کلم بروکلی برای لاغری

۰ نظر - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹

سبزیجات چیلیایی یکی از اصلی ترین گروهان گیاهی است و به عنوان یکی از مهم ترین منابع تامین ویتامین های بدن شناخته می شود. سبزیجات چیلیایی تنوع بسیاری دارد که یکی از آنها کلم بروکلی است. کلم بروکلی از پر خاصیت ترین سبزیجات در بین گیاهان است و مصرف آن همواره به تمامی افراد توصیه شده است. کلم بروکلی سرشار از ویتامین ها و اسید های مفید و مورد نیاز بدن است و می توانند در حفظ سلامت قلب، پوست و... بسیار مفید واقع شود. با این حال لازم به ذکر است که کلم بروکلی علاوه بر خواصی که بر روی بدن دارد می تواند برای لاغری و کاهش وزن نیز استفاده شود. از جمله خواص بروکلی برای لاغری می توان به هضم بهتر غذا و کمک به معده اشاره کرد. علاوه بر این خواص کلم بروکلی خواص دیگر نیز برای بدن و لاغری نیز دارد که ما در ادامه از این مقاله از مهسا آنلاین به آنها می پردازیم.

بروکلی برای لاغری

کلم بروکلی چیست؟

همانطور که گفته شد کلم بروکلی یکی از چیلیایی ها است که گیاهی سبز رنگ و با ساقه ای محکم است. اصلی ترین تولید کننده کلم بروکلی کشور آمریکا است که بیشتر میزان کشت و برداشت این محصول در آنجا انجام می شود. کلم بروکلی سرشار از ویتامین ث، گلوتامین و اسید های مفید است که می تواند نقش بسیاری در لاغری و کاهش وزن ایفا کند همچنین گیاه کلم بروکلی به دلیل سرشار بودن از کلسیم و ویتامین های مختلف می تواند به تامین مواد مغذی و مورد نیاز بدن کمک کند.

تاریخچه بروکلی

کلم بروکلی بومی سواحل اروپایی است و اولین بار نیز در کشور ایتالیا کشت شد. به همین دلیل نیز نام بروکلی نیز نامی برگفته شده از زبان ایتالیایی است. قدمت این گیاه به دوران امپراتوری روم باستان باز می گردد که در آن زمان نیز از آن به عنوان یک گیاه مفید یاد می شد. این گیاه در اوایل ده 1900 میلادی وارد خاک امریکا شد و امروزه به عنوان یکی از بزرگترین تولید کننده و عرضه کنندگان بروکلی در جهان تبدیل شده است.


جالب است بدانید: اکثر محصولات طبیعی که بومی کشور های اروپایی است توسط مهاجران ان کشور وارد آمریکا شده است و باعث شده است که آمریکا یکی از اصلی ترین تولید کنندگان آن محصول باشند.

خواص بروکلی برای لاغری

کلم بروکلی سرشار از مواد مغذی است و از آنزیم هایی برخورد دار است که به هضم غذا در بدن کمک می کند همچنین بروکلی سبزی است که از دارای چربی کم و مفیدی است و می تواند برای افرادی با رژیم غذایی سخت بسیار مفید باشد.


علاوه بر خواص ذکر شده در بالا کلم بروکلی شامل دیگر خواص برای لاغری است که به آنها می پردازیم:


•    کالری کم و فیبر بالا
•    دارای آنزیم های مناسب برای لاغری شکم
•    مقدار بالای ویتامین های مناسب برای لاغری
•    افزایش متابولیسم و سوخت ساز بدن

 

کالری کم و فیبر بالا


یکی از بهتربن خواص کلم بروکلی برای لاغری فیبر بالای آن است که باعث می شود تا فرد بعد از مصرف مقدار کمی از آن احساس سیری پیدا کند؛ زیرا فیبر نقش اساسی در وعده های غذایی ما دارد همچنین کالری بروکلی بسیار پایین است، در نتیجه افراد می توانند مقدار بیشتری از آن را در طی وعده های غذایی خود مصرف کنند.


دارای آنزیم های مناسب برای لاغری شکم


آنزیم های بسیاری وجود دارند که به لاغری بدن به ویژه شکم پهلوی افراد کمک می کند. یکی از این انزیم ها کاروتنوئید است که در کلم بروکلی وجود دارد. این آنزیم می تواند به چربی سوزی در نواحی شکم پهلو شما کمک کند و از اضافه وزن جلوگیری کند.


مقدار بالای ویتامین های مناسب برای لاغری


بروکلی سرشار از ویتامین های کی و ث است این ویتامین ها نقش اساسی در کاهش وزن دارند و وجود آنها در رژیم عای غذایی بسیار الزامی و مفید است. این ویتامین ها باعث افزایش سوخت و ساز بدن می شود. از دیگر نکات مثبت این ویتامین ها می توان به تقویت پوست و سیستم ایمنی بدن اشاره کرد.


افزایش متابولیسم و جلوگیری از کم آبی بدن


از دیگر خواص کلم بروکلی برای لاغری می توان به افزایش متابولیسم اشاره کرد کلم بروکلی به دلیل مواد تشکیل دهنده موجود در آن از جمله ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها می تواند به افراد ورزشکار و.. کمک کند تا انرژی بیشتر در طول روز و تمرین بدست بیاورند. همچنین مصرف بروکلی می تواند در تامین آب بدن مفید باشد؛ زیرا حدودا 90 درصد آن شامل آب است.

 

تاثیر کلم بروکلی بر روی سلامتی

علاوه بر خواص بروکلی برای لاغری این سبزی معجزه آسا فواید بسیاری برای سلامتی نیز دارد از چمله این خواص می توان به موارد زیر اشاره کرد:


•    بهبود عملکرد قلب
•    جلوگیری و مقابله با ارتروز
•    کاهش ریسک ابتلا به دیابت
•    کمک به پوست و مو
•    کمک به رشد و بهبود استخوان
•    جلوگیری از سرطان
•    افزایش بینایی
•    جلوگیری از عفونت و التهاب

ارسال نظر