رژیم لاغری متابولیک + خواص و مضرات آن بر بدن و لاغری

۲ نظر - ۱۴۰۲/۱۲/۰۵

مراحل رژیم غذایی متابولیک بر سوخت و ساز بدن تأثیر مستقیم دارد، استفاده از رژیم متابولیک زمانی است که سوخت و ساز به خوبی انجام نمی شود، باید به این هم توجه داشت که بدن هر فرد با دیگران متفاوت است و متابولیسم هر فرد فرق دارد و حتما باید برای این فرد رژیم لاغری متابولیک مخصوصی انجام شود. تأثیر رژیم غذایی متابولیک بر کاهش وزن معادل 9 کیلوگرم به مدت 28 روز می‌باشد. رژیم متابولیک ابداع شده توسط فردی به نام هایلی پومروی، متخصص تغذیه معروف و مشاور سلامت است.

رژیم متابولیک

رژیم متابولیک چیست؟

تأثیر متابولیک بر پایه مصرف غذایی در زمان معین و خاص است که تسریع سوخت ساز بدن را ایجاد و به لاغری شما کمک می کند، رژیم غذایی متابولیک برنامه هفتگی و لیستی از خوراکی هایی که نباید آنها را خورد ارائه و شما را تشویق و وادار می سازد چندین جلسه تمرین ورزشی در هفته انجام دهید. اگر در رژیم لاغری متابولیک موفق نبودید و به وزن ایده آل خود نرسیدید باید برای رسیدن به وزن ایده آل خود رژیم متابولیک را دوباره ادامه دهید. اگر به وزن مورد نظرخود رسیدید می توانید با تکرار در یک هفته در ماه یا 28 روز از ماه رژیم غذایی متابولیک؛ هر 6 ماه وزنتان را ثابت نگه دارید. برخی الگو ها در رژیم متابولیک پایه علمی دارند.

خواص رژیم متابولیک

1.سفارشی کردن 

بر خلاف برخی رژیم ها که فقط یک نوع رژیم برای همه افراد تجویز می کنند ولی رژیم متابولیک تفاوت و نیاز دیگران را در نظر گرفته است. 

2.محدود کردن کربوهیدرات ها 

در رژیم لاغری متابولیک توصیه می‌شود کربوهیدرات هایی که ساده هستند مانند: قندها و آرد سفید در تمام مدل های متابولیزم محدود کنید.

مضرات رژیم متابولیک

1.از پروتئین و میکس کردن ترکیب درشت مغذی ها حمایت می کند و این متعادل نیست، این یعنی تاکید بسیار بر روی مصرف یک نوع مغذی و در نظر نگرفتن دیگر موارد می‌شود.

2.قوانین خاص در رژیم متابولیک وجود دارد و ممکن است انجام آن برای برخی افراد سخت باشد. اگر رژیم متابولیک تخصصی تنظیم شود نتیجه قابل قبولی در یک ماه را نشان میدهد ولی اگر غیر تخصصی و خودسرانه صورت گیرد عوارضی را در پی خواهد داشت. 

انواع رژیم غذایی متابولیک

 متابولیک نوع کربوهیدرات:

اگر جز این دسته این دسته باشید به عنوان رژیم لاغری کربوهیدرات یا گروه B شناخته میشوید ، این افراد دارای ویژگی های زیر هستند:

 

⦁    اشتهایی بسیار کم
⦁    بیشتر میل به خوردن خوراکی های شیرین دارند.
⦁    در مدیریت کنترل کاهش وزن خود مشکل دارند
⦁    وابستگی فراوان به کافئین

 

توصیه می‌شود اگر از نظر نوع متابولیک در این گروه قرار دارید رژیم غذایی متابولیک تان کربوهیدرات بالایی داشته باشد؛ به این معنی بیشتر برای دریافت کربوهیدرات تلاش کنید تا پروتئین و چربی بیشتر است.

رژیم لاغری متابولیک نوع پروتئین:

به این دسته افراد متابولیک نوع A هم می گویند، این افراد در رژیم غذایی متابولیک خود احتیاجی به کربوهیدرات ندارند. مشخصات آنها به شرح زیر می باشد:

 

⦁    دارای اشتهای بالا و اغلب احساس گرسنگی می کنند
⦁    وسوسه غذاهای چرب و نمکی میشوند
⦁    عصبی و نگران و بیشتر از دیگران احساس اضطراب دارن⦁    با اینکه سطح انرژی شان بالا و خوش برخورد هستند، در مواقعی احساس خستگی یا بی حالی هم دارند

 


  این دسته دارای رژیم غذایی متابولیک پر پروتئین میباشند چون بدنشان پروتئین ها را سریع تر از دیگر مواد های مغذی می سوزاند. کل مواد مغذی در بدن باید ، 30درصد کربوهیدرات، 30درصد چربی سالم و 40درصد پروتئین کامل باشد.        

رژیم غذایی متابولیک نوع میکس:

این افراد به عنوان نوع رژیم متابولیک C شناخته می شوند، و برنامه غذایی شان میکس می باشد که شامل پروتئین های پرچرب و پروتئین های کم چرب و باید درصدی برابر از کربوهیدرات، پروتئین و چربی دریافت کنند.

در آخر

رژیم لاغری متابولیک رژیمی سالم و مؤثراست، با مراحل رژیم غذایی متابولیک می توان کاهش وزن پایدار و طولانی به دست آورد، این رژیم به شما کمک می کند سیستم متابولیسم بدنتان برای سوزاندن کالری و چربی بیشتر تقویت شود، همراه با این تقویت متابولیسم، شما متوجه می‌شوید چگونه غذای سالم تری را انتخاب و مصرف کنید. خواص رژیم متابولیک و مضرات رژیم متابولیک هم در نظر بگیرید. در کل، رژیم غذایی متابولیک به عنوان یک رژیم غذایی سالم و با تأکید بر منابع غذایی با کمترین میزان کربوهیدرات و مصرف بیشتر پروتئین و چربی، می‌تواند بهبود سلامتی و توانایی‌های فعالی شما را به شدت تحت تأثیر قرار دهد. اما باید به یاد داشته باشید که همچنان به نظم و تعادل در مصرف غذا و تمرینات ورزشی نیز نیاز دارید.

نظرات همراهان مهسا آنلاین

زهره زهره
۱۴۰۲/۱۱/۱۱

ازکجابفهمم جزو کدام گروه هستم؟گاهی شرایط هرسه دسته ممکن است دریک فرد وجود داشته باشد؟

مهساآنلاین : از رژیم متابولیک میکس استفاده کنید.


نرجس کدیور
۱۴۰۲/۰۹/۲۹

سلام من ورزش دوره دی ماه رو ثبت نام کردم . یه سوال داشتم آیا رژیم متابولیکگ به لاغری واب کردن شکم و پهلو کمک می کند؟؟؟

مهساآنلاین : صد در صد در لاغری و تناسب اندام شما تاثیر مثبت دارد


ارسال نظر