5 تا از بهترین غذاها برای لاغری و رسیدن به وزن ایده آلتان

۰ نظر - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷

بیشتر مردم فکر می کنند که برای رسیدن به لاغری نیاز است که وعده غذایی خود را کم کنند و گشنگی زیادی بکشند تا به وزن دلخواهشان برسند که اصلا اینطوری نیست؛ زیرا با گرفتن رژیم های مختلف به کاهش وزن می رسید ولی باید سختی و گشنگی زیادی را تحمل کنید. راه حل های دیگری نیز مانند قرص های لاغری وجود دارد که از طرف متخصصان توصیه نمی شود. اما شما می توانید با غذاهایی که سبک است به لاغری برسید. اما در ادامه با مهسا آنلاین به بهترین غذا برای لاغری می پردازیم که همه این غذاها نه تنها برای لاغری بلکه برای بدن شما خواص بسیار زیاد دیگری دارد که به آن ها می پردازیم.

5 تا از بهترین غذا برای لاغری
آن چه که در ادامه می خوانید

5 غذا برای لاغری شکم

همانطور که در بالا گفتیم 5تا از بهترین غذا برای لاغری را می توانید مصرف کنید که دیگر از رژیم های سخت و طاقت فرسا دور باشید. اما فقط خوردن این غذا برای لاغری کافی نیست. باید زمان و مقدار این غذا ها را بدانید تا دچار مشکل های گوارشی نشوید. این غذا ها به دلیل سبک بودن و املاح معدنی که دارد برای لاغری مناسب است. این غذا برای لاغری شامل موارد زیر است.


1.    ماهی آب پز شده یا کبابی
2.    مرغ آب پز یا گریل
3.    عدسی
4.    سالاد 
5.    تن ماهی


1. ماهی آب پز شده یا کبابی


یکی از خوش طعم ترین و مقوی ترین غذاهایی که می توانید در این دوره رژیم استفاده کنید، ماهی است. انواع ماهی ها داری امگا 3 هستند ولی بیشتر آنها دارای چربی مضر هستند که برای لاغری مناسب نیستند. اما باید در نظر داشته باشید که ماهی خود را حتما به صورت کبابی/گریل یا آب پز شده بخورید؛ زیرا ماهی را وقتی در روغن سرغ می کنید چربی روغن را به خود می گیرد و دیگر جزء غذا برای لاغری شکم نیست. 


حتما در نظر داشته باشید که اگر می خواهید از ماهی استفاده کنید از ماهی سالمون و ماهی قزل آلا استفاده کنید. زیرا این دو ماهی دارای امگا 3 بیشتر، پروتئین بیشتر و چربی مفید تری نسبت به ماهی های دیگر دارد. اگر هم ماهی را می خواهید میل کنید حتما پوست آن را دور بندازید زیرا پوست آن زیاد برای مصرف در این رژیم مناسب نیست. 


2. مرغ آب پز شده یا گریل


یکی دیگر از غذا هایی که جزء بهترین غذاب رای لاغری است، مرغ است. خوردن مرغ روش های گوناگون و مختلفی دارد که هر کدام آن طعم خاص و خوشمزه به خصوص خود را دارد. اما بهترین مرغ برای لاغری و کاهش وزن، مرغ آب پز یا گریل شده است؛ زیرا روش های دیگری مثل مرغ بریان و مرغ سوخاری باعث می شود که مرغ روغنی پس بدهد که اصلا برای لاغری مناسب نیست. غذا برای لاغری یکی از مهم ترین اصل های رسیدن به لاغری است و یکی از این غذا ها برای لاغری شکم، مرغ گریل یا آب پز شده است.


مرغ نقاط مختلفی دارد که می توانید آن ها را نوش جان کنید، اما بهترین جا برای خوردن مرغ، سینه مرغ است؛ زیرا به بعضی از مرغ ها هورمون می زنند که هیچ وقت هورمون را به سینه مرغ نمی زنند و اینکه سینه مرغ به دلیل بافت سفتی که دارد مرحله هضم آن طولانی تر است و دیر تر گرسنه می شوید.


3. عدسی


 عدسی جزء مقوی ترین غذا ها برای بدن است که این غذا به دلیل وجود عدس در آن و ماده هایی که در زمان درست کردن آن می زنند برای درمان استخوان درد، غنی از آهن و جلوگیری از آلزایمر می شود. اما یکی دیگر از خواص این غذا برای لاغری است. عدسی یکی از خوش طعم ترین غذا ها است که در حین اینکه این غذا بسیار سبک است، یک غذای بسیار مناسب در رژیم های لاغری است؛ زیرا در زمان خوردن این غذا دیر تر احساس گرسنگی می کنید.


4. سالاد


یکی از سبک ترین و بهترین غذا برای لاغری، سالاد است. شما می توانید با مصرف انواع سالاد ها به وزن دل خواه خود برسید. اما بهترین سالاد برای لاغری، سالاد سبزیجات و سالاد میوه است. هر دو این ها علاوه بر اینکه باعث می شود دیر تر گرسنه شویم، بلکه دارای املاح معدنی زیادی است که به بدنتان در زمان این رژیم کمک می کند؛ زیرا در زمان گرفتن هر نوع رژیمی، بدنتان دچار ضعف می شود که با خوردن این غذا ها جلوی ضعف خود را می گیرید.


5. تن ماهی 


غذای آخری که برای لاغری مناسب است، تن ماهی است. تن ماهی به دلیل امگا 3 و ویتامین هایی که دارد برای بدن مناسب است و به دلیل اینکه یک نوع غذایی است که باعث  می شود دیر گرسنه شوید، برای لاغری مناسب است. اما حتما در زمان مصرف این غذا روغن آن را دور بریزید یا تن ماهی رژیمی تهیه کنید.

نتیجه گیری 

در آخر باید گفت که بهترین غذا برای لاغری می تواند علاوه بر اینکه باعث کاهش وزن و تناسب اندام شود، بلکه باعث زندگی سالم تر شما می شود. غذا برای لاغری یکی از جدید ترین روش های لاغری است که دیگر نگران این نیستید که باید گرسنگی بکشید تا به وزن دلخواهتان  برسید. فقط با خوردن غذا هایی که برای لاغری مناسب است می توانید به وزن ایده آلتان برسید.

ارسال نظر