بهترین سبزیجات برای لاغری

۱۴۰۳/۰۵/۰۲

۰

سبزیجات برای لاغری

افراد در طول روز مواد غذایی متنوعی مصرف می کنند تا بتوانند انرژی مورد نیاز خود را دریافت کنند. یکی از این مواد غذایی سبزیجات هستند که مصرف آنها به صورت مرتب و روزانه می تواند در حفظ سلامتی بدن بسیار موثر باشد.؛ زیرا سبزیجات سرشار از مواد مغذی و ویتامین های مورد نیاز بدن هستند. این مواد غذایی دارای تنوع بالایی هستند و هر کدام از آنها خواص متفاوت بر روی بدن و سلامتی دارند. یکی از این خواص ها لاغری است. سبزیجات لاغر کننده ی متنوعی وجود دارند که مصرف آنها برای لاغری و کاهش وزن مفید است. بسیاری از این سبزی ها در رژیم های غذایی وجود دارند تا افراد بتوانند از تمامی خواص آنها برای کاهش وزن از جمله کاهش اشتها، بهبود هضم غذا و ... استفاده کنند. حال با ما در این مقاله از مهسا آنلاین همراه باشید تا علاوه بر خواص این سبزی ها برای لاغری به انواع و بهترین آنها بپردازیم.

به چه مواد غذایی سبزیجات می گویند؟

سبزیجات دسته ای از گیاهان هستند تا می توان از برگ، ساقه و حتی میوه آنها برای کارهایی مانند آشپزی، پزشکی و... استفاده کرد. سبزیجات را می توان به صورت خشک شده و تازه استفاده کرد هرچند که خواص سبزی های تازه بسیار بیشتر از خشک شده آنهاست. سبزیجات به دسته بندی مختلفی تقسیم می شوند از جمله سبزیجات برگ سبز، سبزجات میوه ای و... که هر کدام از سبزی های موجود در این دسته بندی ها  خواص و ویتامین های گوناگون و مورد نیاز بدن را دارد به عنوان مثال مقدار کمی ریحان دارای مقادیر بسیار بالای ویتامین آ،ث و کی است و می تواند نیاز افراد به این ویتامین ها را در طول روز رفع کند.

تاریخچه سبزیجات

سبزیجات از زمان های گذشته کاربرد فراوانی برای سلامتی و آشپزیی داشته است. سبزیجات از 5000 سال پیش از میلاد توسط سومریان استفاده می شد و با گذشت زمان توسط مصریان، یونان باستان، امپراتور شارمالی برای مواد پزشکی و... استفاده می شد. بیشتر موارد استفاده از سبزیجات برای آشپزی در قرون وسطی اروپا بوده است که به دلیل قحطی سبزیجات ارزش بیشتری پیدا کرد.

خواص سبزیجات برای لاغری

سبزیجات علاوه بر خواص بالایی که برای سلامتی دارد تاثیرات بسیاری نیز بر روی لاغری و رژیم های غذایی افراد می گذارد. سبزیجات به دلیل دارا بودن مقدار بالایی مواد مغذی می تواند مواد مورد نیاز بدن را تامین کند بدون اینکه کالری و چربی اضافه در بدن ذخیره شود از این رو مصرف سبزیجات علاوه بر سلامتی برای لاغری نیز مفید است.


از دیگر خواص سبزیجات برای لاغری می توان به موارد زیر اشاره کرد:


•    کم کالری بودن
•    منبع مواد مورد نیاز بدن
•    کاهش اشتها
•    کاهش قند خون


کم کالری بودن


کالری کم یک از اصلی ترین ویژگی های سبزیجات است. این ویژگی  باعث می شود تا فرد بتواند مقدار بالایی سبزیجات استفاده کند بدون اینکه کالری و چربی در بدنش ذخیره شود. از انجایی که سبزیجات تنوع بسیاری دارند و میزان کالری بیشتر آنها یکسان است. فرد می تواند هر کدام  از سبزیجاتی که دوست داشته باشد مصرف کند.


منبع تامین مواد مورد نیاز بدن


همانطور که گفته شد سبزیجات سرشار از مواد مغذی مختلف از جمله ویتامین ها، فیبر ها و... هستند. این مواد مغذی تاثیر بسزایی بر روی رژیم های غذایی دارند؛ زیرا فیبر ها و پروتئین هاذ اصلی ترین مواد مورد نیاز بدن هستند و سبزیجات مقدار بالایی از این مواد را در خود دارند. از همین رو مصرف سبزیجات باعث می شود تا فرد مواد مورد نیاز خود را دریافت کند بدون اینکه غذایی بیشتر مصرف کند.

