حرکات ورزشی مناسب برای درمان افتادگی شانه

۰ نظر - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴

بدن انسان در تمامی مراحل زندگی دچار تغییراتی می شود و گاهی این تغییر ها مفید و گاهی مضر است و ممکن است عوارض و مشکلات بسیاری برای افراد ایجاد کند. یکی از این مشکلات و عارضه ها افتادگی شانه است. افتادگی شانه عارضه ای است دردناک است که باعث می شود فرد در انجام کار های روزانه خود دچار مشکل شود و درد بسیاری متحمل شود. افتادگی شانه بیشتر مربوط به سبک زندگی است و عوامل مختلفی در ایجاد آن نقش دارند، از بین رو بسیاری از افراد به دنبال راه حل ها و ورزش های مختلف برای درمان افتادگی شانه هستند تا از شر این عارضه راحت شوند؛ زیرا متخصصان معتقدن که انجام حرکات ورزشی مناسب بهترین راه حل برای درمان افتادگی شانه است. حال با ما در این مقاله از مهسا آنلاین همراه باشید تا به تمامی روش ها و ورزش های مناسب برای درمان افتادگی شانه و هر موضوع مرتبط به آن بپردازیم. 

درمان افتادگی شانه

افتادگی شانه چگونه عارضه ای است؟

شانه های یک فرد سالم به صورت طبیعی موازی است و هیچگونه انحنایی در آن وجود ندارد، اما افرادی که از افتادگی شانه رنج می برنند شانه هایی افتاده دارند و سر آنها در راستان ستون مهره هایشان قرار ندارد، به بیانی ساده تر افتادگی شانه یعنی دو شانه یک فرد با یکدیگر متوازن نباشد و یکی از آنها از دیگری پایین تر باشد که این موضوع باعث بروز بسیاری از بیماری ها و مشکلات برای سلامتی و بدن می شود.

دلایل افتادگی شانه چیست؟

همانطور که گفته شد دلیل افتادگی شانه در افراد اغلب به علت سبک زندگی آنهاست. انجام کارهایی مانند خم شدن به هنگام استفاده از گوشی تلفن همراه، نشستن و کار کردن با کامپیوتر به مدت طولانی و شغل های گوناگون همگی می توانند به مرور زمان باعث افتادگی شانه و دیگر بیماری ها شوند. هرچند بروز این عارضه علاوه بر اینها شامل دیگر دلایل نیز می شود. از جمله این دلایل می توان به موارد زیر اشاره کرد:


•    فرم و ساختار بدن
•    پوکی استخوان
•    آسیب در ناحیه شانه
•    کم تحرکی 
•    داشتن کف پای صاف
•    عضلات شانه ضعیف

علائم افتادگی شانه شامل چه مواردی می شود؟

افتادگی شانه عارضه ای است که بر خلاف دیگر مشکلات، فرد در روز های اول هیچ گونه دردی در بدن خود احساس نمی کند، اما پس از گذشت مدتی و با انجام کار های سنگین و مضر، عضلات شانه، گردن و حتی بازو فرد شروع به احساس درد در این نواحی می کند و این درد ها ادامه دارد خواهد بود و با گذشت زمان باعث می شود فرد دیگر نتواند کار های روزمره خود را به درستی انجام بدهد.


 افتادگی شانه به غیر از درد شانه علائمی دیگری نیز دارد مانند:


1.    متورم شدن عضلات شانه
2.    احساس ناخوشایند به هنگام تکان دادن دست ها
3.    خشکی مفاصل شانه
4.    ضعیف شدن عضلات موجود در شانه

روش های درمان افتادگی شانه

افتادگی شانه یک بیماری خطرناک است که مشکلات بسیاری برای تمامی نواحی بدن به وجود می آورد به طوری که ممکن است باعث اخلال استخوانی در سراسر بدن شود به همین دلیل بسیار مهم است که افراد در مراحل اولیه این بیماری متوجه علائم این بیماری بشوند و به سرعت به فکر درمان آن باشند.

با این حال جای نگرانی نیست؛ زیرا این عارضه نیز مانند بسیاری از مشکلات با انجام برخی روش ها قابل درمان است از جمله:


•    عمل های جراحی
•    ورزش مناسب برای درمان افتادگی شانه
•    استفاده از بریس های مخصوص
•    مراجعه به فیزیوتراپ


نکته: لازم به ذکر است بهتر است در صورت داشتن هر گونه علائم افتادگی شانه به دکتران متخصص مراجعه کنید.

ارسال نظر