بدنسازی برای لاغری

۱۴۰۳/۰۵/۱۷

۰

بدنسازی برای لاغری

سوالی که ممکن است به ذهنتان خطور کند این است که آیا بدنسازی برای لاغری مناسب است؟ باید پاسخ داد که بهترین راه برای لاغری، بدنسازی است که می توانید با انجام حرکات گفته شده یا حرکات مخصوص علاوه بر لاغری به حجم و تناسب اندام برسید. باید گفت که لاغری با بدنسازی فقط یکی از روش هایی است که شما را به کاهش وزن می رساند و همانطور که می دانید بدنسازی فقط برای کاهش وزن نیست بلکه بدن سازی برای تناسب اندام، حجم و... است. اما امروز ما تمام راه هایی که برای لاغری با بدنسازی مناسب است می پردازیم. بدنسازی برای لاغری امکان پذیر است فقط وقتی که نکات مثل درست و به اندازه انجام دادن تمرینات را بدانید تا لاغری با بدنسازی برای شما امکان پذیر شود.

چرا بدنسازی برای کاهش وزن؟

بدنسازی به دلایل مختلف برای بهترین روش لاغری انتخاب شده است؛ زیرا بدنسازی برای لاغری، تناسب اندام، بهتر شدن روتین زندگی، داشتن زندگی سالم و... مناسب است. علاوه بر آن بدنسازی برای رسیدن به حجم و رسیدن به هیکل خوش فرم می توانید از بدنسازی استفاده کنید.

روش های لاغری با بدنسازی

بدنسازی برای لاغری

همانطور که اشاره کردیم بدنسازی برای لاغری روش های گوناگون و موثری دارد که می تواند شما را به تناسب اندام برساند. این روش ها تاثیر بسیار زیادی بر روی روند لاغری شما دارد و شما می توانید در روند لاغریتان با بدنسازی از این روش ها استفاده کنید و به روند لاغری خود سرعت ببخشید. اما در نظر داشته باشید که اگر این روش ها را اشتباه انجام دهید علاوه بر اینکه جلوی لاغری شما را می گیرد، بلکه باعث ضرر به بدنتان می شود. این روش های لاغری از طریق بدنسازی شامل موارد زیر است:


1.    رژیم های مخصوص 
2.    در رسیدن به لاغری تلاش کنید.
3.    از مربی ورزشی خود کمک بگیرید
4.    در خانه هم ورزش کنید


1. رژیم های مخصوص


حتما از رژیم غذایی استفاده کنید که آن را از طریق دکتر تغذیه یا پزشک خود گرفته اید؛ زیرا تمام رژیم هایی که شما را در کوتاه مدت به لاغری می رساند علاوه بر اینکه باعث ضربه زدن به بدنتان می شود،  بلکه این کاهش وزن زودگذر است و با ول کردن این رژیم وزن کم کرده در سریع ترین زمان دوباره باز می گردد. پس از پزشک خود بگیرید که بر اساس بدن و ورزشی که انجام می دهید به شما برنامه غذایی دهد.


2. در رسیدن به لاغری تلاش کنید 


یکی از مهم ترین عواملی که باید برای رسیدن به لاغری رعایت کنید این است که وقتی بدنسازی با لاغری را می خواهید باید در انجام آن خیلی دقیق و مصمم باشید. یعنی اینکه هرگز از انجام تمرین یا ورزش خود خسته نشوید و دست بر ندارید؛ زیرا بعضی از افراد بعد از انجام چند هفته تمرین خسته می شوند و دیگر روند لاغری خود را ادامه نمی دهند. پس به خود انگیزه دهید و هرگز تمرین خود را ول نکنید.


3. از مربی ورزشی خود کمک بگیرید


کمک گرفتن هم یکی از مهم ترین کار هایی است که در بدنسازی برای لاغری موثر است؛ زیرا شما با کمک گرفتن از مربی ورزش خود مربی شما می توانید بر اساس وزن و قدی که دارید به انجام ورزش های شما کمک کند و علاوه بر آن از بعضی از مواد غذایی شما را منع کنند. حتما در انجام حرکات ورزشی از مربی خود سوال بپرسید چون در صورت انجام اشتباه تمرینات به بدن خود ضربه می زنید و به لاغری نمی رسید.


4. در خانه هم ورزش کنید


لاغری با بدنسازی فقط مختص به باشگاه نمی شود. شما می توانید با ورزش آنلاین در خانه کاهش وزن چشم گیری داشته باشید. بعضی از افراد فک می کنند که لاغری در خانه غیر ممکن است اما باید گفت شما می توانید به راحتی در خانه به وزن ایده آلتان برسید. بدنسازی برای لاغری را به خانه خود بیاورید.