 

کاهش اشتها


برخلاف بسیاری از مواد غذایی سبزیجات دارای ارزش غذایی بالا هستند همین موضوع باعث می شود تا مصرف آنها در کنار وعده های اصلی غذایی احساس گرسنگی را به طور کامل از بین ببرد و از احساس اشتها و گرسنگی کاذب در طول روز جلوگیری کند.


کاهش قند خون


یکی از شایع ترین دلایل چاقی در افراد قند خون بالا است که باعث اضافه وزن می شود. سبزیجات دارای مواد طبیعی است که باعث می شود قند خون کمتری در بدن تولید شود و همین موضوع باعث کاهش قند خون و بهبود عملکرد پانکراس در بدن می شود. این موضوع علاوه بر تاثیراتی که بر روی لاغری دارد به حفظ سلامتی بدن نیز کمک می کند.

 

چقدر از مقاله بالا رضایت دارید

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

CAPTCHA
related-article
آشنایی با خواص تخم کتان برای لاغری و تاثیر آن بر روی سلامتی

طبق تحقیقات انجام شده توسط محققان، امروزه افراد تلاش می کنند تا به جای رژیم ها و روش های دشوار و پر خطر از مواد مغذی و طبیعی استفاده کنند تا به لاغری وتناسب اندام برسند. یکی از این مواد طبیعی و مغذی دانه کتان است. دانه کتان یک سوپر غذا است که تاثیر بسیار زیادی بر روی بدن ما دارد و می تواند مواد مورد نیاز بدن انسان را تامین کند. این دانه معجزه آسا علاوه بر فوایدی که برای سلامتی دارد، می تواند باعث کاهش وزن افراد نیز شود. از این رو بسیاری از افراد از تخم کتان برای لاغری استفاده می کنند تا به وزن دلخواه خود برسند.حال با ما در این مقاله از مهسا آنلاین همراه باشید تا به تمامی خواص تخم کتان برای لاغری و سلامتی و... بپردازیم.

>
related-article
تغذیه و رژیم غذایی درماه رمضان
در این ماه باید به خصوص بر روی مصرف مواد غذایی با ارزش تغذیه‌ای بالا تمرکز کنید. در زمان سحری، بهتر است غذاهایی که شامل پروتئین، فیبر و کربوهیدرات پایین هستند،با توجه به اینکه در این ماه وعده‌های غذایی تعدادشان کمتر است، باید به مقدار مصرف غذا و کمبود مایعات دقت کرده و برای جبران نیازهای بدن به ویتامین‌ها و مواد مغذی، باید مصرف مکمل‌های دارای ویتامین‌های مورد نیاز برای بدن را در نظر بگیرید>
related-article
خواص گوجه سبز برای بدن+هر آنچه که باید راجب این میوه شگفت انگیز بدانید

فصل بهار فصلی است که شروع سال جدید و رشد دوباره محصولات زراعی است. یکی از این محصول ها گوجه سبز است که بین مردم پر طرفدار است، این میوه نسبتا میوه گرانی است. گوجه سبز یک نوع میوه نرسیده است که همه آن را به اسم گوجه سبز می شناسند، اما این میوه در اصل آلوچه سبز نام دارد. گوجه سبز یا آلوچه سبز را بیشتر برای طعم ترش مزه آن مصرف می کنند. اما این میوه خواص بسیار زیادی دارد که می تواند به عملکرد بدنتان کمک زیادی کند. در ادامه به تمام خواص گوجه سبز، معایب و... آن با مهسا آنلاین می پردازیم.

>
related-article
معرفی انواع رژیم های لاغری

امروزه انواع رژیم های لاغری سریع برای کاهش وزن و تناسب اندام توسط متخصصین این حوزه معرفی شده است. در این بین برخی ادعا می کنند که بهترین رژیم لاغری را ارائه می دهند که در این مقاله به بررسی انواع رژیم های لاغری می پردازیم که در تلاشیم با اصلاح سبک زندگی و حفظ سلامت بدن و بدون بازگشت وزن، یک راهکار معقول و منطقی ارائه دهیم. یکی از بزرگترین مشغله های ذهنی بشر اضافه وزن و چاقی است چرا که افزایش وزن نه تنها موجب به هم خوردن تناسب اندام می شود، بلکه منشا بسیاری از بیماری ها از جمله دیابت، انواع سرطان، فشارخون بالا و...است. تاکنون روش های گوناگونی برای کاهش وزن و لاغری ارائه شده است که مبتنی بر رعایت یکسری برنامه غذایی در کنار افزایش تحرک و ورزش است درمیان انواع رژیم های لاغری سریع، بهترین رژیم لاغری رژیمی است که سبک زندگی سالم را ترویج می کنند و کاهش وزن  معقولی را در پی دارد چراکه امکان بازگشت به چاقی و اضافه وزن را کاهش می دهد. در ادامه برای معرفی انواع رژیم لاغری با مجله مهسا آنلاین همراه باشید. 

>