همه چیز درباره رژیم وگان

۰ نظر - ۱۴۰۲/۱۰/۱۷

یکی از اساسی ترین و مهم ترین بحث هایی که در جامعه مطرح شده است، افزایش جمعیت وگان ها است. کسانی که رژیم وگان دارند یا می گیرند بر این باورند که مصرف گوشت باعث منقرض شدن حیوانات می شوند. خواص این رژیم هم می توان به تاثیر مثبت بر روی قلب اشاره کرد. اما در نظر داشته باشید که این رژیم مضرات بیشتر نسبت به معایبش دارد. ادامه در مهسا آنلاین به اینکه رژیم وگان از کجا امده و رژیم غذایی وگن چیست میپردازیم. 

رژیم وگان

رژیم وگان از کجا و چه موقع آمده؟

همانطور که می دانید وگان بودن یک رژیم و همچنین یک عقیده است. این رژیم را در روز 1 نوامبر جشن می گیرند و این گرفتن جشن از سال 1994 به رسمیت شناخته شده. در این روز از هیچ نوع غذایی که مرتبط با حیوانات باشد را مصرف نمی کنند و از هر نوع شی و لباسی که از حیوان درست نشده باشد استفاده نمی کنند. اما در نظر داشته باشید که این کار را اولین بار و اولین کسی که راجبش حرف زد، فیلسوف و ریاضیدان بزرگ فیثاغورث بود. این دانشمند در 500 سال قبل از میلاد مسیح راجب گیاهخواری و نکشتن حیوانات سخن گفته بود که این رژیم از آن موقع صحبتش بوده است که در حال حاضر علاوه بر بحث رژیم یک عقیده شده است.

رژیم وگان چیست؟

رژیم وگان یا رژیم وگن یک نوع رژیم غذایی است که برای رسیدن به لاغری به شما کمک می کند. اما در نظر داشته باشید علاوه بر اینکه رژیم وگان به تناسب اندام شما کمک می کند، بلکه برای محیط و تمام جانداران بسیار این رژیم مفید است. این رژیم به طوری است که شما به هیچ عنوان نباید از هر ماده غذایی که به حیوانات ختم می شود استفاده کنید. ماده های غذایی مانند گوشت سفید و قرمز، تخم مرغ، شیر و ... جزو این رژیم غذایی است. همانطور که گفتیم، علاوه بر اینکه شما در خورد و خوراک خود رعایت می کنید باید در پوشش خود هم از هیچ جانداری استفاده نکنید. لباس هایی مانند کت چرمی، کلاه چرمی یا پوستی و ... از انواع پوشش در وگان است که نباید استفاده کنید.

فواید و معایب رژیم وگان

این رژیم فواید و معایبی برای بدن انسان دارد. اما رژیم وگان یا رژیم وگن نسبت به رژیم های غذایی دیگر معایب بیشتری دارد اما از آن طرف علاوه بر اینکه رژیم وگان باعث لاغری و تناسب اندام شما می شود، به شما سبک درست زندگی یا درست زندگی کردن را به شما آموزش می دهد.


فواید رژیم وگان


این رژیم اشاره هایی که تا الان به آن کردیم همه آنها درست بوده است. رژیم غذایی وگان فواید بسیاری برای بدن و همچنین بر روی زندگی دارد که در پایین به آن اشاره کرده ایم:


•    جلوگیری از بیماری های قلبی و عروقی
•    درمان دیابت نوع 2 
•    کمک به سبک زندگی

معایب رژیم وگان


این رژیم خواص زیادی دارد و به لاغری و کاهش وزن شما بسیار کمک می کند اما در نظر داشته باشید که معایب این رژیم هم زیاد است. اما باید بدانید که همه چیز در زندگی شما خوبی و بدی دارد و باید همه این ها را بپذیرید.


•    کمبود ویتامین
•    کم خونی
•    کاهش کلسیم
•    کاسته شدن انرژی
•    مشکلات گوارشی

نتیجه گیری

در نتیجه رژیم وگان خاصیت هایی همچون درمان دیابت نوع 2 و همچنین مضراتی مانند کم خونی را برای بدن در پیش دارد. این رژیم از 500 سال قبل از میلاد مسیح وجود داشته اما حدوده 50 سال است که این رژیم به رسمیت شناخته شده. رژیم غذایی وگان باعث لاغری و همچنین باعث تغیر در سبک زندگی و درست زندگی کردن می شود.

ارسال نظر