خواص مصرف کندر برای لاغری چیست؟

۰ نظر - ۱۴۰۲/۱۱/۰۲

امروزه مصرف گیاهان دارویی طرفداران زیادی دارد و افراد بسیاری مصرف این گیاهان را برای لاغری و سلامتی خود نسبت به دارو های صنعتی ترجیح می دهند؛ زیرا این گیاهان هیچ گونه مواد مصنوعی و شیمیایی ندارند و مصرف آنها علاوه بر اینکه ضرری نداشته می تواند برای بدن نیز مفید باشد. از این رو بسیاری از افراد سعی می کنند تا با استفاده از این گیاهان روشی تازه برای تناسب اندام خود پیدا کنند. یکی از شناخته شده ترین گیاهان کندر است که از زمان های قدیم نیز از دانه و گیاه آن به عنوان یک داروی طبیعی استفاده می کردند. کندر سرشار از مواد مغذی است و دارای خواص بسیاری از جمله لاغری است به طوری که مصرف کندر به صورت اصولی می تواند باعث کاهش وزن شود. علاوه بر خواص کندر برای لاغری، این گیاه می تواند به حفظ سلامت پوست و تمدد اعصاب و روان کمک کند و از ارتروز جلوگیری کند. در ادامه این مقاله از مهسا آنلاین همراه باشید تا به تمامی خواص کندر برای لاغری و سلامتی بپردازیم.

کندر برای لاغری

کندر چیست؟

کندر یا همان (boswellia) همانطور که گفته شد نوعی گیاه دارویی است و بیشتر در مناطق گرمسیری رشد می کند. یکی از اصلی ترین کشور های تولید کننده کندر، کشور عربستان و مناطق اطراف آن است. دانه این گیاه دارویی طبع گرم و مزه تلخی دارد، به همین دلیل برای افراد سرد مزاج بسیار مفید است. روش های متنوعی برای مصرف کندر وجود دارد از جمله شیره، دانه و... که هر کدام از این روش ها فوایدی دارد.

تاریخچه مصرف کندر

تاریخچه مصرف گیاه کندر به هزاران سال قبل از میلاد می رسد. آن زمان گیاه کندر ارزشی همچون عاج فیل و طلا داشت و از آن به عنوان کالایی برای تجارت استفاده می کردند. کندر از زمان قدیم نیز به عنوان یک گیاه دارویی شناخته می شد و از آن برای درمان زخم ها و بیماری های پوستی استفاده می شد و به زبانی دیگر به باور طبیبان سنتی داروی جسم و روح است.


جالب است بدانید: اولین موارد استفاده ازمیوه و گیاه کندر 1500 سال پیش از میلاد در کتاب پاپیروس مصری ثبت شده است که ثابت می کند مصریان باستان اعتقاد بالایی به گیاهان دارویی برای درمان بیماری ها داشتند.

خواص کندر برای لاغری

کندر سرشار از مواد مغذی است که این مواد باعث بهبود عملکرد اعضای داخلی بدن می شود و به لاغری کمک می کند. یکی از مواد موجود در کندر گوگالسترون است که تاثیر مستقیمی بر روی غده تیروئید می گذارد و به افزایش متابولیسم بدن کمک می کند. افزایش کارایی غده تیروئید در بدن باعث افزایش چربی سوزی در طول روز می شود و همین موضوع نقشی اساسی در کاهش وزن دارد. خواص کندر برای لاغری فقط به این دلیل ختم نمی شود و شامل چندین علت دیگر نیز می باشد که در ادامه به آنها می پردازیم.


از جمله دیگر خواص کندر برای لاغری می توان به موارد زیر اشاره کرد:


•    افزایش سوخت و ساز بدن
•    تقویت سیستم گوارش
•    بهبود عملکرد روده
•    کمک به کنترل اشتها و جلوگیری از پرخوری

افزایش سوخت و ساز بدن


کندر به دلیل طبع گرمی که دارد می تواند باعث افزایش متابولیسم بدن شود. با افزایش سوخت و ساز بدن میزان کمتری چربی و قند در بدن ذخیره می شود در نتیجه چربی اضافه ای ذخیره نشده و افزایش وزنی رخ نمی دهد. به همین دلیل تاثیر کندر بر روی افزایش سوخت و ساز نقش اساسی در لاغری و کاهش وزن دارد.


تقویت سیستم گوارش


یهیود سیستم گوارش یکی از اصلی ترین خواص کندر است. کندر سرشار از مواد مغذی مفید است که به هضم راحت تر غذا در بدن کمک می کند و باعث می شود تا مقدار کمتری چربی و قند در بدن ذخیره و انباشته شود. همچنین هضم راحت تر غذا باعث می شود تا افراد میزان کمتری غذا مصرف کنند و مدت زمان بیشتری سیر بمانند.


بهبود عملکرد روده


 از جمله مشکلات رایج روده یبوست است که یکی از دلایل اصلی چاقی در بدن به شمار می رود، اما کندر می تواند به روده ها کمک کند تا همچین مشکلاتی بروز پیدا نکند. 


کمک به کنترل اشتها و جلوگیری از پرخوری


یکی از دلایل پرخوری افراد استرس و اضطراب است؛ زیرا استرس در بعضی افراد باعث می شود تا اشتهای آنها به شدت افزایش پیدا کند و میزان غذای مصرفی فرد در طول روز بیشتر شود، اما مصرف کندر می تواند از اضطراب و افسردگی جلوگیری کند و باعث کاهش اشتها شود و همین موضوع است که می تواند سبب لاغری افراد شود.

مصرف کندر چه فوایدی بر روی بدن دارد؟

کندرعلاوه بر خواصی که برای لاغری دارد می تواند برای بدن نیز مفید باشد؛ از جمله این موارد می توان به موارد زیر اشاره کرد:


•    بهبود عملکرد ریه
•    جلوگیری از اسم
•    کاهش التهاب پوست و بدن
•    کمک به حفظ سلامت دهان و دندان
•    کاهش ریسک ابتلا به سرطان روده و معده
•    مبارزه با افزایش سن و جلوگیری از پیری

ارسال نظر