مدت زمان نیاز بدنسازی برای لاغری

لاغری با بدنسازی

مدت زمان رسیدن به لاغری با بدنسازی به خودتان بستگی دارد؛ زیرا شما با توانی که می توانید ورزش کنید میزان لاغری شما بالا و پایین می شود. اما در صورت استفاده از رژیم و... می توانید سرعت رسیدن به لاغری را افزایش دهید. اما بخواهیم به طور تقریبی یک زمانی برای بدنسازی برای کاهش وزن را تعیین کنیم 3ماه تا 1 سال است. اما در صورتی در این زمان لاغر می شوید که در روز 1 ساعت تا 1:30 ورزش کنید.

بدنسازی چقدر می تواند وزن کم کند؟

بعضی از افراد هستند که برایشان خیلی مهم است که چه میزان وزنی را می توانند از طریق بدنسازی برای لاغری کم کنند. باید گفت که در صورت انجام درست تمرینات و  نکات گفته شده هم نمی توانید وزن دقیقی را برای کاهش وزن در نظر بگیرید؛ زیرا بعضی از موقع ها بدنتان میزان متابولیسم سوزیه بالایی دارد و در بعضی روز ها وزن سوزیتان زیاد است.

نکات مهم بدنسازی برای کاهش وزن

حتما وقتی که می خواهید از بدنسازی برای لاغری استفاده کنید بهتر است که از نکات درج شده پیروی کنید؛ زیرا این نکات علاوه بر سرعت بخشیدن به لاغریتان باعث بهبود عملکرد بدن و جلوگیری از آسیب به بدنتان می شود. این نکات شامل موارد زیر می شود:


1.    حتما از غذا های سالم مصرف کنید
2.    ترازو را از خود دور کنید
3.    ریکاوری بدنتان پس از تمرین
4.     مصرف آب فراوان


1. حتما از غذاهای سالم مصرف کنید


نکته مهمی که باید در روند بدنسازی برای لاغری رعایت کنید این است که از غذاهای سالم استفاده کنید. استفاده از غذاهای سالم نه تنها باعث سالم تر شدن زندگیتان می شود بلکه باعث کاهش وزن شما می شود.


2. ترازو را از خود دور کنید


اشتباهی که بیشتر مردم انجام می دهند این است که بعد از هر تمرین یا پایان هر روز خودشان را وزن می کنند. این کار باعث می شود که ذهنتان را درگیر این موضوع می کند و باعث کاهش اعتماد به نفستان می شود. از ترازو هر 1 تا 3 ماه استفاده کنید که میزان لاغری شما معلوم باشد.


3. ریکاوری بدنتان بعد از تمرین 


بدنتان بیشتر اوقات بعد بدنسازی خالی می کند و نیاز به ویتامین یا انرژی دارد پس بهترین کار این است که بعد از انجام تمرین از مواد غذایی استفاده کنید که جلوی ضعفتان را بگیرد. از طرف دیگر باید میزان انرژی کاسته شده را تامین کنید.


 4. مصرف آب فراوان


یکی از مهمترین عامل هایی که لاغری با بدنسازی را ممکن می کند، این است که مصرف آب زیاد داشته باشید. زیرا آب باعث بالابردن متابولیسم و هیدراته ماندن بدنتان می شود. آب از اصلی ترین مواد غذایی است که به لاغریتان کمک می کند. 

بهترین ورزش ها برای لاغری

بدنسازی برای لاغری

لاغری با بدنسازی یکی از روش های رسیدن به لاغری و تناسب اندام است. شما می توانید از تمام ورزش هایی  که در جهان وجود دارد استفاده کنید و به لاغری برسید. اما در ادامه ما بهترین ورزش هایی که می تواند شما را به لاغری برساند را درج کرده ایم.


•    دو میدانی
•    دوچرخه سواری
•    شنا
•    ورزش های رزمی

خواص بدنسازی برای کاهش وزن

همانطور که می دانید داشتن بدنی خوش فرم باعث افزایش جذابیت و اعتماد به نفس می شود اما خواص بدنسازی علاوه بر این می تواند به بدنتان کمک زیادی کند. از خواص بدن سازی برای لاغری و بدن می توان به موارد زیر اشاره کرد:


1.    کاهش وزن و لاغری
2.    بالا بردن سطح متابولیسم 
3.    تقویت استخوان 
4.    حجم و دوام ماهیچه ها


1. کاهش وزن و لاغری 


یکی از عالی ترین خواص ورزش بدنسازی این است که این ورزش باعث کاهش وزن و تناسب اندامتان می شود. این ورزش به دلیل حرکاتی که دارد می تواند سطح چربی اشباح شکم و پهلویتان را از بین ببرد و آن را تبدیل به سیکس پک کند.


2. بالا بردن سطح متابولیسم


بدنسازی برای لاغری و بدن خواص زیادی دارد ولی یکی از این خواص ها بالا بردن متابولیسم بدنتان است. شما با انجام حرکاتی که در بدنسازی وجود دارد به بدنتان فشار می آید که ماهیچه سازی یا چربی سوزی کند و به همین دلیل بدن نیاز می داند که میزان متابولیسم بیشتری تولید کند.که داشتن متابولیسم زیاد یا به اندازه باعث تقویت قلب می شود.


