خواص قهوه برای لاغری چیست؟

۰ نظر - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶

امروزه افراد به دنبال محرک ها و انرژی زا های مفید گوناگونی هستند تا بتوانند با استفاده از آنها انرژی خود را افزایش بدهند و یا حتی با مصرف آن به لاغری و تناسب اندام دست پیدا کنند. از همین رو محرک ها و انرژی زا های مصنوعی بسیاری در بازار وجود دارند که مصرف آنها در طولانی مدت مضر است و برای سلامتی شما خطراتی ایجاد می کند، اما جای نگرانی نیست؛ زیرا جایگزین طبیعی وجود دارد که افراد می توانند با مصرف آنها انرژی روزانه خود را تامین کنند. یکی از این جایگزین های طبیعی که لاغری با آن ممکن است قهوه است. قهوه سرشار از کافیین طبیعی و فاقد هر گونه قند مصنوعی است به همین دلیل افراد بسیاری از آن برای لاغری و تامین انرژی خود استفاده می کنند، اما لازم است بدانید که قهوه علاوه بر خواصی که بر روی لاغری دارد دارای فواید بسیاری بر روی سلامتی است که ما در این مقاله از مهسا آنلاین به آنها می پردازیم.

قهوه برای لاغری

قهوه چیست؟

قهوه محبوب ترین نوشیدنی گرم در جهان است که طرفداران بسیاری دارد. نوشیدنی قهوه از دانه آسیاب شده قهوه به دست می آید. این نوشیدنی مزه تلخ و بوی بسیار قوی دارد و دارای مواد محرکی به نام کافئین است. قهوه بومی کشور های افریقایی است و اولین بار نیز در همان قاره از آن استفاده می شد، اما لازم به ذکر است که امروزه قهوه در بسیاری از کشور های گرمسیری نیز کشت و برداشت می شود. امروزه افراد میزان بالایی قهوه استفاده می کنند؛ زیرا معتقدند که این نوشیدنی تاثیر بسزایی بر روی کاهش وزن و افزایش انرژی دارد و می تواند تمرکز افراد را در طول روز افزایش دهد.

تاریخچه قهوه

همانطور که گفته شد قهوه بومی قاره آفریقاس و اولین بار در اتیوپی کشف و از آن استفاده شد. تاریخچه استفاده از قهوه به قرن 13 میلادی باز می گردد که در کشور های عثمانی، مصر و.. بسیار محبوب شده بود و میزان مصرف بالایی داشت. قهوه تا ابتدای قرن 17 وارد کشور های اروپایی نشده بود تا اینکه از طریق تجارت عثمانی ها و کشور های افرقایی وارد هند و سپس به اروپا راه یافت.

جالب است که بدانید: کشور های اروپایی در ابتدای ورود قهوه به کشورشان به دلیل آب و هوایشان قادر به کشت دانه قهوه نبودند در نتیجه از دیگر کشور ها برای کشت قهوه استفاده می کردند.

خواص قهوه برای لاغری و کاهش وزن

قهوه یکی از اندک نوشیدنی هایی است که می تواند علاوه بر تامین انرژی بدن به لاغری و کاهش وزن نیز کمک کند. قهوه سرشار از کافئین و مواد طبیعی است که می تواند باعث افزایش متابولیسم بدن شود و سوخت و ساز افراد را در طول روز افزایش دهد؛ همچنین قهوه به دلیل نداشتن هرگونه قند در خود به عنوان  یک میان وعده و نوشیدنی مفید برای چربی سوزی شناخته می شود.

اما باید بدانید که خواص قهوه برای لاغری شامل دیگر موارد نیز می شود از جمله:


1.    کم کالری بودن
2.    افزایش متابولیسم بدن
3.    کاهش اشتها
4.    افزایش انرژی

کم کالری بودن


نوشیدنی های کم کالری تاثیر بسزایی در لاغری دارند؛ زیرا شما می توانید مقدار بیشتری را بدون نگرانی از مقدار کالری موجود در آنها مصرف کنید. اگر شما قهوه را بدون اضافه کردن ماده غذایی دیگر مانند شیر و شکر مصرف کنید میزان کالری دریافتی شما به ازای هر لیوان 5 کالری است.


افزایش متابولیسم بدن


یکی دیگر از دلایلی که لاغری با قهوه امکان پذیر است مواد موجود در آن است. قهوه سرشار از مواد طبیعی و معدنی است که باعث افزایش متابولیسم بدن می شود. افزایش متابولیسم به این معناست که سوخت و ساز بدن چه در حالت استراحت و چه در حین ورزش افزایش پیدا کند و چربی سوزی بیشتری رخ دهد.


کاهش اشتها


میزان اشتها هر فرد با دیگر متفاوت است و ارتباط مستقیمی با غذای مصرفی دارد. با این حال طبق تحقیقات انجام شده قهوه به دلیل دارا بودن مقدار بالایی کافئین و مواد مغذی می تواند باعث کاهش اشتهای افراد شود.


افزایش انرژی


یکی دیگر از خواص قهوه برای لاغری افزایش انرژی است که باعث می شود چه ورزشکاران و چه افراد عادی میزان انرژی بیشتری در طول روز داشته باشند و تحرک بیشتری انجام دهند. از این رو قهوه طرفدار های بسیاری در بین ورزشکاران دارد به طوری که از آن به عنوان نوشیدنی قبل و بعد از تمرین خود استفاده می کنند.

خواص قهوه برای بدن

قهوه علاوه بر خواصی که برای لاغری دارد یک نوشیدنی مغذی برای سلامتی است و به دلیل سرشار بودن از مواد مغذی و آنتی اکسیدان ها می تواند برای بدن مفید واقع شود. 


برخی دیگر از خواص قهوه برای بدن انسان شامل موارد زیر می شود:


•    منبع آنتی اکسیدان
•    جلوگیری از بیماری 
•    کاهش خطر ابتلا به بیماری دیابت، پارکینسون،الزایمر و...
•    کاهش استرس و جلوگیری از افسردگی
•    افزایش طول عمر
•    افزایش توانایی جسمانی
•    کمک به کارکرد بهتر قلب
•    تقویت اسپرم ها
•    کمک به پوست و رفع التهاب 

ارسال نظر