لاغری را با ورزش زومبا تجربه کنید

۰ نظر - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶

در حال حاضر در سر تا سر جهان زومبا یک ورزش بسیار مناسب، انرژی بخش و همچنین در کنار نشاط و شادی که به شما می دهد برای لاغری و تناسب اندام شما بسیار مناسب است. ورزش زومبا یک نوع تمرین هوازی است که زومبا بیشتر برای کاهش چربی های اضافه در بدن انجام می دهند. زومبا برای لاغری مناسب است و ترکیبی از ریتم‌های لاتینی مانند سامبا، مریانگه، رگتون و همچنین عناصر رقصانی مختلف الهام گرفته است این ورزش روش های انجام مختلف دارد، قانون های مختلف دارد و می توانید آن را در ادامه با مقالات مهسا آنلاین بخوانید.

ورزش زومبا

ورزش زومبا چیست؟

این ورزش یک نوع ورزش هوازی است که به زومبا(Zumba) )معروف است. این ورزش، ورزشی الهام گرفته شده از رقص های غربی و لاتین است. ورزش زومبا برای لاغری تشکیل شده از رقص و تمرینات کاردیوی است که به انرژی زیادی نیاز دارد، ورزش زومبا سرشار از رقص و انرژی است که به شما کمک می کند تا یک چربی سوزی پر از شادابی را تجربه کنید. ورزش زومبا علاوه بر لاغری و تناسب اندام می تواند ورزش مناسبی برای تخلیه انرژِی، بالا رفتن اعتماد به نفس و آزاد سازی احساسات کمک کند، در کل شما می توانید با زومبا یک لاغری لذت بخش را تجربه کنید.

تاریخچه ورزش زومبا

زومبا در دهه‌ی ۱۹۹۰ در کشور کلمبیا توسط رقصنده و فیتنس ترینر بلوزی ایجاد شد. ایده اصلی این ورزش، ترکیب رقص‌های لاتینی با تمرینات کاردیو و تناسب اندام بود. به‌طور معمول، موسیقی‌هایی با ضربات ریتمی و جذاب انتخاب می‌شوند که انرژی بالایی به شما منتقل کنند. 

عوامل مختلف برای کاهش وزن با زومبا
 

 همانطور که در بالا گفتیم چندین عوامل مختلف برای سوزاندن چربی با ورزش زومبا وجود دارد که می تواند علاوه بر تناسب اندام بر شادابی و انرژی بدن نقش بسزایی دارد. به طور کلی این ورزش را فقط برای لاغری نساخته اند. بلکه این ورزش برای تخلیه انرژی و افزایش اعتماد به نفس می شود.


•    سن 
•    وزن
•    سطح آمادگی جسمانی
•    ژنتیک بدن
•    میزان تمرین

روش های مناسب زومبا برای لاغری

در بالاتر به چند عاملی که می تواند ورزش زومبا را برای لاغری مناسب کند را نام بردیم. در ادامه به کار هایی که باید برای رسیدن به لاغری با زومبا انجام دهید می پردازیم:

 

1.    کاهش مصرف کالری
2.    افزایش میزان تمرین

 

1. کاهش مصرف کالری

یکی از روش های دیگر چک کردن میزان کالری مصرفی در روز است. بهترین کار این است که زمانی که زومبا برای لاغری را شروع کردید هر روز میزان کالری که در روز مصرف می کنید را نسبت به روز قبل کمتر کنید که یک کمک بسیار زیادی برای ورزش زومبا برای کاهش وزن و لاغری است.

2. افزایش میزان تمرین

بهترین وموثر ترین راه برای رسیدن به لاغری با زومبا این است که شما میزان تمرینی که انجام می دهید را سخت تر و طولانی تر انجام داده که زومبا تاثیر بیشتری بر روی کاهش وزن و تناسب اندام شما بگذارد.

میزان چربی سوزی زومبا

این ورزش طی تحقیقاتی که در آمریکا انجام شد متوجه شدند که این رقص می تواند علاوه بر اینکه رقص لاتین باشد می تواند برای کاهش وزن و چربی سوزی مناسب باشد. تحقیقی که بعد از اینکه 10 سال از این رقص انجام شده بود روی 20 خانم که شرکت کننده بودند این ورزش را انجام دادند و طی گرفتن میانگین هایی متوجه شدند که در تمرین زومبا برای لاغری هر خانم در هر دقیقه 9 کالری سوزانده که طی 40 دقیقه انجام دادن این تمرین 360 کالری کم می کنید.

چگونه زومبا را انجام دهیم؟

زومبا یک نوع ورزشی است که به روند لاغری شما سرعت می بخشد. اما ممکن است که برایتان سوال پیش بیاید که چگونه زومبا را انجام بدم؟ باید گفت که این ورزش یک نوع ورزشی است که می توانید با کمترین امکانات ورزش زومبا را انجام دهید. شما حتی می توانید با داشتن یک دست لباس ورزشی، دمبل و یک موبایل ورزش زومبا برای لاغری را در خانه انجام دهید. این ورزش را می توانید با گرفتن یک مربی زومبا در باشگاه انجام دهید.

همانطور که می دانید ورزش زومبا دارای انواع مدل خاص است که شما هر کدام از این مدل ها را دوست داشتید می توانید انتخاب کنید و آن را انجام دهید. ولی در نظر داشته باشید که میزان چربی سوزی هر نوع از این مدل ها مختلف است. از مدل هایی که می توانید برای خود انتخاب کنید شامل موارد زیر می شود.


1.    زومبا استیپ
2.    زومبا گلد
3.    زومبا آبی 
4.    زومبینی
5.    زومبا فیتنس
6.    زومبا تومیک
7.    آکوا زومبا

خواص ورزش زومبا برای بدن چیست؟

لاغری با زومبا به طوری است که باعث می شود علاوه بر اینکه به تناسب اندام برسید، می توانید از خواص زومبا بهره مند شوید. ورزش زومبا با انجام رقص باعث شادی و همچنین باعث لاغری می شود. اما خواص این ورزش به این چنتا خاتمه نمی شود. در ادامه به خواص ورزش زومبا برای بدن می پردازیم.


•    بالا رفتن آمادگی جسمانی
•    احساس شادی
•    بالا رفتن سطح اعتماد به نفس
•    رسیدن به لاغری و تناسب اندام

نتیجه گیری 

در جال جاضر تحقیقات نشان داده است که لاغری با ورزش زومبا امکان پذیر است. به دلیل اینکه میزان کالری که در زومبا می سوزانید با میزان کالری که در ورزش های دیگر مثل یوگا می سوزانید برابر یا حتی بیشتر است. این ورزش به عواملی همچون سن، ژن، وزن و ... در میزان چربی سوزی بستگی دارد. ورزش زومبا به دلیل علاوه بر اینکه باعث لاغری و کاهش وزن شما می شود، باعث افزایش شادی، اعتماد به نفس و ... می شود.

ارسال نظر