برای لاغری

کره بادام زمینی یک ماده غذایی پرطرفدار در جهان است. به دلیل داشتن مواد مغذی و پروتئین بالا، به ساخت عضله و تناسب اندام شما کمک بسیاری می کند. خیلی از افراد بر این باورند که کره بادام زمینی به دلیل داشتن کالری و چربی زیاد فقط برای افزایش وزن مصرف می شود، که باید گفت: این باور کاملا غلط است و کره بادام زمینی برای لاغری تاثیر بسیاری دارد که در ادامه با آن میپردازیم.

کره بادام زمینی چگونه بر کاهش وزن تاثیر میگذارد؟

عملکرد کره بادام زمینی برای لاغری بدین صورت است که بعد از مصرف به شما احساس سیری می دهد و این کار باعث جلوگیری از پرخوری می شود، همینطور سوخت و ساز بدن شما را افزایش می دهد و باعث چربی سوزی و کاهش وزن می شود.

ارزش غذایی و مواد مغذی که در کره بادام زمینی است

هر یک قاقش غذا خوری کره بادام زمینی(16گرم) شامل:


•    95 کالری
•    8 گرم چربی
•    4 گرم کربوهیدرات
•    1 گرم فیبر
•    1.5 گرم شکر
•    68 میلی گرم سدیم
•    3.5 گرم پروتئین

انواع خواص کره بادام زمینی برای لاغری

کره بادام زمینی دارای پروتئین، چربی و کالری مفید است، به همین دلیل خواص بسیاری برای بدن دارد و در ادامه علاوه بر خواص کره بادام زمینی برای لاغری، خواص دیگر آن را برای سلامتی بدن شما توضیح می دهیم.


•    ایجاد احساس سیری در طول روز
•    تامین انرژی بدن
•    تعادل سطح خون
•    تامین پروتئین بدن
•    تامین سلامت قلب
•    ریکاوری ماهیچه ها



ایجاد احساس سیری در طول روز


کره بادام زمینی شمارا برای مدت طولانی سیر نگه می دارد و مصرف بدون قند این محصول، اجازه نمی دهد شما در طول روز احساس گرسنگی کنید. پس در نتیجه یکی از خواص کره بادام زمینی، جلوگیری از پرخوری و  مصرف هر نوع غذای اشتباه و مضر است.


تامین انرزی بدن


کره بادام زمینی غنی از ویتامین ها و مواد معدنی است، از جمله مس، فولات، ویتامین های B و منگنز در این ماده غذایی وجود دارد. این محصول انرزی قابل توجهی به شما می دهد و قبل تمرین به ورزشکاران پیشنهاد می شود. 


 تعادل سطح خون


بعضی از غذاها بخصوص غذا های فرآوردی شده و غذاهای نشاسته ای باعث افزایش خون می شود و قند خون ناپایدار با چاقی و دیابت ارتباط مستقیم دارد، اما با خوردن کره بادام زمینی از بهم خوردن تعادل قند خون و چاقی پیشگیری می کند. این محصول دارایه چربی ها و همچنین پروتئین و فیبر است بدون اینکه سطح قند خون بالا یا پایین بیاید.


تامین پروتئین بدن


تحقیقات ثابت کرده است که رژیم های پر پروتئین، بهترین رژیم غذایی برای تناسب اندام و پیشگیری از چاقی است. کره بادام زمینی برای لاغری به دلیل پروتئین بالایی که دارد، یک گزینه عالی برای تامین پروتئین بدن است.


تامین سلامت قلب 


کسانی که به دنبال کاهش وزن و تناسب اندام هستند، همیشه در برنامه روزانه خود یک زمان را مختص به ورزش می دهند. مصرف کره بادام زمینی، خطر احتمالی بیماری قلبی را در ورزشکاران کاهش می دهد.


ریکاوری ماهیچه ها


کره بادام زمینی به ریکاوری ماهیچه ها بعد از تمرین کمک بسیاری می کند. این محصول به دلیل پروتئین زیاد، تمرینات سخت و پر فشار زیاد را جبران می کند. در نتیجه کره بادام زمینی بعد از تمرین می تواند به تناسب اندام شما کمک کند.

زمان مصرف کره بادام زمینی برای لاغری و کاهش وزن

طبق تحقیقات پزشکان تغذیه، مصف کره بادام زمینی برای لاغری در اول صبح بهتر است، زیرا بیشترین خواص را برای بدن دارد اما می توان آن را به عنوان یک میان وعده هم مصرف کرد.

دانستنی: کره بادام زمینی به دلیل انرژی و پروتئین زیادی که دارد، یک تغذیه حرفه ای برای ورزشکاران به حساب می آید و بهترین زمان مصرف برای ورزشکاران قبل تمرین است.

 مواد مغذی موجود در کره بادام زمینی

1.    منیزیم: بهبود عملکرد عضلات مفید و سلامت قلب.
2.    فسفر: برای سلامت دندان ها و استخوان ها نیاز است.
3.    ویتامین E: آنتی اکسیدان مورد نیاز بدن را در روز تامین میکند که باعث محافظت در برابر استرس میشود.
4.    فولیک اسید: این ماده معدنی برای سلامت بودن سلول های جدید بدن ضروری است.
5.    نیاسین: مرتبط به ویتامین B است و غذارا به انرژی تبدیل میکند،همچنین در سلامت اعصاب و سیستم گوارش نقش مهمی دارد.
6.    مس: در تولید سلول های قرمز خون و سیستم ایمنی بدن اهمیت زیادی دارد.
7.    منگنز: در عملکرد طبیعی مغز و فعالیت سیستم عصبی نقش مهمی دارد.

چند دستور تهیه مصرف کره بادام زمینی برای لاغری

چند دستور تهیه مصرف کره بادام زمینی برای لاغری:


•    اضافه کردن یک قاشق غذاخوری کره بادام زمینی برای لاغری به سالاد.
•    اضافه کردن یک قاشق غذا خوری کره بادام زمینی برای لاغری به هر نوع اسموتی در صبحانه
•    مالیدن کره بادام زمینی به نون جو به همراه عسل
•    مصرف همراه با ماست یونانی
•    اضافه کردن کره بادام زمینی برای لاغری به پنکیک جو دوسرپرک
•    اضافه کردن کره بادام زمینی برای لاغری در انواع سوپ مخصوصا سوپ پیاز
•    اضافه کردن کره بادام زمینی به اوتمیل یا همان ترکیب جودوسرپرک با شیر و مغزیجات

نتیجه گیری

 در این مقاله با خواص کره بادام زمینی برای لاغری صحبت کردیم. این محصول سرشار از مواد مغذی و پر از پروتئین است که اکثرا همه افرادی که به دنبال تناسب اندام هستند با این محصول آشنایی دارند. برای تناسب اندام و کاهش وزن بهتر است که از یک رژیم اصولی و ورزشی برخوردار باشید که ما به شما مهسا آنلاین را پیشنهاد میدهیم با سابقه درخشان در این زمینه،امیدواریم این مقاله اطلاعات شمارا در زمینه کره بادام زمینی برای لاغری کامل کرده باشد، اگر سوال یا نظری در رابطه با مقاله دارید در باکس نظرات بنویسید.  

ارسال نظر