3. تقویت استخوان ها 


وقتی که ورزش سختی را انجام می دهید باعث می شود میزان قدرت استخوان ها بالا برود و همین امر باعث تقویت استخوان ها می شود. زیرا استخوان ها هرچه تحت فشار باشند قدرت بیشتری پیدا می کنند پس بدنسازی برای لاغری می تواند به استخوان های شما نیز کمک کند. 


4. حجم و دوام ماهیچه ها


بدنسازی به دلیل اینکه یک ورزشی است که به اندام های بدن فشار می آورد و این فشار برای لاغری و همچنین این فشار باعث می شود که اندازه ماهیچه های بدنتان زیاد شود و علاوه بر آن قدرت و دوام ماهیچه هایتان نیز زیاد می شود.

نتیجه گیری

در آخر باید گفت که بدنسازی برای لاغری و همچنین برای تناسب اندام می تواند مناسب باشد  ولی در صورتی که نکات مهمی مثل مصرف آب و... را رعایت کنید. لاغری با بدنسازی جوری است که باید شما تمام حرکات گفته شده را به هبترین شمل و مقدار گفته شده انجام دهید؛ زیرا در صورت انجام اشتباه حرکات یا زیاد انجام دادن حرکات دچار مشکل در بدنتان می شوید. 

چقدر از مقاله بالا رضایت دارید

دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید

CAPTCHA
related-article
بازتوانی زانو با حرکات اصلاحی برای درمان پارگی مینیسک

مینیسک زانو یکی از اجزای کلیدی در ساختار زانو است که نقش بسیار مهمی در توزیع وزن بدن، کاهش فشار روی مفاصل زانو و افزایش پایداری آن ایفا می‌کند. پارگی مینیسک یکی از شایع‌ترین آسیب‌های زانو، به‌ویژه در ورزشکاران و افراد فعال فیزیکی است. این آسیب می‌تواند باعث درد، تورم و محدودیت در حرکت شود. در این مقاله، به بررسی پارگی مینیسک، دلایل ایجاد آن، و معرفی مجموعه‌ای از حرکات اصلاحی که می‌توانند به بازتوانی و تقویت زانو کمک کنند، خواهیم پرداخت.

>
related-article
سلامت و لاغری با ورزش در خانه
اگر در خانه گیر کرده اید و می خواهید ورزش کنید، راه های زیادی برای انجام آن وجود دارد، می‌توانید اهداف تناسب اندام خود را حفظ کنید. حتی زمانی که نمی‌توانید بیرون بروید و مانند گذشته از یک کلاس حضوری لذت ببرید. و با ورزش در خانه برای لاغری خود گام مهمی بردارید.>
related-article
ورزش‌های اصلاحی درد گردن از پیشگیری تا درمان

درد گردن یکی از مشکلات شایع و ناتوان‌کننده‌ای است که می‌تواند کیفیت زندگی افراد را به شدت تحت تأثیر قرار دهد. وضعیت‌های نامناسب بدن، استفاده مداوم از دستگاه‌های الکترونیکی و تنش‌های روزمره، همگی از عوامل ایجاد این درد هستند. خوشبختانه، ورزش‌های اصلاحی درد گردن می‌توانند راه‌حلی مؤثر برای کاهش و پیشگیری از این مشکل باشند. این حرکات اصلاحی گردن به تقویت عضلات، بهبود انعطاف‌پذیری و تصحیح وضعیت بدن کمک می‌کنند. در این مقاله، به بررسی مهم‌ترین تمرینات اصلاحی گردن و مزایای آن‌ها پرداخته‌ایم تا راهنمایی کامل برای کسانی که به دنبال راهکارهای عملی برای رفع یا کاهش درد گردن هستند، ارائه دهیم.

>
related-article
تسکین درد سیاتیک با حرکات اصلاحی مکنزی

ورزش مکنزی برای سیاتیک یکی از روش‌های موثر و شناخته‌شده در مدیریت و کاهش درد سیاتیک و کمر درد است. این روش که توسط رابین مکنزی، فیزیوتراپیست مشهور نیوزیلندی، توسعه یافته، شامل تمرینات خاصی است که به بهبود وضعیت فیزیکی و کاهش فشار روی عصب سیاتیک کمک می‌کند. حرکات اصلاحی مکنزی برای سیاتیک با تمرکز بر کشش و تقویت عضلات کمر، لگن و پاها، به کاهش التهاب و بهبود عملکرد بدن کمک می‌کنند. در این مقاله از مجله بدنسازی در خانه مهسا آنلاین، علل ایجاد درد سیاتیک، مزایای ورزش مکنزی و انواع حرکات اصلاحی مکنزی برای سیاتیک را بررسی خواهیم کرد تا شما را با این روش درمانی موثر آشنا کنیم.

>